کرایه جرثقیل برای ساختمان

خدمات تخلیه و بارگیری انواع دستگاه ها

کرایه جرثقیل برای ساختمان

تصور کنید که اگر جرثقیل نبود چه اتفاقی برای ساختمان سازی می افتاد؟ کرایه جرثقیل برای ساختمان، یکی از اموری است که در زمان ساختمان سازی، هر کارفرمایی انجام می دهد.

اختراع جرثقیل و اولین باری که از آن استفاده شده است، هنوز معلوم نیست، اما شاید ساخت جرثقیل به زمان ساخت اهرام ثلاثه مصر بازگردد. قطعا برای بلند نمودن قطعه سنگ های غول پیکر به وسیله ای مانند جرثقیل نیاز داشته اند.

اولین باری که در ایران از جرثقیل استفاده شده است، در سال های اولیه تاسیس پالایشگاه آبادان بود. از جرثقیل برای پیاده نمودن دستگاه ها و تجهیزات فنی از کشتی ها، استفاده می کردند.

پس از آن چندین دستگاه جرثقیل خریداری شد. این دستگاه ها با آتش هیزم و نیروی بخار کار می کردند.

اما جرثقیل شناور، در سال ۱۲۹۱ شمسی، در اسکله آبادان شروع به کار کرد. این جرثقیل، با سوخت هیزم کار کرده و قدرت جا به جایی سه تن‌ را داشت. این جرثقیل اکنون در اسکله تاریخی آبادان نگهداری می شود.

کرایه جرثقیل برای ساختمان
کرایه جرثقیل برای ساختمان

کاربرد جرثقیل

جرثقیل کاربرد های متفاوتی در صنعت های مختلف دارد. به طور مثال شما در زمان ساختمان سازی، باید برای جا به جایی تیرآهن ها، اقدام به کرایه جرثقیل برای ساختمان نمایید. یا اگر نیاز داشته باشید که بیل و لودر را از داخل گود درآورید، باید از جرثقیل استفاده نمایید.

از جرثقیل برای نصب چیلر، نصب ‌توربین های بادی، نصب تابلو های تبلیغاتی، نصب پل های راهسازی، خاک کشی و … استفاده می شود.‌

انواع برند و تناژ جرثقیل

جرثقیل جزو ابزاری است‌که برای خیلی از امور همانند ساختمان سازی و جا به جایی سازه های بزرگ و غول پیکر، مورد استفاده قرار می گیرد. اما هر جرثقیل تولید یک شرکت بوده و تناژ متفاوتی دارد که برای کاری مناسب است.

انواع برند جرثقیل عبارت اند از: کاتو، تادانو، توکیو، دماگ، سومیتومو، لبپهر، ترکس، گروو و …

جرثقیل از نظر تناژ، در دنیا از یک تن تا ۲۰۰۰ تن موجود می باشد  توسط شرکت های سازنده نام برده شده تولید شده است. اما تناژ جرثقیل موجود در ایران از یک تن تا ۱۱۰۰ تن می باشد. در نظر داشته باشید بسته به مقدار باری که می خواهید‌ از جرثقیل برای جا به جایی آن استفاده نمایید، تناژ جرثقیل را انتخاب نمایید.

کرایه جرثقیل برای ساختمان
شرح کرایه جرثقیل برای ساختمان

جرثقیل چیست ؟

جرثقیل نوعی ماشین است که سازه و یا دکلی مرتفع به شمار می آید. در این ماشین، به وسیله سیم بکسل و قرقره، برای بالا کشیدن ‌و یا پایین آوردن اجسام استفاده می شود.

جرثقیل به طور معمول برای صنعت ‌حمل و نقل، بارگیری و تخلیه بار و هم چنین حرکت اجسام مورد استفاده قرار می گیرد. اما در ساختمان سازی و یا ساخت سازه های عظیم نیز کاربرد فراوانی دارد.

جرثقیل هایی که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا به صورت موقت نصب می شوند. البته لازم به ذکر است که می توان آن را ‌بر روی وسایل نقلیه مخصوص و یا زمین، نصب نمود.

روش های کنترل جرثقیل به دو دسته تقسیم می شود. ۱) یک روش درون کابینی است که شخصی داخل کابین نشسته‌ و با استفاده از دکمه هایی که با یک کابل به ایستگاه کنترل متصل شده اند، جرثقیل را‌ کنترل می نماید. ۲) در این روش، جرثقیل به وسیله کنترل بی سیم، کنترل می شود.‌

در نظر داشته باشید‌ که اپراتور مسئول ایمنی و جان افرادی است‌که در ارتباط با جرثقیل مشغول به کار هستند.

کرایه جرثقیل برای ساختمان
جرثقیل تهران و کرایه جرثقیل برای ساختمان

در زمان کرایه جرثقیل برای ساختمان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد دارید که برای ساختمان خود جرثقیل کرایه کنید، حتما توجه کنید که از مشخصات فنی پروژه اطلاعات کافی داشته باشید. وزن قطعه و یا قطعات مورد نظر جهت جا به جایی با جرثقیل را نیز باید‌ بدانید.

محل دقیق جرثقیل را از پیش مشخص نمایید. از مقاومت زمین محل استقرار جرثقیل، اطمینان حاصل کنید.

در زمان کرایه‌ جرثقیل باید، فاصله دقیق از مرکز جرثقیل تا محل نصب قطعات را محاسبه نمایید. همین طور ارتفاع دقیق از سطح زمین تا محل استقرار قطعات را باید در نظر داشته باشید.

شما برای کرایه جرثقیل، باید از اداره راهنمایی و رانندگی مجوز کار خود را دریافت نمایید. همین طور در مسیر حرکت جرثقیل نباید خودرویی پارک شود.

موانعی که بین جرثقیل و محل نصب قطعات ساختمانی وجود دارند را باید از میان بردارید. شما نیز برای این کار باید پلان ایمنی داشته باشید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر با مشاوران جرثقیل تهران تماس حاصل نمایید تا در صورت نیاز، راهنمایی های لازمه را به شما بدهند.

قیمت کرایه جرثقیل، بسته به تناژ جرثقیل، کاملا متغیر است که شما نیز در این زمینه‌ می توانید با متخصصین جرثقیل تهران تماس گرفته‌ و استعلامات لازمه را انجام دهید.

شما باید مشخصات فنی پروژه را برای کارشناسان جرثقیل تهران شرح دهید تا در صورت نیاز برای بازدید از محل پروژه، حضور به عمل آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

تماس سریع