اجاره جرثقیل چپقی

اجاره جرثقیل چپقی

اجاره جرثقیل چپقی و نحوه عملکرد آن

برای این که اقدام به اجاره جرثقیل چپقی کنید، در ابتدا لازم است با مشخصات و ویژگی های آن بیش تر آشنا شوید. در این مطلب تصمیم داریم شما را با ساختار و نحوه عملکرد جرثقیل چپقی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

جرثقیل چپقی نوع دیگری از جرثقیل ها می باشد که به شکل یک بازو خمیده هیدرولیک بر روی کامیون و یا تریلر نصب می گردد. این بازو هیدرولیک در جهت بلند کردن اجسام و قرار دادن آن ها بر روی تریلر مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع می توان با استفاده از این روش، اجسام سنگین را به نقطه دیگری منتقل نمود. این نوع جرثقیل ها با نام Lorry Cranes نیز شناخته می شوند.

اجاره جرثقیل چپقی
اجاره جرثقیل چپقی و نحوه عملکرد آن

اجاره جرثقیل چپقی، زمانی نیاز می شود که تصمیم داشته باشید بار و یا کالایی را جا به جا نمایید. البته لازم به ذکر است که جرثقیل های چپقی، مانند جرثقیل های کفی دار، در هزینه اجاره جرثقیل صرفه جویی می کنند. چرا که علاوه بر داشتن بازویی که بتواند به عنوان جرثقیل، بار برداری را انجام دهد، دارای کفی می باشد تا هزینه ای در جهت اجاره کامیون و تریلی پرداخت نشود.

تفاوت و شباهت های جرثقیل چپقی کفی با جرثقیل معمولی کفی

اگر تا به حال اقدام به اجاره جرثقیل کفی کرده باشید، قطعا با ساختار و ظاهر آن آشنایی دارید. جرثقیل های کفی دار، به طور معمول بر روی کامیون و یا تریلر نصب می شوند. همین طور تناژ باری های مختلفی دارند که می توان از آن ها در صنعت های مخلتف مانند ساختمان سازی استفاده نمود.

جرثقیل های کفی، در واقع دارای یک بازو می باشند که حکم جرثقیل را داشته و بر روی ماشین آلات مختلف مانند کامیون و تریلر نصب می شوند. این نوع از جرثقیل ها، امکان حمل و نقل و جا به جایی بار و کالا را برای مصرف کنندگان فراهم نموده اند. این بازو که به عنوان جرثقیل شناخته می شود، صرفا می تواند بار را به صورت عمومی و افقی حرکت دهد.

در صورتی که بازوی جرثقیل چپقی، مانند یک چنگک بوده و قابلیت خم شوندگی دارد. اجاره جرثقیل چپقی زمانی انجام می شود که در زمان بار برداری، نیاز به خم شدن بازوی جرثقیل وجود داشته باشد. اما شباهتی که به جرثقیل های کفی دار دارد، طریقه نصب و استفاده می باشد. چرا که همانند جرثقیل های کفیدار، باید برای استفاده مطلوب، بر روی ماشین آلات دیگر مانند کامیون و یا تریلر نصب گردد.

اجاره جرثقیل چپقی
تفاوت و شباهت های اجاره جرثقیل چپقی با اجاره جرثقیل کفی

چند مورد استفاده از جرثقیل چپقی

جرثقیل های چپقی به دلیل داشتن قابلیت خم شوندگی در قسمت بازو، برای بار برداری و جا به جایی کالا های مناسب می باشند که جرثقیل امکان استقرار در آن محیط را ندارد. به طور مثال اگر نیاز داشته باشید که در محلی که خاک نرم دارد و وزن زیاد جرثقیل باعث بر هم زدن تعادل این ماشین آلات بر روی این نوع خاک می شود، می توانید اقدام به اجاره جرثقیل چپقی کنید.

چرا که این امکان میسر است تا در محلی دور تر جرثقیل چپقی را مستقر کنید و به کمک قابلیت خم شوندگی بازو این جرثقیل، بار برداری آن را انجام داده و سپس به محل مورد نظر خود منتقل کنید. به طور کلی اجاره جرثقیل چپقی جزو مواردی است که نیاز به اطلاعات بیش تر داشته و باید محاسبات مختلفی در این زمینه صورت پذیرد.

آشنایی با انواع جرثقیل های متحرک

به طور کلی جرثقیل های متحرک دارای مزیت های بیش تری نسبت به جرثقیل های ثابت می باشند. این نوع از ماشین آلات برای رسیدن به محل انجام کار سریع تر می باشند. همین طور برای شروع فعالیت خود، نیاز به تنظیمات کم تری نسبت به سایر جرثقیل ها دارند. هم چنین این قابلیت را دارند تا در صنعت ها و کار های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند و در زمین های متفاوتی کار کنند. تا به امروز دوازده مدل مختلف از جرثقیل های متحرک ساخته شده است که در ادامه از رایج ترین آن ها نام برده و عملکرد آن ها را توضیح می دهیم:

جرثقیل نصب شده بر روی کامیون یا جرثقیل موبایل

جرثقیل های نصب شده بر روی کامیون در حدود ۷۵ درصد از تمام جرثقیل های موجود در خدمات امروزی را در بر می گیرند. این نوع از جرثقیل ها برای طیف گسترده ای از مشاغل مورد استفاده قرار گرفته و می توان آن ها را به راحتی تطبیق داد. برخی از این جرثقیل ها می توانند تا ۱۰۰۰ تن را به راحتی بلند کنند. این جرثقیل ها متحرک هستند و می توانند به نقاط مختلفی جا به جا شوند. بیش تر جرثقیل های موبایل می توانند ۳۶۰ درجه کامل چرخش داشته باشند.

جرثقیل چپقی

اگر یکی از افرادی هستید که تصمیم به اجاره جرثقیل چپقی دارید، لازم است بدانید که این نوع از ماشین آلات، یک بازوی خمیده داشته و بر روی کامیون و یا تریلر نصب می شوند. بازوی هیدرولیک این نوع جرثقیل، برای بلند کردن اجسام و قرار دادن آن ها بر روی تریلر مورد استفاده قرار می گیرد.

اجاره جرثقیل چپقی
توضیحی در مورد نحوه اجاره جرثقیل چپقی

جرثقیل های حمل کانتینر

جرثقیل های حمل کانتینر در جهت بلند کردن و قرار دادن کانتینر بر روی کامیون و انتقال و جا به جایی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. دو بازوی هیدرولیک بر روی کامیون نصب شده است که در دو طرف کامیون قرار گرفته اند و توسط آن ها کانتینر بر روی کامیون قرار می گیرد. البته لازم به ذکر است که این جرثقیل ها با نام Sidelifer  نیز شناخته می شوند.

جرثقیل آل ترین

این نوع از جرثقیل ها، در جهت بلند کردن اجسام با وزن خیلی زیاد کاربرد دارند. هم چنین در صنعت تجهیزات سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. از آن جایی که قابلیت انعطاف پذیری زیادی دارند، می توان با کمک برخی از آن ها اجسام را تا وزن ۱۳۰۰ تن جا به جا نمود. جرثقیل های آل ترین این امکان را دارند تا به راحتی در بزرگراه ها حرکت کنند و به محل کار منتقل شوند. طول بازوی تلسکوپی این نوع جرثقیل ها به بیش از ۱۰۰ متر می رسد.

جرثقیل رافترین

این نوع از جرثقیل ها بر روی یک کفی کامیون که دارای لاستیک های پلاستیکی می باشد، نصب می گردد. کاربرد و استفاده جرثقیل های رافترین بیش تر در مناطق برون شهری و مناطق ناهموار که حمل و نقل ساز جرثقیل ها مشکل و یا غیر ممکن است، می باشد.

این جرثقیل ها، دارای ۴ چرخ می باشند. همین طور دارای یک موتور می باشند که هم وظیفه نیروی رانشی کفی و هم حرکت بازو ها را بر عهده دارد. جرثقیل های رافترین به جای این که بر روی یک کامیون نصب شوند، بر روی خود کفی نصب شده اند. به همین خاطر قابلیت انعطاف پذیری مناسبی را در مناطق ناهموار دارا می باشند.

قیمت کرایه جرثقیل چپقی در تهران چگونه است؟

قیمت اجاره جرثقیل چپقی، به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی از عواملی که بر روی هزینه کرایه جرثقیل چپقی تاثیر می گذارد، مدت زمان استفاده از آن می باشد. البته لازم به ذکر است که پیش از اقدام به اجاره جرثقیل چپقی، باید از یک کارشناس کمک بگیرید تا تمامی محاسبات و بررسی های لازم انجام شود.

از دیگر عواملی که می توان به عنوان عامل تاثیر گذار بر روی اجاره جرثقیل چپقی نام برد، تناژ باری آن می باشد. توجه داشته باشید که هر چه تناژ باری جرثقیل چپقی، بیش تر باشد، هزینه کرایه آن نیز بیش تر خواهد بود. به طور کلی به شما توصیه می کنیم که برای اجاره جرثقیل چپقی و یا سایر جرثقیل ها، با مشاورین جرثقیل تهران مشورت نمایید.

اجاره جرثقیل چپقی
نحوه برآورد هزینه اجاره جرثقیل چپقی

مجموعه جرثقیل تهران و خدمات گسترده این مجموعه:

مجموعه جرثقیل تهران، یکی از مجموعه های شناخته شده در سطح شهر تهران در رابطه با ارائه خدمات مختلف در زمینه اجاره انواع ماشین آلات سنگین می باشد. از مهم ترین خدماتی که مجموعه جرثقیل تهران ارائه می دهد می توان به اجاره جرثقیل، اجاره بالابر، اجاره جرثقیل چپقی، کرایه بابکت، کرایه مینی بیل، اجاره تریلی و کامیون اشاره نمود.

توجه داشته باشید که برای بررسی محل استفاده جرثقیل و سایر ماشین آلات سنگین، می توانید از خدمات مشاوره رایگان جرثقیل تهران بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − چهار =

تماس سریع