بیل مکانیکی زنجیری

بیل مکانیکی چرخ زنجیری

بیل مکانیکی زنجیری چیست:

بیل مکانیکی زنجیری به‌سرعت توانست کارایی خود را در پروژه‌های مختلف بخصوص حفر کانال‌های زیرزمینی عمیق و وسیع به اثبات رسانده و با این رویکرد قدرتمند، توجه مهندسان و معماران سازه‌های عمرانی را به سمت خود معطوف سازد. امکان چرخش ۳۶۰ درجه و حفظ تعادل در عرصه‌های سخت از بزرگ‌ترین مزایای این ماشین‌ها است که سبب رونق روزافزون اجاره بیل مکانیکی شده است. با این مانور عالی و پرتوان مهندسان امور فنی برای آن شدند که انواع مختلفی از این ماشین‌ها را طراحی و تولید نمایند تا در زمان اجاره بیل مکانیکی زنجیری از باب کارایی و نوع حفاری مشکلی رخ ندهد.

 

اجاره بیل مکانیکی زنجیری
بیل مکانیکی زنجیری چیست

آشنایی بیشتر با بیل مکانیکی زنجیری:

بیل مکانیکی زنجیری نوعی از بیل‌های مکانیکی است که به‌جای لاستیک به‌منظور عدم واردسازی فشار زیاد به خاک از سطح مقطع بالاتر در قالب زنجیر بهره می‌برد. بدین ترتیب در مناطقی که با خاک سست و احتمال نشست مواجه هستند، مجریان ترجیح می‌دهند به کرایه بیل مکانیکی زنجیری اقدام نمایند. با این رویکرد از مخاطرات موجود بکاهند و محیطی ایمن‌تر را تدارک ببینند. البته این زنجیرها در عرصه‌ای دیگر نیز به کارآمدی این ماشین‌ها کمک نموده و آن طی طریق از مسیرهای سنگی و غیرقابل‌نفوذ برای ماشین‌های دیگر است.

دندانه‌های زنجیری به‌راحتی در سطوح سنگی شیار ایجاد نموده و با شکافتن دل‌سنگ‌ها مسیر ماشین را برای عبور باز می‌کنند. با این توصیفات اجاره بیل مکانیکی زنجیری برای سایت‌های عمرانی که نیاز به کار درشیب ۴۰ درصد و انجام عملیات سنگ برداری است، بهترین گزینه پیشرو می‌باشد.

کرایه بیل مکانیکی زنجیری
نمونه پیکور دار بیل مکانیکی زنجیری

اجاره بیل مکانیکی زنجیری در تهران:

هر زمان به حفر کانال، تخریب بتن، تسطیح زمین، گودبرداری، خاک‌برداری، لای‌روبی رودخانه‌ها و … نیاز باشد، بیل مکانیکی زنجیری یکی از مهم‌ترین ابزارآلات در چنین شرایطی به شمار می‌رود. سود اقتصادی فراوان و گردش مالی خوبی که از ورای کرایه چنین تجهیزاتی فراهم می‌گردد، سبب شده بسیاری از شرکت‌ها با فراغ‌بال به حوزه اجاره بیل مکانیکی زنجیری واردشده و از قِبل آن به سرمایه‌های هنگفتی نائل گردند. وجود فعالیت‌های وسیع معدن‌کاری، خاک‌برداری، کانال‌کشی و … در شهر تهران اجاره این ماشین را به امری روتینگ و موردتوجه تبدیل نموده است. به‌گونه‌ای که هم‌راستا با اجاره جرثقیل کرایه بیل‌های مکانیکی نیز موردتوجه صنعتگران و عمران گران در اکثر اوقات واقع می‌شود.

اجاره بیل مکانیکی زنجیری در تهران
بیل مکانیکی زنجیری پاکت دار

انواع مختلف بیل مکانیکی بر اساس ظاهر و کاربردشان:

قبل از اجاره بیل مکانیکی بهتر است، شناخت خود را در مورد انواع مختلف این ماشین‌ها بالا ببرید. فقط دقت داشته باشید، وقتی نامی از یک بیل مکانیکی برده می‌شود، گاهی اوقات منظور هر دو قسم آنکه شامل بیل مکانیکی زنجیری و لاستیکی است، می‌باشد. برای مثال بکهولودر نوعی بیل مکانیکی است که از دو دستگاه لودر و بیل مکانیکی تشکیل‌شده و متناسب با نوع خاک منطقه به‌صورت چرخ زنجیری یا چرخ لاستیکی انتخاب می‌شود.

بیل مکانیکی جام معکوس که با جامی وارونه نسبت به سطح زمین طراحی‌شده نیز از همین اصل پیروی می‌کند؛ یعنی شما می‌توانید به اجاره بیل مکانیکی زنجیری از نوع جام معکوس بپردازید یا نوع چرخ لاستیکی آن را گزینش نمایید. ولی بیل‌های عنکبوتی نوع خاصی از بیل‌های مکانیکی هستند که مشخصه‌های فنی منحصربه‌فردی دارند. از دیگرگونه‌های رایج بیل‌های مکانیکی می‌توان به بیل مکانیکی با سیستم کابلی، بیل کششی، بیل‌های جام جلو و بیل منقاری اشاره نمود که هرکدام صحنه‌ای خاص را برای فعالیت و بروز توانایی‌های خود می‌طلبند.

اجاره انواع بیل مکانیکی زنجیری
انواع بیل مکانیکی زنجیری

چگونگی تغییر ماهیت بیل مکانیکی زنجیری:

بسیاری اجاره جرثقیل را بر تهیه بیل‌های مکانیکی ترجیح می‌دهند و گمان می‌کنند، جرثقیل‌ها توانایی‌ها و کارایی بهتری را ارائه می‌دهند.

اگرچه نمی‌توان از قدرت و راندمان کاری عالی جرثقیل‌ها چشم پوشید، اما بیل مکانیکی زنجیری نیز به دلیل امکان تغییر جام و همچنین جایگزینی چکش هیدرولیکی به‌جای این قطعه بسیار کارآمد بوده، به‌گونه‌ای که در برخی از عرصه‌ها حیرت همگان را برمی‌انگیزد. بدین ترتیب جام بیل مکانیکی را می‌توان متناسب با اندازه و نوع مصالح، گونه فعالیت اجرایی، شرایط کاری و … تغییر داد و بر کارایی این ماشین افزود. ولی گاهی که رسالت حفر سنگ‌های سخت یا تخریب سازه‌های ساختمانی بتنی است، در اینجا جام‌ها به کار نیامده و باید با چکش‌های هیدرولیکی جایگزین گردند. بدین ترتیب متناسب با عرصه فعالیت باید چکش‌ها انتخاب شوند.

قیمت اجاره بیل مکانیکی زنجیری
بیل مکانیکی زنجیری و عوض شدن ماهیت آن

از انواع مختلف چکش هیدرولیکی مورداستفاده در بیل مکانیکی زنجیری می‌توان به این موارد اشاره نمود.

  •          چکش هیدرولیکی استاندارد:

برای شکافتن و نفوذ به پیکره سطوح بتنی یا سنگ‌های رسوبی و یا بسترهای پوشیده شده از سنگ‌ها با گوناگونی مختلف می‌توان از این قلم قدرتمند بهره برد و بدون مشکل امور اجرایی را به سرانجام رساند.

  •          چکش هیدرولیکی قلم خاص:

از قلم خاص نیز می‌توان در شکافتن دیواره‌های معدن و باز نمودن راه بهره برد و بدون تخریب و صدمه واردشدن به پرسنل فعال در چنین بخش‌های خطرناکی، کار را به سرانجام موردنظر رساند.

  •          چکش هیدرولیکی قلم هرمی:

در برخی موارد که کار با معدن و سنگ‌های مخصوص چنین مناطقی گره می‌خورد به طبع نمی‌توان از چکش‌های رایج استفاده کرد و نیاز به قلمی مناسب با چنین فضاهایی است که در این زمان قلم‌های هرمی بهترین انتخاب هستند.

  •          چکش هیدرولیکی برش آسفالت:

اجاره بیل مکانیکی زنجیری با قلم از نوع برش آسفالت همان‌طور که از نامش پیداست، بیشتر باهدف حفر آسفالت و رسیدن به لایه‌های زیرین جهت تعمیر و مرمت تأسیسات زیرزمینی است. اگرچه از آن می‌توان در صورت نیاز برای زدودن لایه‌های قطور سطحی یخ و برطرف نمودن یخ‌بندان معابر نیز استفاده نمود.

  •          چکش هیدرولیکی چیزل:

به کرایه بیل مکانیکی زنجیری با قلم چیزل برای سایت‌های عمرانی می‌پردازند که طی تشخیص‌های مهندسی سنگ‌های موجود در آن منطقه از نوع آذرین است. اگرچه از این قلم برای نفوذ به سنگ‌های دگرگون و بتنی نیز می‌توان استفاده کرد و نتیجه مطلوبی دریافت کرد.

کرایه بیل مکانیکی زنجیری در تهران
بیل مکانیکی زنجیری در مجموعه جرثقیل تهران

جرثقیل تهران و خدمات این مجموعه:

اگر به کرایه بیل مکانیکی زنجیری نیاز دارید، مجموعه جرثقیل تهران باسابقه‌ای طولانی در عرصه ماشین‌های خاک‌برداری، باربرداری و بارگیری می‌تواند، بالاترین خدمات را در عالی‌ترین رتبه به شما ارائه نماید. این شرکت کوشیده کلکسیونی از ماشین‌های کارآمد را گرد خود جمع نماید تا از باب تنوع مشکلی برای متقاضیان پیش نیاید. در کنار بیل‌های مکانیکی این مجموعه قادر هستید از اجاره جرثقیل سنگین، اجاره بالابر و اجاره لیفتراک نیز بهره‌مند شوید. البته اگر اجاره تریلی، اجاره کامیون، اجاره بابکت و مینی بیل را نیز از مجموعه جرثقیل تهران درخواست نمایید و از ماشین‌هایی مرغوب و عاری از نقص فنی مستفیض خواهید شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 18 =

تماس سریع