نکات مهم در زمان اجاره بالابر

نکات مهم در زمان اجاره بالابر

مقدمه

اگر تصمیم به اجاره انواع بالابر ها دارید، باید نکات مهم در زمان اجاره بالابر را بدانید. در این صورت می توانید بدون هیچ گونه مشکلی بالابر مورد نیاز خود را اجاره نمایید.

جرثقیل تهران یک به یک جزییات قرارداد اجاره را برای شما شرح خواهد داد. با ما همراه باشید.

نکات مهم در زمان اجاره بالابر
توضیح نکات مهم در زمان اجاره بالابر

بالابر چیست؟

بالابر ها به طور کلی به شیوه ای طراحی و تولید شده اند که به شما اجازه حمل و بالا بردن بار را تا ارتفاعی مشخص می دهند. در نظر بگیرید که هر بالابر، توانایی و قابلیت حمل بار را تا سقف مجاز و مشخصی دارد. به همین خاطر در زمان اجاره و کرایه بالابر، به تناژ باری آن توجه کنید.

در واقع بالابر ها، جزء ماشین آلاتی هستند که برای بالا بردن افراد و تجهیزات تا ارتفاعی مشخص و همچنین برای انجام کار در اتفاع مورد استفاده قرار می گیرند.

بالابر ها انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به عملکردی که دارد، برای کاری مناسب هستند. باید در نظر داشته باشید که می خواهید از بالابر چه استفاده ای داشته باشید و برای انجام چه کاری در پروژه نیاز به بالابر دارید.

ابتدا باید با انواع بالابر ها آشنا باشید تا بدانید که کدام یک از آن ها برای انجام پروژه و عملیات شما مناسب تر است.

نکات مهم در زمان اجاره بالابر
بالابر ها و نکات مهم در زمان اجاره بالابر

معرفی انواع بالابر ها

بالابر ها دارای شکل، اندازه و قابلیت های مختلفی هستند. هر کدام ساز و کاری متفاوت با یکدیگر دارند که بر همین اساس نیز دسته بندی میشوند.

از انواع بالابر ها می توان به دستگاه های هیدرولیکی، زنجیری و کابلی اشاره نمود. هر کدام شیوه کارکرد متفاوتی با هم دارند. به طور مثال در بالابر های هیدرولیکی، بالابری توسط مدار هیدرولیک و انتقال نیرو توسط سیال تحت فشار تامین می شود.

اما در بالابر های زنجیری و کابلی، نیروی بالابر توسط وینچ برقی و یا دستی تامین می گردد.

البته باید توجه کنید که قیمت اجاره بالابر های هیدرولیکی نسبت به سایر بالابر ها بیش تر است. هم چنین ایمنی آن ها نیز بیش تر از دیگر بالابر ها می باشد.

همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، این دستگاه قابلیت بالا بردن و پایین آوردن نفرات، تجهیزات کارگاهی و ابزار آلات را دارا می باشد. هم چنین صرفا می توان بسته به ارتفاعی که برای دستگاه بالابر تعریف شده است، کلیه موارد نام برده شده را بالا ببرد و با نیروی های مختلف مانند دست یا هیدرولیک، آن را به پایین بیاورد.

نباید از این دستگاه انتظار جا به جایی نفر یا ابزار و تجهیزات را به صورت افقی داشته باشیم، چرا که عملکرد بالابر ها کاملا با جرثقیل ها متفاوت است.

نکات مهم در زمان اجاره بالابر
انواع بالابر ها و نکات مهم در زمان اجاره بالابر

انواع بالابر ها

– بالابر ثابت نوع آکاردئونی

– بالابر ثابت زنجیری و کابلی

– بالابر متحرک با دسترسی عمودی

– بالابر متحرک با دسترسی عمودی و افقی

– بالابر ستونی آلومینیومی

– بالابر آکاردئونی خودکششی

– بالابر ساختمانی حمل مصالح

– بالابر آکاردئونی قیچی

– بالابر قابل یدک

– بالابر ریلی دستی

– بالابر عمودبر

– بالابر عنکبوتی

– بالابر نفری

– بالابر مفصلی

– بالابر تلسکوپی

– بالابر مفصلی – تلسکوپی

– بالابر خودرویی – کامیونی

نکات مهم در زمان اجاره بالابر
نکات مهم در زمان اجاره بالابر و معرفی انواع آن ها

نکات مهم در زمان اجاره بالابر چیست؟

از نکات مهم در زمان اجاره بالابر میتوان به کارآمد بودن آن اشاره کرد. حتما بالابری کاملا کارآمد را برای پروژه و عملیات خود انتخاب کنید. توجه کنید که باید برای کرایه بالابر، هزینه را پرداخت نمایید. در صورتی که دستگاهی بلااستفاده را اجاره کنید، قطعا برای شما کارایی لازم را نخواهد داشت. شما می توانید برای انتخاب بالابر متناسب با انجام عملیات خود، با مشاوران جرثقیل تهران مشورت نمایید.

تناژ باری مناسب نیز از  نکات مهم در زمان اجاره بالابر میباشد. در نظر بگیرید که می خواهید چه مقدار بار و یا چه تعداد نفراتی را به وسیله بالابر به ارتفاع ببرید. توجه کنید که اگر تناژ باری مناسب را انتخاب نکنید، امکان دارد در صورت بالا بردن بار بیش از حد بالابر، سلامت نفرات و افرادی که در اطراف بالابر مشغول به کار هستند به خطر بیفتد. همچنین امکان چپ شدن بالابر نیز وجود دارد.

به ارتفاع تعریف شده برای بالابر توجه کنید. باید بدانید که می خواهید نفرات و یا بار و اجسام را تا چه ارتفاعی بالا ببرید. در صورت کم بودن ارتفاع امکان دارد پروژه و عملیات شما در حین انجام دچار مشکل شود. همچنین ممکن است انجام کار برای نفرات بر روی بالابر سخت شود و آن ها را دچار زحمت کند.

نکات مهم در زمان اجاره بالابر
توضیح نکات مهم در زمان اجاره بالابر

مدت زمانی که به بالابر نیاز دارید را مشخص کنید. پیش از آن که اقدام به اجاره بالابر کنید، حتما بررسی های لازم را انجام دهید تا بدانید دقیقا برای چه مدت زمانی و برای چند روز نیاز به کرایه بالابر دارید. در صورت بیش تر بودن مدت زمان اجاره بالابر، امکان دارد شما مجبور به پرداخت هزینه بیش تری شوید.

توجه کنید از شرکتی معتبر برای اجاره بالابر اقدام نمایید. بالابر ها باید به صورت مداوم سرویس شوند تا در زمان استفاده، دچار مشکل و یا قطعی نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 17 =

تماس سریع