دلایل کرایه جرثقیل

انواع جرثقیل

مقدمه

دلایل کرایه جرثقیل، یکی از مسائلی است که ذهن هر شخصی را به خود درگیر نموده است. زیرا ‌در وهله اول از خود می پرسد که چرا باید جرثقیل اجاره و یا کرایه کنم؟

ما تصمیم‌ داریم با دلایل منطقی، این مسئله را برای شما شرح دهیم تا بدانید در چه مواردی باید اقدام به کرایه جرثقیل نمایید.

جرثقیل چیست؟

جرثقیل نوعی ماشین است. این ماشین یک دکل و یا یک سازه مرتفع است که به وسیله طناب و قرقره هایی بالا کشیدن و پایین آوردن اشیا را انجام می دهد.

این نوع از ماشین یا همان جرثقیل، با کمک یک یا چند ماشین ساده دیگر برای حرکت و جا به جایی بار هایی که فرا تر از توانایی انسان است، مورد استفاده قرار می گیرد.

جرثقیل معمولا به صورت موقت در محیطی از پیش مشخص شده نصب می شود تا بتوان با کمک آن، بار ها و اشیا را به راحتی جا به جا نمود. کلیه جا به جایی ها با استفاده از جرثقیل به صورت عمودی می باشد.

به طور مثال برای جا به جایی تیرآهن مورد استفاده قرار می گیرد. تصور کنید که می خواهید ابر ساختمانی را بسازید، حال نیاز دارید که تیرآهن را به طبقه ۳۰ این ابر ساختمان انتقال دهید. شما با کمک جرثقیل می توانید به راحتی تیرآهن را از روی زمین برداشته و آن را به طبقه ۳۰ منتقل کنید.

کنترل این ماشین به دو روش می باشد. در یکی از این روش ها، کاربر، درون کابینی که به همراه جرثقیل حرکت میکند نشسته و به وسیله دکمه هایی که در اختیار دارد، جرثقیل را کنترل می کند.

در روش دیگر، از کنترل بی سیم استفاده می شود. در این روش اپراتور یا همان شخصی که کنترل جرثقیل را بر عهده دارد، به وسیله یک کنترل از راه دور، جرثقیل را کنترل می نماید.

لازم به ذکر است که شخصی که مسئولیت حرکت جرثقیل را بر عهده دارد، مسئول جان افرادی است که در ارتباط با این ماشین در حال کار می باشند.

دلایل اجاره جرثقیل
دلایل اجاره جرثقیل

دلایل حوادث مرگبار در رابطه ی استفاده از جرثقیل

در صورتی که قصد دارید برای ساختمان سازی خود جرثقیل کرایه کنید، باید حوادثی را که ممکن است با آن درگیر شوید را بدانید تا حدالامکان از بروز آن ها جلوگیری نمایید.

یکی از حوادث ممکن در زمان استفاده از جرثقیل برای جا به جایی بار و اشیا، چپ کردن جرثقیل می باشد. هر جرثقیل دارای یک ظرفیت بار یا به اصطلاح تناژ باری مشخص است. برای جلوگیری از این رخداد، باید در نظر داشته باشید تا جرثقیل بیش از تناژ باری خود را حمل نکند.

سوار کردن یا اسمبل کردن غیر حرفه ای جرثقیل، می تواند یک دلیل دیگر برای حادثه آفرینی جرثقیل باشد. یکی از دلایلی که در شکستن بوم جرثقیل دخیل است، همین مورد است. در نظر داشته باشید که جرثقیلی که کرایه نموده اید باید پشتیبانی فلزی برای تثبیت بار داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است حرکت کرده و جرثقیل چپ کند. شما می توانید در این زمینه با متخصصین جرثقیل تهران مشورت نمایید.

به کار گرفتن اپراتور غیر حرفه ای، می تواند حادثه ساز باشد. باید در نظر داشته باشید که اپراتور جرثقیل باید آموزش ها و دوره های کار با جرثقیل را گذرانده باشد. هم چنین باید بدانید که اپراتور از خطرات کار با جرثقیل آگاه است و لازم است فاصله ایمنی را برای محل جرثقیل و محل برداشتن بار رعایت نماید.

جرثقیل مانند سایر ماشین ها امکان دارد که دچار نقص فنی شود. پس حتما جرثقیل را به صورت مداوم مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید تا از بروز هر حادثه ای جلوگیری نمایید.

یک جرثقیل باید طبق دوره های مشخص، روغن کاری شود و این باید بر عهده شخصی باشد که به مکانیک جرثقیل مسلط است.

دلایل کرایه جرثقیل
دلایل کرایه جرثقیل از تهران جرثقیل

دلایل کرایه جرثقیل چیست؟

آیا به این فکر می کنید که چه زمان باید اقدام به کرایه جرثقیل نمایید؟

همان طور که گفتیم، از جرثقیل برای جا به جایی بار های سنگین استفاده می شود. جا به جایی این بار ها خارج از توان هر انسان معمولی است. پس در صورتی که به موارد ذیل بر خورد کردید حتما بی درنگ برای کرایه جرثقیل اقدامات لازمه را انجام دهید.

اگر قصد دارید که از کامیون بارگیری و یا تخلیه کنید و بار کامیون وزن سنگینی دارد، شما می توانید از جرثقیل استفاده نمایید. هم چنین شما می توانید برای جا به جایی های سنگین جرثقیل را به کار بگیرید.

از جرثقیل برای جا به جایی مواد خطرناک شیمیایی در محیط های سخت کاری نیز استفاده می کنند.

تمامی موارد ذکر شده از دلایل کرایه جرثقیل هستند و شما میتوانید با برخورد به هر یک موارد فوق، برای کرایه جرثقیل اقدام نمایید.

دلایل کرایه جرثقیل
دلایل کرایه جرثقیل از تهران جرثقیل

چرا جرثقیل تهران را انتخاب کنیم؟

جرثقیل تهران با داشتن ماشین های جرثقیل که همگی از نظر فنی و مکانیکی سالم هستند، می تواند گزینه مناسبی برای کرایه جرثقیل باشد. هم چنین به کار گیری افراد متخصص و ماهر در امر جرثقیل، می توانند به شما کمک کنند تا مناسب ترین تناژ جرثقیل را برای حمل بار انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 2 =

تماس سریع