اجاره جرثقیل سبک

اجاره جرثقیل سبک

جرثقیل سبک چیست؟

اجاره جرثقیل سبک در این مطلب تصمیم داریم شما را با مزایای اجاره جرثقیل از نوع سبک آشنا کنیم. توجه داشته باشید که باید جرثقیل را بسته به وزن بار و اجسامی که قصد جا به جایی آن ها را دارید، انتخاب کنید. در غیر این صورت یا متحمل هزینه بیش تری می شوید و یا جرثقیل در زمان بار برداری و جا به جایی، کله شده و حادثه آفرین می شود.

جرثقیل سبک نوعی از جرثقیل ها می باشد که قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به سایر جرثقیل ها دارد. جرثقیل سبک در دسته بندی جرثقیل هایی قرار می گیرد که تناژ باری آن ها شامل ۳ تن، ۵ تن، ۱۰ تن، ۲۵ تن تا ۱۶۰ تن می شود.

در صورتی که حمل بار و کالای شما بیش از ۱۶۰ تن باشد، شما باید اقدام به کرایه جرثقیل سنگین کنید. اما در این مطلب تصمیم داریم بیش تر در مورد جرثقیل سبک و کرایه جرثقیل سبک توضیح دهیم.

به طور کلی جرثقیل ها، بسته به نوع و کارایی که دارند، در تناژ باری های مختلفی طراحی و تولید شده اند که هر کدام را برای انجام پروژه، حمل بار و تجهیزات و… مناسب کرده اند. به همین خاطر در زمان کرایه جرثقیل، باید نکات مختلفی را در نظر گرفت و معیار های متفاوتی را سنجید.

جرثقیل سبک
معرفی جرثقیل سبک

اجاره جرثقیل سبک در تهران چگونه انجام می شود؟

اجاره جرثقیل سبک، توسط شرکت ها و مراکز اجاره دهنده انواع جرثقیل ها، بالابر ها و وسایل نقلیه سبک و سنگین در تهران انجام می پذیرد. یکی از رایج ترین و متداول ترین وسایل ها که اغلب اقدام به کرایه آن می شود، جرثقیل سبک می باشد.

هدف از کرایه جرثقیل سبک در تهران، استفاده در کارگاه ها و پروژه های ساختمانی کوچک و کم حجم می باشد. این جرثقیل ها می توانند در فضا های کوچک عملکرد مناسب تری از خود به نمایش بگذارند. همین طور می توانند انواع لوازم و تجهیزات را در این گونه از فضا ها به راحتی جا به جا کنند.

جرثقیل سبک، معمولا برای پروژه هایی مورد استفاده قرار می گیرد که شما تصمیم داشته باشید حداکثر ۵ تن بار را به وسیله جرثقیل بار برداری کنید.

اجاره جرثقیل سبک
اجاره جرثقیل سبک در تهران

نکاتی مهم در مورد خدمات کرایه جرثقیل سبک:

برای این که خدمات جرثقیل سبک، به صورت مطلوب انجام شود و در حین انجام کار و یا پس از آن مشکلی به وجود نیاید، بهتر است نکاتی را مد نظر قرار دهید و آن ها را رعایت کنید.

پس از این که یک شرکت معتبر را برای گرفتن خدمات جرثقیل  سبک انتخاب کردید، از سوی شرکت، کارشناسان و رانندگان به محل انجام پروژه اعزام می شوند تا با مشاهده پروژه و رعایت نکات ایمنی، مشاوره های لازم را به شما بدهند. همین طور این امکان وجود دارد که کارشناس به جای اجاره یک جرثقیل به شما پیشنهاد کرایه چند جرثقیل را بدهد تا پروژه با سرعت بیش تری انجام شود.

از دیگر نکات ایمنی برای خدمات کرایه جرثقیل سبک، دریافت مجوز های لازم به جهت شروع به کار از اداره راهنمای و رانندگی می باشد. چرا که باید پس از دریافت خدمات کرایه جرثقیل سبک، اقدام به بستن کوچه و خیابان شود تا جرثقیل به راحتی در محل انجام پروژه مستقر شود.

از دیگر نکات مهم در زمان اجاره جرثقیل، مشخص نمودن محیط پروژه و مساحت آن می باشد. به طور مثال باید در نظر بگیرید که پس از هر دفعه بار برداری جرثقیل، کالا باید به کدام قسمت از سایت منتقل شود.

خدمات جرثقیل سبک
خدمات جرثقیل سبک

انواع جرثقیل های سبک و کاربرد آن ها:

جرثقیل های سبک در مدل های مختلفی تولید شده اند که هر کدام متناسب با انجام یک پروژه و عملیات می باشند. در ادامه آن ها را نام برده و کاربردی که دارند را برای شما شرح می دهیم:

  1. جرثقیل سبد دار:

جرثقیل سبد دار، دارای اتاق و یا همان سبد هستند. شما می توانید از این نوع از جرثقیل ها جهت نظافت نمای ساختمان، تعمیرات تیر های برقی، تعمیرات داخل تونل ها، نصب بنر ویا هر گونه تعمیرات و زیبا سازی که در ارتفاع انجام می شود، استفاده نمایید.

  1. جرثقیل های سقفی:

جرثقیل های سقفی، جهت جا به جایی انواع دستگاه ها و بار ها که در داخل سوله می باشند مناسب هستند. توجه داشته باشید که باید سقف سوله شما، کوتاه باشد تا استفاده و کار با جرثقیل سقفی برای شما آسان تر شود.

این نوع از جرثقیل ها برای بار برداری و جا به جایی اجسام و بار هایی مورد استفاده قرار می گیرند که امکان استفاده از جرثقیل های ماشینی‌در محل وجود نداشته باشد.

  1. جرثقیل های بوم بلند:

جرثقیل های بوم بلند، به دلیل داشتن بوم بلند یا همان تلسکوپ، بیش تر برای ساختمان ها و پروژه های بلند مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از جرثقیل ها کاربرد زیادی در ارتفاعات بالا داشته و این امکان را به شما می دهند تا در صورت نیاز بر روی آن ها سبد نصب نمایید.

در صورت نصب سبد می توان از آن برای زیبا سازی شهر و… در ارتفاعات نیز استفاده نمود.

اجاره انواع جرثقیل سبک
انواع جرثقیل سبک
  1. جرثقیل های کفی:

جرثقیل کفی، معمولا توان بار برداری و جا به جایی از ۳ تن تا ۱۵ تن بار را دارا می باشد. از این جرثقیل ها جهت جا به جایی انواع دستگاه ها، پلت، کانکس، کیوسک و… مورد استفاده می شود.

یکی از مزایای جرثقیل ها کفی، صرفه جویی در هزینه است. چرا که دیگر نیازی نیست بابت کرایه و اجاره جرثقیل و کفی دو هزینه مجزا پرداخت کنید.

  1. جرثقیل سبک:

کلیه جرثقیل های نام برده شده، زمانی که در تناژ باری زیر ۱۰ تن، در انجام عملیات و پروژه ها مورد استفاده قرار بگیرند، جرثقیل سبک گفته می شود.

کلیه جرثقیل های نام برده شده، دارای تناژ باری سبک هستند که شما می توانید با در نظر گرفتن مقدار باری که می خواهید ‌جا به جا کنید، آن را اجاره نمایید.

در زمان اجاره جرثقیل سبک به نکات زیر توجه کنید:

اجاره جرثقیل سبک نیز مانند سایر جرثقیل ها، نیاز به رعایت نکات ایمنی دارد. توجه کنید که باید به آن ها عمل کنید تا از خطر ساز شدن و به خطر افتادن جان افراد مشغول در سایت جلوگیری شود:

حتما از یک اپراتور ماهر و کار بلد جهت هدایت جرثقیل سبک استفاده کنید. توجه کنید که تناژ باری پایین جرثقیل، بدین منظور نیست که نیازی به اپراتور ماهر ندارد.

همین طور باید بدانید که محل قرار گیری جرثقیل سبک باید مطمئن بوده و خاک سطح قرار گیری پایه های جرثقیل سبک، نباید نرم باشد.

حتما بار و اجسام مطابق با تناژ باری تعریف شده با جرثقیل سبک را، بار برداری کنید. از حمل و جا به جایی بیش تر از سقف تعریف شده برای جرثقیل سبک به شدت خودداری کنید. امکان دارد که‌ جرثقیل سبک شما آسیب ببیند و یا در زمان انجام کار کله کند.

حتما برای اجاره جرثقیل سبک، به دنبال یک مرکز معتبر باشید که به صورت مداوم جرثقیل های خود را سرویس کند. چرا که جرثقیل نیاز دارد در بعضی از قسمت ها روغن کاری شود. در این زمینه می توانید با مشاورین جرثقیل تهران مشورت کنید و از آن ها درخواست کمک کنید.

در صورتی که اطلاعات کافی از مقدار و تناژ باری پروژه و عملیات خود ندارید، می توانید از جرثقیل تهران بخواهید تا کارشناسی را به محل سایت و انجام پروژه شما اعزام کند.

مزایای کرایه جرثقیل سبک
 مزایای کرایه جرثقیل سبک

مزایای کرایه جرثقیل سبک:

یکی از مهم ترین مزایای کرایه جرثقیل سبک، قیمت مقرون به صرفه آن ها نسبت به خرید می باشد. در نظر داشته باشید که شما می توانید برای اجرای برخی از فرآیند های ساخت و تعمیرات پروژه خود که نیاز به جرثقیل دارید، اقدام به اجاره جرثقیل سبک کنید.

توجه داشته باشید که هزینه های تعمیر و نگهداری این نوع از جرثقیل ها، بسیار بالا می باشد. به همین خاطر قیمت اجاره جرثقیل مناسب می تواند یک روش مقرون به صرفه و کاملا اقتصادی برای پیمانکار و افرادی که برای انجام پروژه ای خود نیاز به جرثقیل دارند، به شمار آید.

از دیگر مزایای اجاره جرثقیل سبک از شرکت های اجاره دهنده این می باشد که خدمات کرایه جرثقیل خود را به همراه راننده متخصص و مجرب ارائه می دهند. همان طور که می دانید، هدایت و کنترل جرثقیل، نیاز به مهارت و تخصص دارد. در غیر این صورت این امکان وجود دارد که در حین انجام کار با جرثقیل، حادثه ای رخ دهد.

از این رو، شما می توانید در پرداخت هزینه های استخدام و بیمه یک راننده جرثقیل صرفه جویی کنید و از خدماتی که شرکت های کرایه جرثقیل ارائه می دهند، بهره مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 17 =

تماس سریع