کامیون بوم دار

کامیون های بوم دار

کامیون بوم دار متحرک ماشین‌های پیچیده‌ای هستند که همچنان نقش محوری در ساخت‌وساز در سراسر جهان ایفا می‌کنند. آن‌ها دارای ظرفیت تحمل وزن فوق‌العاده‌ای بوده، به همین دلیل قادر به انجام بیشتر کارهای سنگین در هر محل کاری هستند. کامیون جرثقیل‌دار بر روی چرخ‌ها یا خزنده‌ها نصب‌شده و به آن‌ها اجازه می‌دهد، به‌راحتی در سراسر محل کار مانور دهند. برای تحمل حجم عظیمی از وزن جرثقیل کامیونی با اجزایی از فولاد مخصوص ساخته می‌شود که حاوی مقادیر کمی از ماده معدنی به نام مولیبدن است.

با اجاره کامیون بوم دار می‌توانید، تقریباً ۷۰۰۰ تن را جابه‌جا نمایید، درحالی‌که با اجاره کامیون جرثقیل‌دار کوچک‌تر کارهای سبک‌تر با وزن کمتر از ۱۰۰ تن نیز شدنی است. بدین ترتیب هنگام اجاره جرثقیل در تهران تشخیص اینکه کدام ماشین برای پروژه خاص شما مناسب‌تر به نظر می‌رسد، ضروری است.

کامیون بوم دار ( جرثقیل کامیونی)
آشنایی با کامیون بوم دار

اجاره کامیون جرثقیل‌دار در تهران:

جرثقیل‌های متحرک در طیف وسیعی از اندازه‌ها، طول بوم و ظرفیت‌های مختلف در انواع خزنده، آل ترن، جرثقیل کفی و کامیونی تولید می‌شوند که در میان آن‌ها خدمات کامیون جرثقیل‌دار شهره است. انتخاب جرثقیل مناسب برای سایت ساخت‌وساز شما به محدوده کاری که انجام می‌دهید و نوع زمین اطراف محل کار بستگی دارد. برخی از جرثقیل‌های متحرک می‌توانند، هزاران تن را تحمل کنند، درحالی‌که برخی دیگر برای بارهای زیر ۱۰۰ تن طراحی‌شده‌اند.

اگرچه مدل‌های مختلفی از جرثقیل‌های متحرک وجود دارند که به کار گماشته می‌شوند، اما خدمات جرثقیل کامیونی در تهران بیشتر به چشم می‌آید. قیمت اجاره جرثقیل بسته به نوع آن و ظرفیتش متغیر است، اما قیمت جرثقیل کامیونی به دلیل ارائه دو عملکرد متمایز به‌صورت هم‌زمان به‌صرفه‌تر می‌باشد.

اجاره کامیون جرثقیل دار در تهران
کرایه کامیون جرثقیل دار در تهران

کامیون بوم دار یا کامیون جرثقیل‌دار چیست؟

کامیون بوم‌دار نوعی جرثقیل است که معمولاً بر روی شاسی کامیون‌های بزرگ نصب‌شده و دارای یک بوم در عقب برای بلندکردن بارهای مختلف است. اجاره جرثقیل کامیونی به لطف قدرت مانور فوق‌العاده‌شان، رایج‌ترین نمونه‌ها هستند که امروزه در سایت‌های ساختمانی دیده می‌شوند. این جرثقیل معمولاً هیدرولیک مجهز به وینچ برای بلندکردن بارهای سنگین‌تر است. برخی از انواع کامیون جرثقیل‌دار نیز دارای یک کفی برای حمل‌ونقل تجهیزات به محل کار و بازگشت از آن هستند. برخی از انواع جرثقیل کامیونی نیز می‌توانند، شامل یک سبد بالابر شخصی برای بلندکردن کارگران به مناطق غیرقابل‌دسترس باشند.

کرایه جرثقیل کامیونی به دلیل جابه‌جایی راحت این جرثقیل‌ها بین محل‌های کار بسیار پر متقاضی است و اندازه نسبتاً کوچک، این ماشین‌ها را برای کارهای دقیق و ظریف عالی نموده است. ولی شما باید تعیین کنید که کرایه کامیون جرثقیل‌دار را برای پوشش چه ارتفاعی می‌خواهید و ماشین چه مقدار وزنی را باید تحمل کند و چه مدت جرثقیل در محل برای کار باقی می‌ماند. بدین ترتیب انتخاب بهتری در زمان نیاز به خدمات جرثقیل کامیونی خواهید داشت.

خدمات کامیون جرثقیل دار
نمونه ای از جرثقیل کامیونی ( کامیون جرثقیل دار)

خصوصیت های کامیون بوم دار:

  • کامیون های بوم دار دارای انعطاف پذیری و قابلیت انعطاف بالایی نسبت به سایر جرثقیل ها می باشد.
  • با استفاده از کامیون بوم دار می توانید با سرعت بیشتری کار کنید و در یک روز چند کار را با هم به انجام برسانید.
  • کامیون های بوم دار برای حرکت به داخل و خارج از مناطق کوچک کار می کنند و کار را سریعتر انجام می دهند.
  • آن ها نیازی به مونتاژ در محل کار ندارند، و به سرعت کمک می کند. این کارآمد تر از یک لودر برای بار های سنگین است.
  • کامیون های بوم دار نوعی واحد حمل و نقل به حساب می آیند. این کامیون ها به طور معمول در طراحی کامیون Flatbed (مسطح) مشابه هستند، اما مجهز به یک جرثقیل رونق عقب که در پشت آن نصب شده است، می باشد.
مزایای کامیون بوم دار( جرثقیل کامیونی
خصوصیات کامیون بوم دار

مزایای کرایه جرثقیل بوم‌دار:

هنگام خرید کامیون بوم‌دار، مسئولیت همه چیز ازجمله نگهداری، بازرسی، تدارکات حمل‌ونقل، بیمه و سوخت بر عهده شماست. برای سادگی و آرامش ذهن، بهتر است کامیون جرثقیل‌دار را برای بازه زمانی خاصی که به آن نیاز دارید، اجاره کنید. در اینجا چند دلیل کلیدی وجود دارد که چرا باید به‌جای خرید جرثقیل به اجاره آن فکر کنید.

• پوشش تمامی مکان‌ها و زمان‌ها:

با اجاره کامیون بوم دار تضمین می‌شود که بدون توجه به دوری یا نزدیکی محل کار، به تجهیزات موردنیاز خود دسترسی یابید. ولی هنگامی‌که صاحب یک جرثقیل هستید، باید نگران انتقال ماشین‌ به هر محل کار باشید که این موضوع برای شرکت‌هایی که در چندین سایت کاری فعالیت دارند، بسیار چالش‌برانگیز است. کرایه کامیون بوم دار برای شرکت‌های ساختمانی که هم‌زمان روی چندین پروژه کار می‌کنند، نیز مفید است. انتظار برای پایان کار جرثقیل برای پرداختن به فعالیت در پروژه دیگر می‌تواند، باعث تأخیرهای پرهزینه و ناکارآمدی‌های بسیاری شود.

• صرفه‌جویی در هزینه‌ها:

قیمت خرید جرثقیل کامیونی گاهی تا هزاران دلار هزینه در برخواهد داشت. جدای از هزینه اولیه قابل‌توجه، خرید جرثقیل کامیونی به این معنی است که شما باید به‌صرف هزینه برای تعمیر و نگهداری و سایر هزینه‌ها، حتی در زمان خرابی بین پروژه‌ها نیز بی اندیشد. همچنین شما باید مطمئن شوید که مکانیک واجد شرایطی برای تعمیر خرابی و نگهداری تجهیزات دارید. ولی در صورت نیاز می‌توانید با اجاره کامیون بوم‌دار برای مشاغل خاص هزینه‌های عملیاتی خود را پایین بیآورید.

• کاغذبازی کمتر:

قیمت اجاره جرثقیل کامیونی کاملاً به دلیل نیاز کمتر به کاغذبازی به‌صرفه است. چراکه اسناد و تدارکات کمتری برای مدیریت وجود دارد. همچنین برنامه‌ریزی حمل‌ونقل، خدمات و تعمیر جرثقیل برای هرگونه خرابی و انبار ایمن ماشین‌آلات همگی دردسرساز هستند. علاوه بر این، باید نگران خرید بیمه جرثقیل و تهیه مجوز کامل خدمه خود برای کار با جرثقیل نیز باشید. همه این مسئولیت‌ها می‌توانند، کوهی از کاغذبازی را برای شما پدیدآورند. به همین دلیل قیمت اجاره کامیون جرثقیل‌دار در هر تناژی از جرثقیل ۷ تن گرفته تا نمونه‌های سنگین‌وزن ۲۰، ۳۰ و ۴۰ تن مناسب است.

دریافت پشتیبانی حرفه‌ای:

کار با کامیون بوم‌دار یک فعالیت گروهی است که به تعداد زیادی نفرات نیاز دارد. هنگامی‌که جرثقیل می‌خرید، مسئول یافتن رانندگان و اپراتورهای دارای مجوز هستید، همچنین یک مکانیک تخصصی که در صورت بروز مشکلات پاسخگو باشد. درحالی‌که یافتن یک خدمه باتجربه برای تحویل، راه‌اندازی و نگهداری جرثقیل شما فرایندی زمان‌بر و پرهزینه است. این موارد بوده که قیمت اجاره جرثقیل را مناسب می‌سازد.

• پوشش خرابی ماشین‌ها:

هیچ‌چیز بدتر از خرید جرثقیلی نیست که در نیمه‌راه یک پروژه خراب شود. اگر جرثقیلی که خریداری می‌کنید، خراب شود یا به‌طورکلی از کار بیفتد، کار شما تا زمانی که تجهیزات تعمیر شوند، متوقف می‌گردد. با اجاره کامیون بوم‌دار از بروز این مشکل جلوگیری کرده و زمان توقف پروژه را به حداقل برسانید.

قیمت اجاره کامیون بوم دار ( جرثقیل کامیونی)
مزایای کرایه کامیون بوم دار ( کامیون جرثقیل دار)

خدمات کامیون جرثقیل‌دار:

خدمات جرثقیل کامیونی متنوع و قابل‌تأمل است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره نمود:
• ساخت‌وساز (ساختمان و سایر سازه‌ها)
• ایجاد دسترسی برای کارگران ساختمانی
• خدمات آب و برق
• عملیات آتش‌نشانی و نجات و سایر خدمات شهری
• شرکت‌های تهویه‌مطبوع
• شرکت‌های تأسیسات ساختمانی

قیمت اجاره جرثقیل کامیونی:

قیمت اجاره جرثقیل کامیونی بسته به نوع آن‌ متمایز است، انواع متداول کامیون بوم دار عبارت‌اند از:
• کامیون‌های بوم نصب‌شده بر روی محور عقب
• کامیون‌های بوم تراکتوری روی تراکتورهای چرخ پنجم
• کامیون‌های بوم نصب‌شده در عقب یک جرثقیل کفی
• بوم‌های نصب‌شده بر روی شاسی کامیون
کامیون جرثقیل‌دار تلسکوپی و جرثقیل کامیونی مفصلی نیز دو نوع بوم تخصصی موجود هستند که دسترسی بیشتری را برای پروژه شما فراهم می‌کنند. بوم‌های تلسکوپی در یک خط مستقیم گسترش می‌یابند تا دسترسی افقی عالی را ارائه دهند. ولی بوم‌های مفصلی دارای بخش‌های مفصلی هستند تا امکان دسترسی به مناطقی را فراهم کنند که با موانع ممکن است، مسدود شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 2 =

تماس سریع