اجاره جرثقیل کفی ۱۰ تن

اجاره جرثقیل کفی ۱۰ تن

اجاره جرثقیل کفی ۱۰ تن بسته به مدل و ساختارش، توانایی بلند نمودن، حمل، پیاده‌سازی و جابه‌جایی محموله‌هایی تا ۱۰ تن را دارد. ۱۰ تن ظرفیت متعادل، میانه و قابل‌توجهی است، بنابراین اجاره جرثقیل ۱۰ تن موردنیاز اکثر پروژه‌های کاری قرار دارد. در زمان کرایه جرثقیل ۱۰ تن باید ابتدا نوع آن را مشخص نمود، این ماشین‌ها در انواع جرثقیل کفی، دکل بلند، بازویی، وینچ‌دار، چیقی، تلسکوپی وجود دارند. به همین دلیل خدمات جرثقیل ۱۰ تن وسیع و کاربردهای این ابزار بی‌کران است. در این مطلب انواع جرثقیل ۱۰ تن را موردبررسی قرار داده تا در زمان نیاز به اجاره جرثقیل توانایی تشخیص نمونه مناسب با نیاز خود و پروژه‌تان را داشته باشید.

جرثقیل کفی ۱۰ تن
آشنایی با جرثقیل کفی ۱۰ تن

جرثقیل ۱۰ تن چیست و چه کاربردی دارد؟

هر آنچه فعالیتی را که جرثقیل‌های سبک ۳، ۵ و ۷ تن توانایی انجام آن را نداشته باشند با اجاره جرثقیل ۱۰ تن به سرانجام می‌رسانند. پس ازنظر ظاهری جرثقیل ۱۰ تن با نمونه‌های سنگین‌وزن‌تر یا سبک‌تر خود تفاوت چندانی ندارد و این فقط تناژ و قدرت باربری است که تفاوت ایجاد می‌کند.

اجاره جرثقیل ۱۰ تن
نحوه اجاره جرثقیل ۱۰ تن

اجاره جرثقیل ۱۰ تن در تهران:

اجاره جرثقیل ۱۰ تن در تهران برای جابه‌جایی انواع کانکس، پالت، بارگیری محموله‌های دریایی، نصب سازه‌های فولادی و بتنی سنگین‌وزن و بسیاری مصارف نفس‌گیر دیگر موردتوجه است. فقط آنچه مهم بوده، انتخاب نوع مناسب این ماشین‌ها است تا بالاترین کارایی حاصل شود. برای مثال جرثقیل کفی قهرمان حمل‌ونقل جاده‌ای است که می‌توان در انواع تریلی، خاور و کامیون آن را سفارش داد و از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ و قابلیت کاهش زمانی که برای پروژه‌ها ایجاد می‌کند، نهایت بهره را برد.

اجاره جرثقیل کفی ۱۰ تن در تهران
اجاره جرثقیل کفی ۱۰ تن در تهران

خدمات جرثقیل ۱۰ تن کفی:

جرثقیل ۱۰ تن از نوع کفی را با یک بخش وسیع برای بارگیری مرسوله‌ها و محموله‌های باری و بازوهای تلسکوپی، چیقی یا مفصلی قدرتمند برای بلند نمودن اجسام می‌بینید. گاهی در پروژه‌های ساخت‌وساز نیاز است تا برای انجام صحیح و کامل آن مصالحی مانند تیرآهن، میل‌گرد، سیمان، آهک و مواد دیگر با وزن بالا بارگیری شده و به محل کار انتقال یابند.

حتی در برخی موارد بارها از پایانه‌های ترانزیتی داخلی، سوار بر خودروهای باربری به مکان‌های مصرف انتقال یابند. گاهی نیز باید مواد اولیه از کارگاه‌های تولیدی به کارخانه‌های فراوری منتقل گردند یا حتی محصولات تولیدی برای مصرف به پایانه‌های فروش ارسال شوند. تمامی فرایندهای یادشده در کنار بسیاری موارد این‌چنینی را می‌توان با جرثقیل کفی ۱۰ تن، فارغ از دیگر تجهیزات به‌سهولت انجام داد.

خدمات جرثقیل ۱۰ تن
اجاره جرثقیل کفی ۱۰ تن

جرثقیل ۱۰ تن دکل بلند و دکل کوتاه:

در زمان اجاره جرثقیل ۱۰ تن باید به ارتفاع موردنیاز در داخل پروژه دقت کنید. اگر ارتفاع کمتر از ۹ متر باشد، جرثقیل دکل کوتاه کفایت کرده و کارها باکیفیت به انجام می‌رسند. ولی برای ارتفاعاتی که به بیش از ۱۲ متر می‌رسند، باید از کرایه جرثقیل ۱۰ تن از نوع تلسکوپی که توانایی افزایش دکل را داشته کمک بگیرید. این جرثقیل‌ها به دلیل قابلیت افزایش طول دکل با نام جرثقیل دکل بلند خوانده می‌شوند. اجاره جرثقیل ۱۰ تن در تهران در هر دو نوع پر متقاضی است.

چراکه نوع دکل کوتاه ارزان‌تر بوده و نوع دکل بلند ارتفاعات غیرقابل‌دسترس را ملموس می‌سازد. پس هر دو به نسبت شرایط سایت کاری موردنیاز هستند. بدین ترتیب از جرثقیل دکل کوتاه در بارگیری و تخلیه ماشین‌های باربری، نصب تابلوهای تبلیغاتی، پیاده‌سازی چادرهای هیئات مذهبی و اموری که پوشش ارتفاعات حداکثری ملاک نیست، استفاده می‌شود. ولی کارهایی سنگین‌تری چون احداث توربین‌های بادی، نماسازی برج‌های چندطبقه، اجرای سوله‌ها و انبارها را به جرثقیل دکل بلند و توانایی آن واگذار می‌کنند.

جرثقیل 10 تن دکل بلند و دکل کوتاه
جرثقیل ۱۰ تن دکل بلند و دکل کوتاه

مزیت جرثقیل ۱۰ تن وینچ دار و جرثقیل ۱۰ تن بدون وینچ:

وینچ وسیله‌ای برای افزایش دوبرابری ظرفیت و قدرت بالابری جرثقیل‌ها است که بر روی آن‌ها نصب‌شده و می‌تواند، خدمات جرثقیل ۱۰ تن را به‌یک‌باره بسیار وسیع‌تر از حد تصور نماید. جرثقیل‌های ۱۰ تنی که به وینچ مجهز هستند، قابلیت بالابری جرثقیل‌های ۲۰ تن را به دست می‌آورند. چراکه سیستم بالابری متمایزی به دست آورده که قدرت ماشین را ارتقا می‌دهد. بسیاری برای کاهش قیمت اجاره جرثقیل ۱۰ تن سعی می‌کنند، جرثقیل‌های سبک‌وزن‌تر دارای وینچ را تهیه کنند که قدرتی برابر نمونه‌های ۱۰ تن دارند.

ولی باید دانست در اینجا کوچک‌ترین اهمال‌کاری سبب بروز خسارات سنگین و هولناکی می‌شود که هزینه آن از قیمت اجاره جرثقیل به‌مراتب بیشتر است. در حالت کلی با کمک وینچ و قدرت کششی این ابزار، نیروی هیدرولیکی جرثقیل‌ها تقویت‌شده و بکسل و قرقره‌ها موجود در این ماشین ظرفیت باربرداری بیشتری به دست می‌آورند. ولی سرعت کار کاهش‌یافته و زمان پروژه طولانی‌تر می‌شود. پس بادقت بیشتری به سراغ انتخاب این ابزار کمکی بروید.

مزیت جرثقیل 10 تن وینچ دار و جرثقیل 10 تن بدون وینچ
مزیت جرثقیل ۱۰ تن وینچ دار و جرثقیل ۱۰ تن بدون وینچ

تفاوت جرثقیل ۱۰ تن کفی دار با سایر جرثقیل‌ها در چیست؟

تفاوت‌های قابل‌شمارشی بین جرثقیل ۱۰ تن با دیگر نمونه‌های رایج و مورداستفاده در صنعت باربری و بارگیری وجود دارد. این تفاوت‌ها از ظاهر این ماشین‌ها شروع‌شده و تا خدمات جرثقیل ۱۰ تن ادامه می‌یابد. برای آشنایی بیشتر شما با این تمایزها به ذکر هرکدام در قالب یک جدول می‌پردازیم. سپس انتخاب را به شما و کیفیت و نیازهای پروژه واگذار می‌کنیم.

تفاوت جرثقیل 10 تن کفی دار با سایر جرثقیل‌ها
مشخصه‌های جرثقیل کفیمشخصه سایر جرثقیل‌ها
مجهز به یک کفی برای حمل بارهافاقد فضای باربری
توانایی صرفه‌جویی در هزینه‌های باربرینیازمند جرثقیل‌های کمکی برای تکمیل فرآیند کاری
کاربری عالی در اکثر پروژه‌های عمرانیمحدود به فعالیت‌هایی نیازمند به بالا یا پایین آوردن بار
کاهش زمان عملیات باربریاتلاف زمان زیاد در هنگام بارگیری و آماده‌سازی بار برای جابه‌جایی
سرعت بالا در طی مسافت‌های طولانیسرعت محدود به دلیل طراحی خاص
توان و قدرت مانور مناسبانعطاف‌پذیری کمتر
پوشش باربری شهرینیازمند دریافت مجوزهای لازم برای کار درون‌شهری
دارای کفی با پوشش مناسب به‌منظور حمل بارهای سنگینبوم‌های تقویت‌شده برای جابه‌جایی بارها
امکان تغییر کفی با انواع بغل دار، ترانزیت و کمرشکنامکان تغییرات در میزان تناژ و ظرفیت باربرداری

جدول بار جرثقیل ۱۰ تن:

جدول بار جرثقیل ۱۰ تن حاوی اطلاعات خاصی است که باعث تسلط اپراتور به کار با این نوع ماشین‌های سنگین‌وزن می‌شود. در زمان کرایه جرثقیل ۱۰ تن بررسی و ارزیابی این جدول از ضروریات کاری ایمن و بی‌خطر است.

جدول بار جرثقیل 10 تن
جدول بار جرثقیل ۱۰ تن

• وزن و ابعاد کلی جرثقیل:

ابعاد به دلیل اینکه نشان می‌دهد، محور جلو و عقب در جابه‌جایی‌ها به چقدر فضا نیاز دارند، بسیار مهم است. وزن نیز تعریف‌کننده تناژ باربری است. جرثقیل ۱۰ تن اگر به وینچ مجهز باشد، اوزان بالاتر و درصورتی‌که فاقد این قطعه بوده تا ۱۰ تن را فقط پوشش می‌دهد.

• ظرفیت باربرداری در کنار وزنه تعادلی:

ظرفیت باربرداری باید متناسب با طول بوم و شعاع کاری جرثقیل تعیین گردد. در غیر این صورت اشتباه محاسباتی رخ‌داده و خطر آسیب به بار، ماشین و خدمه محیط کاری بالا می‌رود.
• محدوده باربری متناسب با طول بوم:
با بررسی این مؤلفه درمی‌یابید با چه شعاعی از بوم قادر می‌شوید، بار را در یک ارتفاع مشخص بلند نمایید. بدین ترتیب احتمال برخورد به موانع مانند تیرهای برق به طرز محسوسی کاهش می‌یابد.

• زوایای بالابری در زمان استفاده از بوم کمکی:

این مقدار بیشترین حد و توان بالابری یک جرثقیل ۱۰ تن را نشان می‌دهد. بدین ترتیب مدیران به مناسب بودن نوع جرثقیل ۱۰ تن یا عدم تطابق آن با پروژه‌شان پی می‌برند. البته این مقدار در حال حرکت جرثقیل نیز محاسبه و در جدول بار ذکرشده است.

تفاوت جرثقیل 10 تن کفی دار با سایر جرثقیل‌ها در چیست
تفاوت جرثقیل ۱۰ تن کفی دار با سایر جرثقیل‌ها در چیست

قیمت کرایه جرثقیل ۱۰ تن:

قیمت اجاره جرثقیل ۱۰ تن باوجود انواع مختلفی از این ابزار در مدل‌های آنکه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره نمودیم، متغیر است. البته فقط دقت نمایید، وزن کالاهای شما در محدوده باربری انواع جرثقیل ۱۰ تن قرار گیرد تا مشکلی ازاین‌جهت ایجاد نشود. شرایط محیطی که قصد فعالیت و بهره‌برداری در آن رادارید، نیز در اجرت و کرایه بها تأثیرگذار هستند.

حجم کار نیز به دلیل استهلاک وارده به ماشین می‌تواند، قیمت اجاره را متغیر سازد. قیمت اجاره جرثقیل ۱۰ تن در تهران و دیگر شهرستان‌ها بر اساس همین مؤلفه‌ها تعیین و هرساله توسط نهادهای صنفی در اختیار شرکت‌های مجری قرار می‌گیرد. بدین ترتیب یک نرخ مصوب وجود دارد که گاهاً بر اساس شرایط کمی تغییر می‌کند.

قیمت کرایه جرثقیل 10 تن
قیمت کرایه جرثقیل ۱۰ تن

نکات مهم ایمنی در هنگام کار با جرثقیل ۱۰ تن:

قبل از هر اقدامی جهت اجاره جرثقیل ۱۰ تن از شرکت‌های مجری، باید از انجام سرویس‌های دوره‌ای و ارزیابی‌های کارشناسی در مورد ماشین‌های اجاره‌ای مطمئن شوید. این بررسی‌ها مشکلات هرچند بسیار جزئی را مشخص ساخته و از بروز خسارات سنگین جلوگیری می‌کند. این بررسی‌ها شامل وضعیت بوم، سلامت بکسل‌ها، ایمنی قلاب، عملکرد فنی مورد تأیید سیستم هیدرولیک می‌شود.

البته نباید به جهت ایمنی بیشتر از بررسی جک‌ها، سلامت چراغ‌های ترمز، رعایت توازن بار، میزان تخصص اپراتور، شرایط جوی حاکم بر محیط و تناسب وزن بار با توان باربرداری جرثقیل نیز غافل شوید. در غیر این صورت خسارات سنگین، قیمت اجاره جرثقیل ۱۰ تن را حتی در کمترین وجوه نیز غیرقابل‌قبول می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهار =

تماس سریع