اجاره بالابر خط گرم

 

به مدارات الکتریکی که حامل جریان برق هستند، خط گرم اطلاق می‌گردد و اجاره بالابر خط گرم به‌منظور بی‌خطرسازی عملیات عمرانی صنعت برق حول، چنین خطوطی پرکاربرد است. در صنایع برق ناچارند تا مهندسین آن به جهت تعمیر شریان‌های فرسوده و مستهلک یا باهدف گسترش خطوط، کاهش تلفات، کسب رضایت مشتریان و … دائماً به خطوط فشارقوی دسترسی داشته و به تعمیرات آن‌ها بپردازند. ابزارها و فناوری‌های موجود در این عرصه کمک می‌کنند تا متصدیان امور در ایمنی کامل به خطوط گرم برق نزدیک شده و اصلاحات لازم را عملی سازند.

در این زمان نمی‌توان به اجاره بالابر از هر نوع و سبکی اقدام نمود، بلکه به نمونه‌ای خاص و مناسب با شرایط و موقعیت حاکم نیاز است. خطوط گرم که اغلب بالاترین ولتاژ را دارا هستند در صورت تخریب با تعداد خاموشی‌های مکرر، ضررهای اقتصادی کلان و ناراحتی مشترکان خصوصاً مشترکین صنعتی کشورها را درگیر می‌سازند.

ازاین‌رو تعمیرات، بررسی‌ها و بازسازی‌های دوره‌ای برای آن‌ها بسیار ضروری است. به همین دلیل کرایه بالابر خط گرم بهترین دستگاه برای نیل به اهداف صنعت برق است.

اجاره بالابر خط گرم
اطلاعتی در مورد اجاره بالابر خط گرم

اجاره بالابر خط گرم در تهران:

امروزه اجاره بالابر خط گرم در تهران به‌منظور اجرای عملیات خط گرم، مانور و تعمیرات این خطوط موردتوجه است. به علت هم‌جواری دائمی خطوط برق با عوامل جوی و همچنین عبور فرسایشی جریان‌های فشارقوی، از این کابل‌ها صنعتگران این عرصه دائماً با شکستگی و ترک‌خوردگی خطوط، مقره‌ها، خرابی تجهیزات ایمنی مثل کات اوت‌ها، برق‌گیرها و … مواجه هستند. ازاین‌رو در صورت برطرف نساختن معایب پیش‌آمده قطعی برق امری طبیعی است که به صنایع و موتورهای سنگین آن‌ها صدمات هنگفتی وارد می‌سازد.

این خاموشی‌ها برای بخش خانگی و تجهیزات آن‌ها نیز زیان‌بار است. بدین ترتیب نه‌تنها به‌منظور برطرف سازی این معضلات بلکه به جهت بررسی وضعیت خطوط، تغییرات احتمالی در شبکه و … به اجاره بالابر خط گرم و ایمنی خوب آن برای عملیاتی بی‌حادثه نیاز مبرم است.

قیمت کرایه بالابر خط گرم
اجاره بالابر خط گرم در تهران

بالابر خط گرم چیست؟

بالابر خط گرم به بوم‌های عایق پشت کامیونی یا بالابرهای خود کشنده گفته می‌شود که قادر هستند در برابر ولتاژهای متوسط ۲۰ تا ۶۳ کیلووات و در نمونه‌های قوی‌تر در مقابل ولتاژهای بالای ۴۰۰ تا ۷۶۵ کیلووات به‌خوبی مقاومت نمایند. بدین ترتیب از آن‌ها در شبکه‌های توزیع برق به علت استانداردهای مورد تأییدشان استفاده می‌شود. با این شرایط ایمنی کار در حد مطلوبی بوده و صدمات جانی و مالی در هم‌جواری این ابزارهای توانمند پدید نمی‌آیند.

کرایه بالابر خط گرم
 بالابر خط گرم چیست

موارد استفاده از بالابر خط گرم:

بالابر خط گرم دارای مشخصه‌های فنی منحصربه‌فردی است که آن را از جرثقیل‌ها و انواع بالابرهای دیگر تفکیک می‌سازد. این نوع بالابرها نوعی وسیله هستند که در پشت جرثقیل به‌صورت یک یا دو سبده نصب می‌شوند. به‌منظور استحکام بیشتر بوم را از جنس اپوکسی گلاس انتخاب نموده و لاینمن را کاملاً به زمین ایزوله می‌کنند تا درنتیجه این عمل با خط هم‌پتانسیل شده و امکان کار اپراتور فراهم شود. البته سیم ارت نیز در اینجا نقش مهمی داشته و با اتصال به سبد توسط کلمپ، بار منفی وارده را به زمین منتقل می‌سازد و اپراتور را از برق‌گرفتگی ایمنی می‌بخشد.

در اینجا بسیاری به اجاره جرثقیل از نوع بالابر، تلسکوپی و … می‌اندیشند که به این افراد باید گفت چنین دستگاه‌هایی در این شرایط امنیت کافی نداشته و این فقط بالابرهای خط گرم هستند که تحمل مواجه با این ولتاژهای بالا رادارند. البته کاربردهای دیگری نیز از این دستگاه‌ها بیان می‌شود که از آن می‌توان به حرس درختان، تعویض چراغ‌های خیابان‌ها، پاک‌سازی ارتفاعات در معابر عمومی و … اشاره نمود.

بالابر خط گرم
موارد استفاده از بالابر خط گرم

مشخصات و اجزای بالابر خط گرم:

مشخصات و اجزای بالابر خط گرم بسته به نوع آن متفاوت است. ازاین‌رو برای رسیدن به شناخت دقیق حول این ابزار باید به بررسی مدل‌های آن پرداخت. سپس اگر قصد کرایه بالابر خط گرم رادارید، بهترین انتخاب را صورت داد. این بالابرها شامل مدل‌های بوم عایق تاشو و بالابر دو باکت پاندولی هستند.

بالابر خط گرم بوم عایق تاشو در دو نوع باکت جلو و باکت کنار و در دو مدل یک یا دو باکت عرضه می‌شود. ولی دو باکت پاندولی به‌منظور انتقال دو اپراتور به‌صورت هم‌زمان و در فاصله‌ای مجزا از هم گزینه‌ای ایدئال است. صرف‌نظر از مزایای و معایب این بالابرها می‌توان تجهیزات کلی را که در تمامی آن‌ها مشترک است را بدین صورت نام برد. جیب کرین، وینچ داخل سبد باقابلیت حمل بار، کمربند ایمنی، چراغ‌گردان و عایق بوم‌ها نمونه‌هایی ازآنچه ذکر نمودیم است.

 

همچنین امکان نصب تجهیزات جانبی مانند اره هیدرولیکی، پرس، بوستر روغن و چراغ‌های چشمک‌زن نیز وجود دارد. البته از تجهیزات ایمنی مانند اهرم استپ اضطراری، شیرهای قفل کننده، پمپ اضطراری برقی و سوئیچ‌های کنترل فرمان اشتباه نیز نمی‌توان غفلت ورزید. باوجود این اجزای مختلف است که کرایه بالابر خط گرم بر تمامی بالابرهای دیگر در چنین عرصه‌هایی ارجحیت دارد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود در هر عرصه‌ای متناسب با آن به اجاره بالابر بپردازید.

انواع بالابر خط گرم
اجزای بالابر خط گرم 

دلیل نام‌گذاری این بالابر (خط گرم) چیست؟

به دلیل اینکه بالابر خط گرم امکان کار بر خطوط را در زمان عبور جریان با ولتاژ بالا مهیا می‌سازد با این نام خوانده می‌شود. خاموشی‌های خواسته و ناخواسته صدمات فراوانی را به حوزه تولید و صنعت وارد می‌سازند. ازاین‌رو متصدیان شرکت برق می‌کوشند تاحدامکان بدون قطع جریان اصلاحات لازم بر خطوط را به انجام رسانند. در چنین شرایطی بالابرها و جرثقیل‌های معمول کارایی نداشته و به ابزاری توانمند برای حضور در این شرایط سخت احتیاج است. بدین ترتیب به‌منظور رفع نیازهای این حوزه به کرایه بالابر خط گرم در مدل‌های متنوع آن می‌پردازند.

قیمت اجاره بالابر خط گرم
دلیل نام گذاری بالابر خط گرم

قیمت کرایه بالابر خط گرم در تهران:

اگر به قیمت اجاره بالابر می‌اندیشید، باید بدانید تنوع بالایی در این حوزه وجود دارد. ازاین‌رو در ابتدا مشخص نمایید به کدام نوع آنکه شامل بالابر خط گرم، تلسکوپی، آکاردئونی و … است، نیازمند هستید. بالابرهای خط گرم بر اساس نوع اجاره که ساعتی یا روزانه بوده، قیمت‌گذاری می‌شوند. همچنین ارتفاع تحت پوشش، وجود وزنه تعادلی، وینچ، نوع موتور، نوع فنر و … که جزء تجهیزات ضروری بالابرها هستند، نیز بر روی هزینه تأثیرگذارند. البته فنی ماشین، حجم باک، وجود بیمه و … نیز اگرچه در جوار امکانات اصلی قرار می‌گیرند، اما به علت اینکه بر کیفیت خدمات تأثیرگذار هستند، قیمت را تغییر می‌دهند.

بالابر خط گرم
قیمت کرایه بالابر خط گرم

جرثقیل تهران و خدمات این مجموعه:

اکنون جرثقیل تهران آماده است تا به‌منظور تکمیل تجهیزات پروژه‌های مختلف شما به ارائه خدمات در قالب اجاره جرثقیل، اجاره بالابر، اجاره لیفتراک و اجاره تریلی بپردازد. البته اجاره کامیون، اجاره بابکت و مینی بیل نیز در فهرست خدمات این مجموعه جای دارند و از مراجعه به مراکز دیگر بی‌نیازتان می‌سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 7 =

تماس سریع