تفاوت های لیفتراک و جرثقیل

تفاوت های لیفتراک و جرثقیل

تفاوت های لیفتراک و جرثقیل

شاید برای شما هم جالب باشد که در مورد تفاوت های اجاره لیفتراک و جرثقیل بدانید. در این صورت می توانید در زمان کرایه و یا خرید هر کدام؛ بر اساس اطلاعاتی که دارید، اقدامات لازم را انجام دهید. در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با تفاوت های لیفتراک و جرثقیل آشنا کنیم و هر کدام به شما معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

درباره تفاوت های لیفتراک و جرثقیل
تفاوت های لیفتراک و جرثقیل

جرثقیل چیست؟

جرثقیل در واقع به نوعی از ماشین آلات گفته می شود که به طناب، سیم بکسل و یا زنجیری مجهز است. از این ادوات و تجهیزات در جهت بلند کردن، روی زمین گذاشتن و یا حمل اجسام سنگین که جا به جایی آن ها از توانایی ما خارج است، استفاده می کند.

جرثقیل ها به طور معمول برای بلند کردن کالا، بار و یا اجسام سنگین و حمل آن ها به مکان و محل دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از ماشین آلات از مجموعه ای از ماشین های ساده تشکیل شده است. لازم است بدانید که ماشین های ساده به آن قابلیت مکانیکی داده تا بتوانند اجسامی که از عهده انسان ها خارج می باشد را بلند کرده و جا به جا نمایند.

جرثقیل ها به طور عمده در صنعت حمل و نقل و در راستاری بارگیری و یا تخلیه بار مورد استفاده قرار می گیرند. همین طور در صنعت ساخت و ساز برای جا به جایی مواد و مصالح و در صنایع تولیدی در جهت جمع کردن و یا اسمبل تجهیزات سنگین، استفاده می شوند.

لیفتراک چیست؟

لیفتراک ها در دسته ماشین های ضروری صنعتی قرار دارند. از لیفتراک ها در جهت حمل و نقل و جا به جایی انواع بار، در وزن های بسیار بالا، استفاده می گردد.

لازم است بدانید که یک لیفتراک صنعتی می تواند وزن های زیاد بار را جا به جا کند. اما باید توجه داشت که حداکثر توان حمل بار و وزن اجسام و کالا، برای هر لیفتراک، از پیش و توسط کارخانه تولید کننده و سازنده آن مشخص شده است.

لیفتراک ها در انواع مختلفی در بازار موجود می باشند. لازم است بدانید که مانند سایر محصولات صنعتی، لیفتراک هم از استاندارد های بین المللی تبعیت می کند.

از انواع لیفتراک ها می توانیم از لیفتراک دستی، لیفتراک برقی، لیفتراک دیزلی و لیفتراک دو گانه سوز نام ببریم.

لیفتراک از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

از اجزای اصلی دستگاه لیفتراک می توانیم به بدنه لیفتراک، اتاق راننده، محافظ سقف، دکل، تکیه گاه شاخک ها، نگهدارنده بار، شاخک ها، چرخ ها، وزنه تعادل، تجهیزات هشدار دهنده ایمنی، سیستم ترمز و سیستم هیدرولیک سیلندر، اشاره کنیم.

لیفتراک و جرثقیل چه تفاوت هایی دارند؟

در این بخش از مطلب تصمیم داریم تا در مورد تفاوت های لیفتراک و جرثقیل صحبت کنیم و مهم ترین آن ها را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

تفاوت های لیفتراک و جرثقیل
مشخصات و تفاوت های لیفتراک و جرثقیل

کم ترین آسیب ممکن به محموله ها

یکی از تفاوت های لیفتراک و جرثقیل، وارد نمودن آسیب به محموله و بار توسط لیفتراک ها، نسبت به جرثقیل های سقفی می باشد. علت اصلی این امر، طراحی ویژه و منحصر به فردی است که برای جرثقیل ها در نظر گرفته شده است.

به این معنی که لیفتراک ها به طور کلی ابزار آلات عمومی به شمار می آیند. اما جرثقیل ها به منظور انجام کاری مشخص شده، طراحی و تولید شده اند. به همین خاطر جرثقیل های سقفی، می توانند با قابلیت کنترل بالایی که دارند، به بهترین شکل به انجام وظایف خود بپردازند.

استفاده بهینه از فضا

از دیگر تفاوت های لیفتراک و جرثقیل، می توانیم به قابلیت جا به جایی محدود و معدود لیفتراک ها اشاره کنیم. توجه داشته باشید که در زمان بررسی تفاوت های لیفتراک و جرثقیل، باید بدانید که لیفتراک می تواند تا حدی مشخص شده، بازوی انتقال دهنده خود را بالا ببرد.

به همین خاطر تمامی تجهیزات و وسایل شما در انبار به صورت محدود چیدمان خواهد شد و از ارتفاع بهینه استفاده نخواهد شد. از طرف دیگ سرعت انتقال بار کاهش پیدا می کند و به این طریق مشکلاتی در بهره وری بروز پیدا می کند.

به طور کلی می توان گفت که در زمان بیان تفاوت های لیفتراک و جرثقیل متوجه خواهید شد که استفاده از جرثقیل ها می تواند در وقت و هزینه صرفه جویی کند. هم چنین کارایی بیش تر و بهتری برای شما در پی دارد.

صرفه اقتصادی در سرمایه گذاری

یکی دیگر از تفاوت های لیفتراک و جرثقیل، صرفه اقتصادی می باشد. چرا که اگر شما لیفتراک را انتخاب کنید، در ظرفیت باربری، با محدودیت مواجه می شوید و مجبور هستید تا تعداد زیادی لیفتراک را به پروسه جا به جایی محموله اضافه نمایید.

از طرفی لیفتراک ها هزینه های جاری زیادی به شما وارد می کنند و باید پس از چند سال به طور کامل با مدل های نو جایگزین شوند.

در صورتی که حتی جرثقیل های کلاس D، با خدمات پس از فروش ۲ ساله توسط شرکت های فروش و کرایه جرثقیل، به مصرف کنندگان ارائه می شوند.

بهره وری و کارایی بالا

از جمله تفاوت های لیفتراک و جرثقیل، بهره وری و کارایی می باشد. چرا که اگر شما جزو مصرف کنندگان لیفتراک باشید، می دانید که این نوع از ماشین آلات نیروی انسانی و اپراتور های زیادی را نیاز دارد. در صورتی که یک جرثقیل عظیم، برای انجام کار، تنها به یک اپراتور نیاز دارد.

علاوه بر این، در صورتی که برای کار خود جرثقیل مناسبی را استفاده کنید، می توانید حصول بهره وری بالا و انجام صحیح ماموریت محوله را مشاهده نمایید.

تفاوت های لیفتراک و جرثقیل
توضیحی در مورد تفاوت های لیفتراک و جرثقیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

تماس سریع