کرایه انواع جرثقیل

شاخص کرایه انواع جرثقیل

سرفصل های مقاله:

مقدمه:

جرثقیل انواع مختلفی دارد که هرکدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند. مثلاً از جرثقیل های خودروبر برای انتقال خودروها و از جرثقیل های تاورکرین برای استفاده در ساختمان های مرتفع، استفاده می‌کنند.

ما در این مقاله قصد داریم انواع جرثقیل ها را به شما معرفی کنیم و کاربردهای آن ها را بگوییم تا دیگر دچار تردید برای انتخاب نوع جرثقیل در کرایه انواع جرثقیل نشوید.

انواع جرثقیل

همانطور که گفته شد، برای کرایه انواع جرثقیل نیاز به دانستن نوع جرثقیل های موجود داریم. بنابراین به معرفی انواع آن می‌پردازیم.

جرثقیل‌های موبایل (ماشینی):

جرثقیل های موبایلی بروی زمین به دو شکل ثابت( نصب جک) و کارگاهی( متحرک با بار) عمل می‌کند.

جرثقیل‌های سقفی:

جرثقیل های سقفی در سالن‌های صنعتی و تولیدی یا خطوط انبار و… در ارتفاع بر روی خطوط باربر کناری قابل نصب هستند. در کرایه انواع جرثقیل های سقفی هم باید دقت کنید چرا که جرثقیل سقفی خود دارای دو نوع جرثقیل سقفی تک پل و جفت پل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 جرثقیل‌های آویز:

در مکان هایی که محدودیت ارتفاع و خطوط مونتاژ سری (خودروسازی و…) در ظرفیت تا ۵ تن دارند، کارآمدند.

کرایه انواع جرثقیل
کرایه انواع جرثقیل در جرثقیل تهران

جرثقیل دروازه‌ای:

جرثقیل های معروف به جرثقیل دروازه ای دارای دو نوع دروازه ای و نیم دروازه ای در بازار موجود می‌باشند.

جرثقیل بازویی:

در کرایه انواع جرثقیل بازویی هم مانند کرایه انواع جرثقیل سقفی باید دقت کرد چرا که جرثقیل بازویی هم دارای دو نوع بازویی( دیواری) یا ستونی بازویی قابل استفاده در صنایع هستند.

 جرثقیل برجی (تاور کرین):

از کرایه انواع جرثقیل تاورکرین معمولاً برای ساختمان‌های مرتفع استفاده می‌کنند.

جرثقیل خودکشش چرخ زنجیری

جرثقیل های خودکشش زنجیری در ظرفیت های محدود بین ۲۰ تن تا ۴۰۰۰ تن کاربرد دارند. در کرایه انواع جرثقیل، در بین جرثقیل های موجود از جرثقیل خودکشش زنجیری هنگامی استفاده می‌کنند که می‌خواهند جرثقیل با بار حرکت کند و امکان نصب پایه های تعادلی را ندارند. سرعت حرکت در جرثقیل خودکشش پایین است و فشار کمی به زمین وارد می‌کند.

این نوع جرثقیل بسیار سنگین است.

جرثقیل خودکشش چرخ لاستیکی

این نوع جرثقیل در ظرفیت های از ۵ تا ۳۵ تن کاربرد دارد. سرعت آن حدود ۵۰ کیلومتر در ساعت است.

از کرایه انواع جرثقیل خودکشش چرخ لاستیکی که هم با بوم خرپایی و هم بوم تلسکوپی ساخته می‌شوند برای حرکت در جاده ها استفاده می‌شود و همچنین فشار زیادی به زمین وارد می‌کنند.

جرثقیل های کامیونی

جرثقیل های کامیونی دارای دو نوع بوم تلسکوپی و خرپایی موجود می‌باشند و از کرایه انواع جرثقیل کامیونی برای کارهای یکباره استفاده می‌کنند و در ظرفیت های تا ۸۰۰ تن موجودند.

این نوع کامیون ها به دلیل سرعت بالایی که دارند در جاده ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جرثقیل توپوگرافی سخت

جرثقیل توپوگرافی سخت یک نوع از جرثقیل خود کشش چرخ لاستیکی که در بالا معرفی کردیم، برای کارهای خارج جاده ای می‌باشد.

سرعتشان ۵۰ کیلومتر بر ساعت است و در مسافت های طولانی باید با دستگاه دیگری جابجا شوند. جرثقیل توپوگراف سخت در ظرفیت های از ۲۰ تا ۹۰ تن موجود می‌باشند.

جرثقیل بالا بری سنگین

دستگاهی متشکل از یک بوم و وزنه های تعادل که هرکدام بر روی چرخ های زنجیری مجزا قرارگرفته و در ظرفیت های ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ تن ساخته می‌شوند. به منظور کاهش فشار در بوم از یک پایه عمودی و یک خرپای مایل استفاده می‌شود. دارای وزنه های تعادل اضافی، قرارگرفته بر روی یک سکوی اضافی می‌باشند.

جرثقیل های شناور

از جرثقیل های شناور معمولاً برای کارهای پل سازی و ساخت بنادر و برای بارگیری و تخلیه کشتی ها از بارهای سنگین استفاده می‌شوند. دارای ظرفیت هایی تا ۱۰۰۰۰تن هستند. این جرثقیل ها برای بیرون آوردن کشتی های غرق شده نیز استفاده می‌شوند.

جرثقیل های ریلی

روی واگن های با چرخ های فلزی قرار می‌گیرند. بر روی خط راه آهن حرکت کرده و برای کارهای تعمیر و نگهداری و ساخت خطوط استفاده می‌شوند. همچنین برای تخلیه و بارگیری قطارها نیز استفاده می‌شوند.

جرثقیل لودر

متشکل از یک بازوی مفصل دار و معمولاً تلسکوپی می‌باشد که بر روی کامیون ها نصب شده و برای بارگیری و تخلیه آن ها استفاده می‌شوند. اپراتور باید در اطراف دستگاه حرکت کند تا موقعیت بار را تشخیص دهد. کنترل ممکن است به صورت راه دور باشد.

جرثقیل های برجی

جرثقیل هایی هستند که با پایه های عمودی و بلند در نزدیک سازه ها قرار می‌گیرند. از اجاره انواع جرثقیل های برجی برای مکان هایی که  توانایی سرویس‌دهی در ارتفاعات زیاد و مساحت محدود را می‌خواهند، استفاده می‌شود.  انواع مختلف این جرثقیل ها عبارتند از: جرثقیل برجی با بوم افقی جرثقیل برجی با بوم زاویه دار جرثقیل برجی متحرک (بر روی چرخ زنجیری، کامیونی و ریلی) جرثقیل برجی بالارونده.

جرثقیل برجی با بوم افقی

به صورت ثابت و متحرک موجود می‌باشند. نوع ثابت آن به صورت خود ایستا و یا متکی به سازه مجاور می‌باشد. بوم افقی دارای دو قسمت می‌باشد که در قسمت بلندتر ارابه و قلاب قرارگرفته و در قسمت کوتاه آن وزنه های تعادل و موتور محرک و قرقره های کابل قرار می‌گیرند. دستگاه ۳۶۰ درجه قابلیت دوران دارد. صفحه دوار در پایین کابین اپراتور می‌باشد.  دستگاه با برق ‌کار می‌کند. بار مجاز به شعاع کارکرد، طول بوم، وزن وزنه های تعادل و مقاومت سازه ای اجزا دارد و در منحنی های بار مقادیر مجاز بالابری ارائه می‌شوند.

کرایه انواع جرثقیل در جرثقیل تهران

اگر به دنبال مرکزی معتبر برای اجاره انواع جرثقیل هستید که علاوه بر قیمت مناسب بهترین خدمات و پشتیبانی را ارائه دهد، پیشنهاد ما جرثقیل تهران است. چرا که به رفاه مشتریان خود اهمیت بسیاری می‌دهد و تمامی جرثقیل های خود را در صحت کامل برای خدمت به مشتریان می‌فرستد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

تماس سریع