اجاره جرثقیل در غرب تهران

اجاره جرثقیل در غرب تهران

اجاره جرثقیل در غرب تهران

جرثقیل‌ها دارای انواع گوناگونی هستند. بسته به نوع، ظرفیت و محل استفاده می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. جک، قلاب، قرقره، کابل و بوم از اجزای سازنده جرثقیل هستند. اجاره جرثقیل در غرب تهران برای انجام پروژه‌های ساختمانی یا صنعتی در کارگاه‌ها، سوله‌ها، انبار، محیط‌های صنعتی، ساخت و ساز و … استفاده می‌شود. در کل از جرثقیل برای جا به جا کردن، انتقال و حمل اجسام استفاده می‌شود.

خرید برخی از جرثقیل‌ها برای انجام یک پروژه به صرفه نیست. به طور مثال برای انجام یک پروژه ساخت ساختمان غول آسا اجاره جرثقیل تاورکرین نسبت به خرید آن به صرفه ‌تر است. از همین رو شرکت‌های زیادی هستند که امکان اجاره جرثقیل در غرب تهران را فراهم می‌آورند.

جهت اطلاع از قیمت اجاره جرثقیل در غرب تهران می‌توانید با کارشناسان جرثقیل تهران تماس گرفته و از و علاوه بر اطلاع از قیمت ها میتوانید از خدمات مشاوره و پشتیبانی ما هم بهره‌مند شوید.

گام اول در اجاره جرثقیل

برای اجاره جرثقیل در غرب تهران شرکتی را انتخاب کنید که تخصص  و تجربه لازم را در این امر داشته و بتواند اطلاعات لازم و کافی در رابطه با جرثقیل متناسب با نیاز شما را در اختیارتان قرار دهد. جرثقیل باید متناسب با نیاز باشد. اگر جرثقیل کمتر از سطح نیاز انتخاب شود باعث وارد کردن خسارات جبران ناپذیری خواهد شد. اگر هم که از سطح مورد نیاز بیشتر باشد باعث هدر رفتن هزینه می‌شود.

پس اولین و مهم ترین گام در هنگام اجاره جرثقیل در غرب تهران، انتخاب جرثقیل متناسب با نیاز است. برای کنترل جرثقیل اتاقکی بر روی آن تعبیه شده است. اپراتور با قرار گرفتن در این اتاقک جرثقیل را کنترل می‌کند. در برخی دیگر از جرثقیل‌ها کنترل توسط اپراتور و به صورت بیسیم انجام می‌شود. اپراتور باید گواهینامه و تخصص لازم را جهت کنترل جرثقیل داشته باشد. در غیر این صورت حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه خواهد داشت.

بر روی هر جرثقیلی جدولی تعبیه شده که شامل اعدادی است. این اعداد میزان باری که جرثقیل با حفظ استحکام و پایداری می‌تواند جا به جا کند را مشخص می‌کند. علاوه بر این اعداد مواردی نیز هستند که هنگام جا به جایی بار می‌بایست به آن‌ها توجه کرد. وزن جرثقیل، نیروی گریز از مرکز که در اثر بالا بردن بوم به وجود می‌آید و نیروی باد از جمله این موارد هستند. اجزایی از جرثقیل که تحت فشار یا در معرض ضربه هستند از فولاد نرم ساخته می‌شوند.

جرثقیل‌ها به دو دسته متحرک و ثابت تقسیم می‌شوند. قابلیت‌های جرثقیل متحرک عبارتند از: قابلیت بالا و پایین بردن بار، تنظیم بوم، چرخش بار حول محور و امکان حرکت آن در کارگاه.

اجاره جرثقیل در غرب تهران برای جا به جایی بار از وزن ۳ الی ۱۶۰ تن انجام می‌شود.

انواع جرثقیل هایی که در غرب تهران استفاده می شوند:

جرثقیل سبددار: از این جرثقیل برای نصب، تعمیرات و زیباسازی استفاده می‌شود.

جرثقیل سقفی: این جرثقیل در دو نوع تک پل و جفت پل کاربرد دارد. در مکان‌های نظیر کارگاه که فضا برای جا به جایی و حمل اجسام کم است از جرثقیل سقفی استفاده می‌شود.

اجاره جرثقیل در غرب
اجاره جرثقیل در غرب

جرثقیل برجی یا تاورکرین: یکی از پر استفاده‌ترین جرثقیل‌ها در ساخت و ساز جرثقیل تاورکرین است. از این جرثقیل برای ساخت برج و آسمان خراش استفاده می‌شود.

جرثقیل بازویی: جرثقیلی است که می‌تواند حول محور ۳۶۰ درجه چرخیده و اجسام را جا به جا کند.

جرثقیل موبایل: در دو نوع چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی استفاده می‌شود. چرخ زنجیری سرعت پایینی داشته و برای جا به جایی  در مسافت‌های کوتاه مناسب است. جرثقیل چرخ لاستیکی یا کامیونی سرعت بالایی در حمل و جا به جایی دارد و می‌تواند مسافت طولانی را پیمایش کند. اما ظرفیت باری که می‌تواند حمل کند نسبت به چرخ زنجیری کمتر است.

قیمت کرایه جرثقیل در غرب تهران به نوع جرثقیل ، حجم باری که قرار است حمل شود و مدت زمان استفاده از جرثقیل بستگی دارد.

برای اطلاع از قیمت‌ها با کارشناسان جرثقیل تهران تماس گرفته تا از خدمات مشاوره آن‌ها بهره‌مند شوید.

تاریخچه جرثقیل

اولین جرثقیل‌ها در یونان باستان ساخته شدند. نیروی این جرثقیل‌ها از انسان و حیوان تامین می‌شده است.سازه‌هایی که در این کشورها از دیرباز به جای مانده است حکایت از جرثقیل‌های ابتدایی دارد. کم کم با افزودن چرخ به این ماشین‌ها بر میزان توانایی و قابلیت‌های آن‌ها افزوده شد. از همین رو جرثقیل‌های پیشرفته‌تر برای جا به جایی بار، تخلیه و بارگیری کشتی‌ها استفاده شدند. با انقلاب صنعتی آهن و چدن به ساختار این ماشین آلات اضافه شد.

تا چندین قرن همراه انسان از حیوانات و قوای جسمانی خود برای جا به جا کردن اشیا استفاده کرده است. اولین ماشین مکانیکی در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی ساخته شد که انرژی مورد نیاز آن‌ها از طریق بخار تامین می‌گشت. با گذشت زمان همواره این ماشین‌ها سیر تکاملی داشتند تا جایی که امروزه نیروی آن‌ها از طریق احتراق در محفظه اصلی، نیروی الکتریکی و هیدرولیک تامین می‌گردد.

اجاره جرثقیل در غرب
اجاره جرثقیل در غرب

جرثقیل‌ها ماشین‌هایی هستند که در پروژه‌های مختلف و برای کاربردهای متفاوت استفاده می‌شوند. از کوچکترین ابعاد تا غول پیکرترین آن‌ها در صنایع مختلف کاربرد دارند. کوچکترین آن‌ها در کارگاه‌ها و بزرگترین آن‌ها در سکوهای نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + نوزده =

تماس سریع