انواع جرثقیل قسمت دوم

انواع جرثقیل

اجاره انواع جرثقیل برای کاربرد های مختلف

اجاره جرثقیل از مرکز معتبر ضامن سلامتی اعضای پروژه است.

در مطالب بالا تعریف جرثقیل و کاربرد های آن در پروژه‌های مختلف گفته شد. هر کدام از جرثقیل ها نسبت به کاربردها و اندازه و وزن هایی که دارند قیمت های مختلفی دارند. برای کار با آن ها یک فرد کاربلد و متخصص نیاز است. با وجود این که کاربرد جرثقیل‌ها بسیار زیاد است اما حساسیت بالایی دارد و در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی می‌تواند حادثه‌ساز باشد.

اجاره انواع جرثقیل یک کار تخصصی  است و به همین دلیل نمی‌توان به هر کسی که ادعای اجاره این وسیله را دارد، اعتماد کرد. برای اجاره جرثقیل  سعی کنید از شرکتی معتبر استفاده کنید و تنها اجاره بهای کم را ملاک انتخاب خود قرار ندهید.

برای انتخاب یک شرکت جرثقیل مناسب باید به ویژگی‌های مختلف آن را بررسی کرد. پیش از هر چیز شرکت اجاره دهنده جرثقیل باید مجوزهای لازم برای فعالیت در این زمینه را داشته باشد. کاربرد جرثقیل بسیار زیاد است و به همین دلیل یک شرکت اجاره دهنده انواع جرثقیل باید انواع مختلف این وسیله را در اختیار داشته باشد تا بتواند به مشتریان خود ارائه دهد. همچنین دستگاه‌های ارائه شده باید مدرن باشند.

کاربرد جرثقیل‌های قدیمی به اندازه جرثقیل‌های جدید نیست و ممکن است پروژه‌های بسیاری را با مشکل مواجه کند. یک شرکت ارائه دهنده جرثقیل باید سرویس‌دهی لازم برای دستگاه‌های خود را ارائه دهد. دستگاه‌ها تحت هر شرایطی باید کامل و سالم کار کنند و تمامی قطعات آن‌ها روغن کاری شده و سالم باشد. تکنسین کار با جرثقیل نیز جزو موارد پر اهمیت دیگر محسوب می‌شود.

اگر افراد ناشی با جرثقیل کار کنند، ممکن است خسارت‌های مالی و جانی جبران ناپذیری به وجود بیاید. به همین دلیل همیشه مراکز اجاره جرثقیل افرادی را به شما پیشنهاد می‌دهند که می‌توانند متناسب با کاربرد جرثقیل با انواع این وسیله کار کنند.

اگر بخواهید به صورت شخصی برای تأمین تمام این فاکتورها برای کاربرد جرثقیل اقدام کنید، مسلما باید هزینه بیشتری نسبت به اجاره این وسیله صرف کنید.

شرکت تهران جرثقیل انواع جرثقیل را با خدمات مناسب و با بهترین هزینه به شما می‌دهد. بدون شک پس از یک بار همکاری با تهران جرثقیل می‌توانید به خدمات منحصر به فرد ارائه شده توسط ما پی ببرید.

 

کاربرد جرثقیل در راهسازی

انواع جرثقیل
انواع جرثقیل

جرثقیل از ماشین‌های مورد استفاده در راهسازی است.

عملیات راهسازی عملیات بسیار گسترده و عظیمی است که در آن برای سرعت بخشیدن به کار از ماشین آلات مختلف و سنگینی استفاده می‌شود.کاربرد جرثقیل در پروژه‌های راهسازی نیز زیاد است. از آن‌جایی که باربرداری و جابجایی اجسام سنگین وظیفه اصلی جرثقیل‌هاست، در عملیات راهسازی نیز برای ساخت سازه‌هایی چون پل‌ها، ریل قطار و… از آن‌ها استفاده می‌شود. جرثقیل‌های تاور کرین برای ساخت سازه‌هایی از جمله پل‌ها استفاده می‌شود. سایر جرثقیل‌ها مانند جرثقیل‌های کفی، جرثقیل‌های سنگین متحرک و… برای جابجایی بار و ساختن ریل‌های قطار، شن‌ریزی جاده و… استفاده می‌شوند.

انواع جرثقیل
انواع جرثقیل

کاربرد انواع جرثقیل در معادن

استخراج از معادن به کمک جرثقیل ساده‌تر است.

پروژه‌های معدن‌ها، پروژه‌هایی هستند که کاربرد جرثقیل در آن‌ها زیاد است و این وسیله نقش مهمی در سرعت بخشیدن به انجام کارها دارند. کاربرد جرثقیل‌ها هم در معادن روباز و هم در معادن زیر زمینی بسیار زیاد است. یکی از انواع کاربرد جرثقیل در معدن، استفاده از آن برای دستگاه کروم سنگ شکن است. در معادن بدون جرثقیل نمی‌توان سنگ‌های بزرگ را جابه‌جا کرد. همچنین سنگ‌های استخراج شده یا ضایعات بزرگ را تنها با استفاده از جرثقیل‌ها می‌توان روی کامیون‌ها و تریلی‌های حمل بار قرار داد. انتخاب نوع جرثقیل مناسب برای کار در معادن با توجه به ارتفاع معدن، محل قرار گرفتن معدن و کاربردهای مورد نظر مهندسان معدن صورت می‌گیرد.

انواع جرثقیل
انواع جرثقیل

چگونه انواع جرثقیل مناسب برای کاربرد مورد نظر انتخاب کنیم؟

انتخاب انواع جرثقیل متناسب با کاربرد جرثقیل اهمیت زیادی دارد.

همانطور که در قسمت‌های قبلی گفته شد، کاربرد جرثقیل‌ها در شاخه‌های مختلف صنعت بسیار زیاد است.

این کاربرد زیاد باعث شده است که جرثقیل‌ها مدل‌های مختلفی داشته باشند. تنوع مدل‌های جرثقیل باعث سردرگمی افرادی می‌شود که زیاد با این وسیله کار نمی‌کنند و تنها برای پروژه‌های محدودی به جرثقیل نیاز دارند. فاکتورهای مختلفی وجود دارد که بررسی می‌شود و به کمک آن‌ها می‌توان بهترین جرثقیل برای پروژه مورد نظر را انتخاب کرد. در ادامه سوالاتی را بیان کرده‌ایم که به کمک آن‌ها می‌توانید کاربرد جرثقیل را به طور دقیق مشخص کنید و نوع مناسب جرثقیل را انتخاب نمایید.

 

  • پروژه در چه مرحله ای از کار نیاز به جرثقیل دارد؟ پاسخ به این سوال به شما کمک می‌کند که در زمان درست نسبت به اجازه و تهیه جرثقیل اقدام نمایید و در برنامه ریزی‌های انجام شده با مشکل مواجه نشوید.
  • پروژه در چه فضایی انجام می‌شود؟ هر نوع از جرثقیل برای فضای خاصی مناسب است. برای مثال در فضاهای مسقف باید از جرثقیل‌های سقفی یا جرثقیل‌هایی با ارتفاع کم‌تر استفاده کرد و در محیط‌های کوهستانی باید از جرثقیل‌های سنگین وزن بهره برد.
  • برای چه فعالیتی به جرثقیل نیاز دارید؟ این پرسش یکی از اصلی‌ترین سوالاتی است که باید به آن پاسخ دهید. این که جرثقیل قرار است بار با چه وزنی را جابجا کند و آن را تا چه ارتفاعی بالا ببرد و این که آیا نیاز به جابجایی بار به محلی دیگر وجود دارد یا خیر. کاربرد جرثقیل باید به صورت دقیق مشخص شود تا بتوانید جرثقیل مناسب را انتخاب کنید و حین انجام کار با مشکل مواجه نشوید.
  • جرثقیل را از چه مرکزی اجاره کنیم؟ خرید جرثقیل معمولا به صرفه نیست و به همین دلیل معمولا کارفرماها برای اجاره جرثقیل اقدام می‌کنند. این که جرثقیل را از چه مرکزی اجاره می‌کنید نیز اهمیت زیادی دارد که در این مورد به تفضیل در قسمت‌های بعدی توضیح خواهیم داد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفت =

تماس سریع