جرثقیل بوم خشک چیست

جرثقیل بوم خشک

جرثقیل بوم خشک چیست؟ و چگونه کار می کند؟

جرثقیل بوم خشک همانند همزادان قدرتمندترش چون جرثقیل‌های بوم تلسکوپی در عرصه‌های سخت صنعتی و عمرانی همیشه قد علم کرده است. اگرچه ساختار چندتکه بوم آن را نمونه‌ای باقدرت عمل ضعیف‌تر معرفی می‌کند، اما ثابت نموده بسیار توانمند می‌باشد. بدین ترتیب خدمات جرثقیل بوم خشک وسیع بوده، به‌گونه‌ای که در انتقال مواد ساختمانی هم‌تراز لیفتراک‌ها و کامیون‌ها و در جابه‌جایی قطعات سنگین هم پای جرثقیل‌های دیگر عمل می‌کند. البته هزینه تعمیر و نگهداری ارزان‌تر آن نیز سبب شده، اجاره جرثقیل بوم خشک بسیار به‌صرفه‌تر و مورد تأیید متصدیان امور قرار گیرد. بدین ترتیب می‌توان در عرصه اجاره جرثقیل این ماشین‌ها را با بوم‌هایی متمایز یافت که این بخش‌ها هرکدام کارایی خاصی به جرثقیل‌ها بخشیده‌اند.

جرثقیل بوم خشک چیست
جرثقیل بوم خشک

تاریخچه مختصر از جرثقیل بوم خشک:

جرثقیل‌های بوم خشک در ظاهر بسیار شبیه به نمونه‌های تلسکوپی بوده، اما بوم آن به‌صورت یک سازه شبکه‌ای و بر روی یک میز گردان نصب می‌شود. بوم خشک به‌واسطه طول غیر متغیر یک بوم ثابت بوده و شاید علت نام‌گذاری آن نیز بر همین مبنا باشد. شرکت‌های بزرگی درزمینۀ تولید این ابزارها فعالیت می‌کنند؛ مانند شرکت دماگ که در ابتدا خدمات خود را در حوزه تولید انواع لیفتراک آغاز نمود و در سال‌های بعد خدمات خود را در تولید جرثقیل بوم خشک ادامه داد.

اجاره جرثقیل بوم خشک
تاریخچه جرثقیل بوم خشک

چه زمانی از جرثقیل‌های بوم خشک استفاده می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده جرثقیل‌ها بوم‌های آن است. هر چه بوم‌ها از استحکام و قدرت بیشتری در انتقال بارها برخوردار باشند، جرثقیل در جابه‌جای اجسام توانمندتر است. ازاین‌رو بوم‌ها در انواع تلسکوپی، تراک، مفصلی و خشک تولید می‌شوند. در این میان کرایه جرثقیل بوم خشک در پروژه‌هایی که قیمت پایین‌تر ملاک است، گزینه‌ای پرطرف‌دار می‌باشد.

همچنین در مکان‌هایی که بارها چندان حجیم نبوده و قدرت کمتر نیز مشکل‌ساز نیست، می‌توان بر روی کارایی این ابزارها حساب بازنمود. در صورت کلی می‌توان گفت در تمامی عرصه‌هایی که جرثقیل‌های تلسکوپی باقدرت ظاهر می‌شوند، می‌توان به اجاره جرثقیل بوم خشک نیز پرداخت. فقط باید دانست هرچه فاصله بارها از این جرثقیل بیشتر شوند، قدرت آن در بارگیری و جابه‌جایی کمتر می‌شود که این مورد را باید در زمان مطالعه جدول بار مدنظر داشت.

کرایه جرثقیل بوم خشک
موارد استفاده از جرثقیل بوم خشک

اجاره جرثقیل بوم خشک در تهران:

کرایه جرثقیل بوم خشک در تهران با رونق بالایی به دلیل تعداد فراوان پروژه‌های صنعتی، معدنی و راه‌سازی برخوردار است. البته به‌خاطر قرارگیری این ماشین‌ها در زمره تجهیزات سنگین و فوق سنگین استفاده از آن‌ها در زمینه‌هایی چون پتروشیمی، کارهای شهری، حفاری، گلخانه‌ای، نصب سیستم‌های هوشمند و … نیز پرکاربرد می‌باشد. ازاین‌رو طبیعی بوده که اجاره این ماشین در تهران موردتوجه نهادهای مختلفی قرار گیرد.

خدمات جرثقیل بوم خشک
جرثقیل بوم خشک در تهران

انواع جرثقیل بوم خشک:

امروزه اجاره جرثقیل بوم خشک در انواع مختلف آن موردتوجه است. از انواع این ماشین‌ها می‌توان به جرثقیل‌های چرخ لاستیکی بوم خشک و جرثقیل‌های چرخ زنجیری بوم خشک اشاره نمود. برای مکان‌هایی که به قدرت و مانور بیشتر نیاز است، از جرثقیل چرخ لاستیکی بوم خشک کمک می‌گیرند و برای فعالیت‌های محدود نمونه‌های چرخ زنجیری استفاده می‌ش

اجاره جرثقیل بوم خشک در تهران
انواع جرثقیل بوم خشک

خدمات جرثقیل بوم خشک:

از خدمات جرثقیل بوم خشک می‌توان به فعالیت و بارگیری در بندرها کشتیرانی، ساخت سازه‌های بلند، احداث سدها، برپایی پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌های برق و گاز، اسکله‌سازی و … نام برد. البته این نوع جرثقیل‌ها به دلیل توانایی حرکت بهتر در کارگاه‌ها بیشترین کاربرد رادارند. نوع ساختار ویژه این ماشین‌ها سبب شده آن‌ها را در دسته جرثقیل‌های سنگین و فوق سنگین قرار دهند.

جرثقیل های بوم خشک
خدمات جرثقیل بوم خشک

تفاوت جرثقیل بوم خشک با جرثقیل‌های معمولی:

افرادی که به حوزه اجاره جرثقیل آشنایی چندانی ندارند، تفاوتی بین جرثقیل بوم خشک با نمونه‌های دیگر مشاهده نمی‌کنند. ولی وجود تمایزهای فنی و عملکردی سبب شده این نمونه تا حدودی از جرثقیل‌های دیگر متمایز باشد.

 

  •      تفاوت اول: جدول بار

جرثقیل‌های بوم خشک به‌واسطه طول ثابت بوم مانور چندانی ندارند و برآورد حجم، ارتفاع و … بارها و تناسبشان با نوع جرثقیل کار چندان پیچیده‌ای نیست. ولی سنجش چنین مؤلفه‌هایی در جرثقیل‌های دیگر بسیار سخت و زمان‌بر و نیاز به فرد متخصص دارد.

جرثقیل بوم خشک درتهران
جرثقیل بوم خشک و تفاوت های آن با جرثقیل های معمولی
  •      تفاوت دوم: هزینه و قیمت اجاره

قیمت اجاره جرثقیل بوم خشک به‌مراتب باصرفه اقتصادی بالاتری همراه است و دلیل این امر نیز هزینه کمتر نگهداری و تعمیرات دوره‌ای به‌خاطر خرابی کمتر و استهلاک محدودتر ماشین است. این نمونه برخلاف دیگر جرثقیل‌ها حرکت سختی که باعث فرسایش ماشین شود، انجام نمی‌دهد.

  •       تفاوت سوم: قدرت مانور

فعالیت و خدمات جرثقیل بوم خشک بسیار کمتر از دیگر جرثقیل‌ها است و این امر قدرت مانور کمتری به این دستگاه بخشیده است و آن را مناسب کارهایی با حجم، ابعاد، وزن و … کنترل‌شده و پایین‌تر می‌نماید.

  •       تفاوت چهارم: نوع کاربری

کاربری مکانیکی جرثقیل بوم خشک اگرچه آن را مناسب برای حتی افراد تازه‌کار می‌سازد، اما کنترل و ترمزگیری سخت بوم نیاز به یک اپراتور حرفه‌ای را به‌منظور پرهیز از آسیب و خسارت می‌طلبد.

برندهای جرثقیل بوم خشک:

باآنکه می‌توان در عرصه جهانی برندهای موفق بسیاری را درزمینۀ تولید جرثقیل برشمرد و بدان‌ها افتخار کرد، اما در راستای جرثقیل‌های بوم خشک نام چند شرکت بیشتر نمی‌درخشد. به‌واقع کمپانی‌های جهانی بزرگی درصدد تولید جرثقیل بوم خشک هستند، اما در میان آنها شرکت‌های آلمانی دماگ و ژاپنی کبلکو KOBELCO به موفقیت‌های بیشتری در این حوزه نائل شده‌اند و در ایران نیز محصولاتشان پرکاربرد است.

تفاوت جرثقیل بوم خشک با جرثقیل های معمولی
برندهای جرثقیل بوم خشک

قیمت اجاره جرثقیل بوم خشک:

با توضیحاتی که تا اینجا بیان نمودیم، حتماً متوجه شده‌اید که هزینه و قیمت اجاره جرثقیل بوم خشک به نسبت دیگر جرثقیل‌ها کاملاً مناسب و به‌صرفه است. فقط قدرت مانور و عملکرد محدودتر آن است که کمی دغدغه برانگیز می‌باشد. حال‌آنکه اگر به توانی مضاعف نیازی ندارید، بهتر است با اجاره جرثقیل بوم خشک در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نموده و به سمت جرثقیل‌های دیگر با اجرت و اجاره‌بهای بیشتر نروید.

قیمت اجاره جرثقیل بوم خشک
قیمت کرایه جرثقیل بوم خشک

مجموعه جرثقیل تهران و خدمات گسترده این مجموعه:

آشنایی با مجموعه جرثقیل تهران و خدمات گسترده آن حتماً شمارا حیرت‌زده می‌کند. تنوع ماشین‌آلات از برندهای گوناگون معروف جهانی و در تناژهای مختلف، در کنار کادری مجرب توانسته هرآنچه در قالب چنین خدماتی نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد. امکان ندارد به اجاره جرثقیل سنگین، اجاره بالابر، اجاره لیفتراک و اجاره تریلی نیاز داشته باشید و این مجموعه پاسخگوی شما نباشد. همچنین در حوزه اجاره کامیون، اجاره بیل مکانیکی، اجاره بابکت و مینی بیل نیز با ارائه ماشین‌های پیشرفته و مدرن از همکاران خود یک‌سروگردن بالاتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

تماس سریع