جرثقیل دیواری چیست؟

جرثقیل دیواری

جرثقیل دیواری چیست؟

جرثقیل دیواری یک انتخاب و پیشنهاد مناسب برای ایستگاه های کاری نزدیک به دیوار می باشد. جرثقیل های دیواری، جزو جرثقیل هایی به شمار می آیند که می توان آن ها را در هر ارتفاعی به خواسته کارفرما، طراحی، نصب و راه اندازی نمود. حرکت دورانی این نوع از جرثقیل ها، به طور معمول به صورت دستی انجام می پذیرد. البته ناگفته نماند که برقی بودن حرکت بازوی مستلزم طراحی خاص خود می باشد.

جرثقیل دیواری را می توان بر روی دیواره بدنه ماشین آلات و ستون های موجود در سالن و یا سوله ها نصب نمود. یکی از مزیت های جرثقیل دیواری این است که برای محیط هایی که امکان استفاده از سایر جرثقیل ها وجود ندارد، بسیار کارآمد می باشد.

جرثقیل دیواری
جرثقیل دیواری چیست؟

مشخصات و ویژگی های جرثقیل دیواری چیست؟

جرثقیل دیواری، با ظرفیت ۵ تن و گردش بازو ۴۵ تا ۲۷۰ درجه، هم چنین مجهز به محدود کننده های بار، متریال و کالای شما را به راحتی منتقل می کند.

همان طور که پیش تر گفته شد، این نوع از جرثقیل ها گزینه های مناسبی برای انجام باربرداری و جا به جایی کالا در محیط هایی که استفاده از سایر جرثقیل ها میسر نمی باشد، به شمار می آیند.

لازم به ذکر است که طراحی و تولید جرثقیل دیواری، باید با در نظر گرفتن طول بازویی که دارد، انجام پذیرد. همین طور لازم است بدانید که ساخت این نوع جرثقیل با ظرفیت ۱۵ تن انجام می شود.

شعاع و گردش بازوی جرثقیل دیواری، با در نظر گرفتن محل نصب جرثقیل، بین ۴۵ تا ۲۲۰ درجه می باشد. هم چنین حرکت بازو به دو صورت دستی و موتور گردان انجام می شود که به طور معمول بر اساس نیاز کارفرما مشخص می گردد. اما همان طور که پیش تر اشاره کردیم، در مدل های برقی باید طراحی به صورت انحصاری انجام شود.

جرثقیل دیواری این قابلیت را دارد تا بر روی ستون سوله و بر روی دیوار نصب شده و مورد استفاده قرار بگیرد. همین طور قیمت این نوع از جرثقیل ها، نسبت به جرثقیل های سقفی و دروازه ای بسیار مقرون به صرفه تر بوده و عملکرد مطلوب تری نیز از خود نشان می دهد.

جرثقیل های دیواری نسبت به سایر جرثقیل ها، روش نصب، راه اندازی، نگهداری و تعمیرات آسان تر و مقرون به صرفه تری دارند.

جرثقیل های دیواری به چند دسته تقسیم می شوند؟

جرثقیل های دیواری، دارای مشخصات و ویژگی های کاملا منحصر به فرد می باشند که پیش تر در مورد یک به یک آن ها صحبت کردیم. اما لازم است بدانید که جرثقیل های بازویی دیواری با در نظر گرفتن شرایط به طور کلی در دو دسته بندی مجزا قرار می گیرند:

جرثقیل بازویی دیواری با زاویه چرخش بازویی تا ۱۸۰ درجه

این نوع از جرثقیل های دیواری، می توانند به جای حرکت دورانی، حرکت طولی را انجام دهند.

مفصل دار

جرثقیل های دیواری مفصل دار در جهت دسترسی به گوشه ها مورد طراحی قرار گرفته اند.

جرثقیل های بازویی دیواری چه کاربردی دارند؟

جرثقیل های دیواری گزینه مناسبی بیش تر برای فضا های بسته مانند کارگاه ها و یا سوله ها می باشند. اما می توان از آن ها برای محیط های صنعتی و یا محیط های محدود نیز استفاده نمود. هم چنین گزینه مناسب و کاملا مقرون به صرفه ای برای ایستگاه های مونتاژ به شمار می آیند.

البته اگر شما نیاز دارید تا کالا و وسایل را بالا و پایین ببرید و صرفا نیاز دارید که جرثقیل حرکت ساده ای داشته باشد، می توانید به سراغ جرثقیل دیواری بروید.

استفاده از جرثقیل بازویی دیواری چه مزیت هایی دارد؟

جرثقیل های بازویی دیواری، می توانند انتظارات غیر ضروری را با کم ترین تنظیمات و مقرون به صرفه ترین هزینه ها، انجام دهند. همین طور جرثقیل های بازویی دیواری، می توانند به افرادی که در داخل سالن در جهت پیش روی کار ها در زمان انجام کار و پایین آوردن تعداد نفرات در یک کارگاه کمک کنند.

این نوع از جرثقیل ها می توانند به جرثقیل های اصلی کمک کنند تا با سهولت بیش تری اجسام و کالا ها در حجم بالا تری منتقل شوند. همین طور این جرثقیل ها این قابلیت را دارند تا در زیر جرثقیل های سقفی قرار بگیرند و با کم ترین مزاحمت عمل بار برداری را در ایستگاه های کاری انجام دهند.

جرثقیل دیواری
مزیت های استفاده از جرثقیل دیواری

برای کرایه جرثقیل دیواری چه اقداماتی لازم می باشد؟

همان طور که می دانید، باید در زمان اجاره جرثقیل دیواری، نکاتی را در نظر بگیرید. به طور مثال حتما به مقدار بار و کالایی که قصد جا به جایی آن را دارید، توجه کنید تا تناژ باری مناسبی از جرثقیل دیواری را انتخاب کنید. هم چنین محل نصب جرثقیل دیواری را از پیش مشخص کنید تا مقدار چرخش بازوی مناسب را در زمان کرایه جرثقیل دیواری، مشخص نمایید.

از دیگر نکاتی که باید در زمان اجاره جرثقیل دیواری مد نظر قرار دهید، نوع برقی و یا دستی آن می باشد. که البته هر کدام قیمتی مشخص دارند.

جرثقیل دیواری
نکاتی در مورد اجاره جرثقیل دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پانزده =

تماس سریع