اجاره جرثقیل تاور کرین در تهران | انواع جرثقیل تاور کرین با قیمت مناسب

اجاره جرثقیل تاور کرین در تهران

اجاره جرثقیل تاور کرین در تهران:

تاور کرین‌ ها برای پروژه‌های گوناگون استفاده می‌شوند. قیمت تاور کرین بسیار بالا است. بسیاری از مهندسین برای پروژه‌های خود اجاره جرثقیل تاور کرین در تهران را انتخاب میکنند تاور کرین یا جرثقیل برجی برای بالا بردن اجسام سنگین استفاده می‌شود. این جرثقیل می‌تواند اجسام سنگین را بالا ببرد. علاوه بر این می‌تواند آن‌ها را در سه جهت x,y,z جابه‌جا کند. تاور کرین دارای یک اهرم تعادلی بسیار بزرگ است. استفاده از اهرم تعادلی موجب شده تا در زاویه ۳۶۰ درجه قادر به جابه‌جایی باشد.

تاریخچه تاور کرین:

اولین تاور کرین حدود ۷۰ سال پیش ساخته شده است. قبل از پیدایش تاور کرین جابه‌جایی اجسام سنگین و بالا بردن آن‌ها برای ساخت سازه‌های مرتفع کاری دشوار بوده‌است. اولین تاور کرین توسط یونانی‌های باستان ساخته شد. آن‌ها در ابتدا برای ساخت پروژه‌های خود و حمل بار از چهارپایان استفاده می‌کردند. پس از آن موفق شدند تا اهرم تعادلی بسازند. که قابلیت حمل و جا به جایی بار در وزن بالا را داشته باشد. تاور کرین مانند سایر اهرم‌های تعادلی از سه قسمت ساخته شده است.  این سه قسمت عبارتند از: قسمت پایه، قسمت بازو و قسمت پشت تاور کرین.

قسمت پشتی بلوک‌های بتنی را در خود جای می‌دهد. قیمت خرید یک جرثقیل تاورکرین تا چندین میلیارد می‌رسد. از همین رو اجاره جرثقیل تاور کرین در تهران نسبت به خرید آن بسیار به صرفه‌تر خواهد بود.

اجاره جرثقیل تاور کرین در تهران
اجاره جرثقیل تاور کرین در تهران

کاربرد جرثقیل:

اجاره جرثقیل تاور کرین‌ در تهران برای ساخت و سازهای بزرگ استفاده می‌شود. از جمله این پروژه‌ها:

  • پروژه‌های برج سازی و ساختمان‌های غول آسا
  • ساخت سد و سیلو
  • پل سازی
  • و به طور کلی در جا به جا کردن و بلند کردن اجسام و اشیا بزرگ و سنگین
اجاره جرثقیل تاور کرین در تهران
اجاره جرثقیل تاور کرین در تهران

در تمام پروژه‌هایی که از تاورکرین استفاده می‌شود باید به حفظ تعادل تاور کرین توجه کرد. برای حفظ تعادل تاور کرین پایه‌های آن داخل زمین و یا بتن قرار می‌گیرد. یا از کمربند تعادلی استفاده می‌شود تا مانع از سقوط تاور کرین شوند. برای حفظ تعادل تاور کرین علاوه بر بازوی جلویی بازویی در پشت سر آن تعبیه شده است. بازوی پشتی دارای وزنه‌های بتنی است تا تعادل این اهرم حفظ شود.

انواع جرثقیل تاور کرین:

تاور کرین‌ها از لحاظ ابعاد،مدل نصب شدن وشعاع حرکتی به سه دسته تاورکرین ثابت، متحرک و بالارونده تقسیم می‌شوند.

تاورکرین ثابت: این جرثقیل برای انجام پروژه‌های کوچک که نیازی به جا به جایی اجسام سنگین و بالابردن آن‌ها در ارتفاع بسیار بالا نیست، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاورکرین متحرک: همانطور که از اسم آن پیداست این تاور کرین‌ها قادر به جا به جایی در محور x و y هستند. تاورکرین متحرک خود به سه دسته تاورکرین ریلی، جاده‌ای و شناور تقسیم می‌شود. تاور کرین ریلی برای حرکت نیاز به نصب ریل دارند. تاور کرین جاده‌ای مانند جرثقیل‌ها قادر به جایی هستند. اما توانایی حمل بار در وزن بالا یا بالا بردن آن‌ها تا ارتفاع بسیار بالا را ندارند. تاور کرین شناور برای تخلیه نفت، ساخت بنادر نفتی در آب دریاها و یا اقیانوس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاورکرین بالا رونده: امکان افزایش ارتفاع در این تاور کرین‌ها وجود دارد. از همین رو از آن‌ها برای ساخت آسمان خراش‌ها، برج‎‌ها وساختمان‌های غول آسا استفاده می‌شود.

ویژگی تاور کرین:

تاور کرین‌ها دارای ابعاد کوچک و بزرگ هستند. بسته به نوع و اندازه پروژه اجاره جرثقیل تاور کرین در تهران انجام می‌شود. تاور کرین کوچک برای پروژه‌های کوچک و تاور کرین‌های بزرگ برای پروژه‌های ساختمانی بزرگ استفاده می‌شود.

انواع تاور کرین بر اساس نوع نصب شدن:

اجاره جرثقیل تاور کرین در تهران
اجاره جرثقیل تاور کرین در تهران

از لحاظ نصب شدن به دو دسته خود نصب شونده و کمک نصب شونده تقسیم می‌شوند.تاور کرین خود نصب شونده همانطور که از اسمش پیداست نیازی به عامل کمکی برای نصب و راه‌اندازی ندارد. می‌تواند ارتفاع خود را کم یا زیاد کند. جرثقیل تاورکرین کمک نصب شونده، به عامل خارجی برای نصب نیاز دارد. با استفاده از سکشن‌هایی ارتفاع این جرثقیل‌ها تغییر می‌یابد. با این روش می‌توان ارتفاع این دسته از جرثقیل‌ها را به مقدار مورد نیاز افزایش داد. بنابراین علاوه بر ارتفاع، قدرت این جرثقیل‌ها برای حمل و جا به جایی بار بیشتر است. تمامی مراحل نصب، مونتاژ، بستن کمربند و… باید توسط نیروی متخصص انجام شود. در غیر این صورت پیامدهای ناگواری را به همراه خواهد داشت.

اجاره جرثقیل تاور کرین در تهران:

تاور کرین‌ها در انواع مختلف برای پروژه‌های گوناگون استفاده می‌شوند. قیمت تاور کرین بسیار بالا است. بسیاری از مهندسین برای پروژه‌های خود  کرایه جرثقیل تاور کرین را به خرید آن ترجیح می‌دهند. کرایه جرثقیل نسبت به خرید آن بسیار به صرفه‌تر است. نصب، راه اندازی، افزایش ارتفاع در این جرثقیل باید توسط افراد کارآزموده انجام شود. جرثقیل تهران این خدمات را در کوتاه‌ترین زمان و توسط کادر مجرب خود به انجام می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

تماس سریع