نکات ایمنی کار با جرثقیل

نکات ایمنی کار با جرثقیل

نکات ایمنی کار با جرثقیل چیست؟

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان و همراهان جرثقیل تهران در این مقاله بنا داریم که در مورد رعایت نکات ایمنی کار با جرثقیل و نحوه بار برداری آن برای شما توضیحاتی مختصر و مفید ارائه کنیم مطالب و نکاتی که در این مقاله خدمت شما دوستان ارائه می کنیم فقط بخش کوچکی از نکات ایمنی می باشد و به صورت کامل و نهایی نمی باشد چرا که توضیحات کلی و کامل آن در یک مقاله از حوصله و صبر شما عزیزان خارج بوده و هست پس بنا را بر این گذاشتیم که در هر مقاله به چند مورد آن اشاره نموده و شما را از آن آگاه کنیم.

رعایت ایمنی جرثقیل ها:

نکات ایمنی کار با جرثقیل
نکات ایمنی کار با جرثقیل

نکات ایمنی کار با جرثقیل مهمی که باید در هنگام کار با جرثقیل رعایت نمود عبارت است از:
۱. جرثقیل باید دارای معاینه فنی برای مدت معلوم از مراکز مخصوص این کار باشد.

۲. قبل از شروع هر کاری اپراتور جرثقیل یا همان راننده باید از سالم بودن سیم ها یا بکسل ها، جک های هیدرولیک دستگاه، هوک، وضعیت تلسکوپ ها و سالم بودن قلاب جرثقیل اطمینان حاصل نماید.

۳. راننده قبل از شروع کار باید از سالم بودن دستگاه و ماشین کاملا مطمئن باشد.

۴. اپراتور باید قبل از جک زدن جای آن را بررسی کرده و پس از اطمینان به محل زدن جک ها با قرار دادن چوب های مخصوص زیر آن ها اقدام به این کار نماید.

۵. راننده می بایستی به جدول بار برداری جرثقیل کاملا اشراف داشته و بتواند برحسب آن بار برداری نماید.

۶. اپراتور نبایستی در حین انجام کار با تلفن صحبت کند یا به موسیقی گوش بدهد چون این کار باعث حواس پرتی و در نهایت منجر به حادثه جبران ناپذیری خواهد شد.

۷. راننده جرثقیل می بایستی از بینایی و شنوایی خوبی برخوردار بوده و در وضعیت سالم بدنی و شرایط مطلوب قرار گرفته باشد.

۸. راننده جرثقیل نباید به هیچ وجه بار و یا اجسام را معلق در هوا نگهدارد.

۹. هر باری که قرار است جا به جا شود باید به طریقه خاص خود با هر نوع وسیله و ابزاری بسته شود.

۱۰. هرگز نباید در هنگام بار برداری و حتی تمامی مراحل بار گیری و تخلیه فرد یا افرادی در زیر بار قرار گرفته یا بایستند.

۱۱. حتی المقدور بارگیری، تخلیه و کار با جرثقیل باید در روز و در شرایط آب و هوایی مساعد انجام بگیرد و در هوای ابری و بارانی انجام نشود.

۱۲. اپراتور می بایست از درست بسته شدن بار توسط خود، ریگر، باربند اطمینان حاصل نماید و پس از آن بار برداری انجام بگیرد.

۱۳. راننده جرثقیل در هیچ شرایطی حتی در هنگامی که بار وزن پایینی دارد نبایستی آن را از زمین بیشتر از ۱۵۰ میلیمتر بلند کند و حتی المقدور در زمان جا به جایی بار به زمین نزدیک باشد تا از بروز هر حادثه ای جلوگیری به عمل آید.

۱۴. چراغ های بوم جرثقیل و هشدار دهنده آن و چراغ های ترمز باید در هر شرایطی سالم و آماده به کار باشد.

۱۵. در هنگام بلند کردن ویا تخلیه بار هایی که در ارتفاع زیاد هستند راننده باید از بکسل ها و تسمه های بیشتری استفاده کند و از ریزش این بار ها جلوگیری به عمل آورد.

۱۶. بار هایی که خیلی سنگین و یا به اندازه قدرت بار برداری جرثقیل هستند را باید زیر نظر کارشناسان و مسئولین خاص این کار و به نظارت و دستور این اشخاص انجام بدهید.

۱۷. ریگر، باربند، شاگرد جرثقیل بایستی علائم مخصوص کار با جرثقیل را کاملا آموزش دیده باشند و به آن ها آشنایی کامل داشته باشند.

۱۸. تمامی اجزای جرثقیل باید به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه چک شده و لیست شود تا از به روز هر گونه اشکال احتمالی جلوگیری به عمل آید.

۱۹. در هنگام بستن بار باید به این نکات توجه کرد که زنجیر، بکسل ها، تسمه و غیره… در مرکز ثقل بار بسته شود و بار به صورت متوازن و متعادل از زمین بلند بشود.
این بخشی از نکات ایمنی کار با جرثقیل و باربرداری بود که خدمت شما دوستان ارائه کردیم. امیدواریم که مفید واقع شده باشد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نکات بیشتر از مقاله ۷۵ نکته ایمنی کار با جرثقیل رجوع نمایید.

ایمنی جرثقیل ها با جرثقیل تهران:

نکات ایمنی کار با جرثقیل
نکات ایمنی کار با جرثقیل

شرکت تهران جرثقیل ارائه دهنده نواع جرثقیل ها و اجاره جرثقیل در تهران می باشد. این شرکت این اطمینان را به شما هموطنان عزیز تهرانی می دهد که با رعایت تمامی نکات ذکر شده در بالا و همچنین دارا بودن کارت سلامت برای تمامی وسائل نقلیه، سلامت و ایمنی حمل و نقل بارتان را با تهران جرثقیل تجربه نمایید. شما می توانید برای ثبت درخواست های خود با شماره تماس ۰۹۱۲۶۵۰۶۴۳۰  تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 16 =

تماس سریع