جرثقیل لقمه گیر چیست؟

جرثقیل لقمه گیر

جرثقیل لقمه گیر طراحی‌شده تا در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و سایت‌های کوچک عمرانی با محدودیت فضا افزایش بهره‌وری را شاهد باشیم. به همین دلیل بدان‌ها جرثقیل کارگاهی نیز اطلاق می‌گردد. چراکه بیشتر به‌دوراز جاده‌ها و زمین‌های ناهموار به فعالیت می‌پردازد، البته توانایی مانور و حفظ تعادل بر روی سطوح سنگلاخی را نیز دارند. برای مثال از عمده خدمات جرثقیل کارگاهی می‌توان به کارخانه‌های تولید پالپ و کاغذ مدرن اشاره نمود.

اجاره جرثقیل کارگاهی در فرایندهای اصلی مکانیکی تولید و هم در کارگاه نورد و هم در انبار قطعات جهت بارگیری و تخلیه مواد بسیار کارآمد است. اجاره جرثقیل پروسه‌ای حساس بوده و تنوع این ماشین‌ها بر سختی انتخاب افزوده، زیرا یک گزینش نادرست هدررفت سرمایه و زمان را به دنبال دارد.

جرثقیل لقمه گیر چیست؟
آشنایی با جرثقیل لقمه گیر

جرثقیل کارگاهی چیست؟

برای معرفی جرثقیل کارگاهی باید گفت، این جرثقیل‌ها توانایی مانور دادن و کار در فضاهای با بالابری محدود و عبور از محل‌های کار اصلاح‌نشده رادارند. ولی به‌منظور ارائه یک تعریف دقیق‌تر از جرثقیل لقمه‌گیر باید آن را دستگاه بالابری دارای یک بوم مشبک معلق کابلی یا بوم تلسکوپی هیدرولیک برای جابجایی بین مکان‌های عملیاتی دانست.

مشخصات و ویژگی های جرثقیل های لقمه گیر

جرثقیل های لقمه گیر، همان طور که پیش تر گفته شد، در واقع همان جرثقیل های کارگاهی (Rough Terrain Cranes) می باشند. این دسته از جرثقیل ها با داشتن ۴ چرخ امکان ، کار در سطوح نا هموار و غیر جاده ای را برای شما فراهم نموده اند.

همان طور که می دانید این دسته از جرثقیل ها، طول کم تری نسبت به سایر جرثقیل های شناخته شده داشته و گزینه مناسبی برای کارگاه ها و یا کارخانه های کوچک که امکان تردد، استفاده و یا بار برداری جرثقیل های معمولی وجود ندارد، به شمار می آیند.

جرثقیل کارگاهی چیست
نکاتی در مورد جرثقیل کارگاهی

برترین برند تولیدکننده جرثقیل لقمه‌گیر:

از دوران جرثقیل سبک و کوچک لقمه‌گیر در دهه ۱۹۵۰ گذشته است. چراکه اکثر سازندگان جرثقیل معاصر مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها مانند ظرفیت باربرداری بزرگ‌تر و ویژگی‌های کمکی اپراتور را در این دوران مدرن در قالب جرثقیل ۷ تن، ۱۵ تن، ۳۰ تن و… ارائه می‌دهند. ولی قابلیت‌ها و فناوری‌های انتخابی بین تولیدکنندگان متفاوت است. ‌نمونه‌ای از فناوری مدرن در جرثقیل کارگاهی، ویژگی پیشران نامتقارن اختصاصی تادانو است که طراحی ویژه آن حداکثر ارزش کاری را هنگام بالابردن هر ناحیه از جرثقیل به شما ارائه دهد. تادانو همچنین دارای بزرگ‌ترین جرثقیل لقمه‌گیر صنعت جرثقیل GR-1600XL 160 تنی است. تادانو درواقع غول بزرگ فناوری بوده که جرقه نوآوری را در میان سایر تولیدکنندگان زده است.

اجاره انواع جرثقیل لقمه گیر:

از انواع جرثقیل کارگاهی متحرک می‌توان به نوع ساده بدون وزنه تعادل اشاره نمود. این ماشین‌ها تا نوع جرثقیل کارگاهی متحرک سنگین‌وزن‌تر با وزنه تعادل و بازوی چرخان برای بارهای سنگین تا ۲ تن نیز ادامه‌دارند و همگی در زمره دستیارهای الکتریکی مناسب بلندکردن بار سنگین محسوب می‌شوند.

اجاره انواع جرثقیل لقمه گیر
برترین برند تولیدکننده جرثقیل لقمه‌گیر

اجاره جرثقیل کارگاهی در تهران:

‌ اجاره جرثقیل لقمه‌گیر در تهران با رویکرد عالی روبرو بوده و این امر مدیون مزایای بسیار هوشمندانه موجود در این ماشین‌ها است. اجاره جرثقیل کارگاهی نسبت به جرثقیل‌های کامیون و جرثقیل کفی مزایای زیادی دارد. برخی از آن مزایا عبارت‌اند از:

• ‌شعاع چرخش و پیچ تند با امکان مانور بسیار خوب
• کنترل بهتر به کمک لاستیک‌های بزرگ‌تر از انواع دیگر جرثقیل‌ها
• قابلیت فرمان و کشش بهتر
• دارای سیستم چهارچرخ محرک
• شدت چرخش بالا در مکان‌های تنگ حتی در زمین‌های گل‌آلود، یخ‌زده، ناهموار یا شیب‌دار
• قدرت بیشتر نسبت به انواع دیگر جرثقیل‌ها با اندازه و ظرفیت مشابه

اجاره جرثقیل کارگاهی در تهران
اجاره جرثقیل کارگاهی در تهران

کاربرد و موارد استفاده از جرثقیل لقمه‌گیر یا کارگاهی:

کرایه جرثقیل لقمه‌گیر برای بلندکردن و جابه‌جایی انواع بار در کارگاه‌ها موردنیاز است. در تعمیرگاه‌های خودرو یا در حین مونتاژ قطعات صنعتی، اغلب بارهای سنگین تا ۳ تن که باید از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر منتقل شوند یا برای بارگیری یک پالت ساده و چه زمانی که یک موتور باید از بدنه خارج یا مونتاژ شود، می‌توان بر روی خدمات جرثقیل کارگاهی حساب بازنمود. یک جرثقیل سبک و کوچک متحرک این مزیت را دارد که می‌توان از آن‌ها در فضاهای محدود استفاده کرد و آن‌ها را به کمکی محبوب در بلندکردن روزانه بارها تبدیل نمود.

خدمات جرثقیل لقمه‌گیر (کارگاهی):

شما می‌توانید از جرثقیل کارگاهی برای انواع کاربردهای خارج جاده‌ای و شرایط کاری با زمین‌های ناهموار استفاده کنید. مزیت اصلی یک جرثقیل لقمه‌گیر توانایی آن برای مانور در زمین و موانع نامطلوب در حین حمل بار است. ویژگی دیگری که خدمات جرثقیل کارگاهی را محبوب ساخته ارائه یک ظرفیت باربرداری مشابه زمان اجاره جرثقیل سنگین اما در ابعادی فشرده‌تر است. شما حتی می‌توانید از کابین هم برای راندن جرثقیل کارگاهی از مکانی به مکان دیگر و هم برای کار با جرثقیل استفاده کنید. این امر به خدمات این ماشین‌ها افزوده و آن‌ها را برای فضاهای تنگ در زمین‌های نامساعد مناسب‌تر می‌کند.

خدمات جرثقیل لقمه‌گیر (کارگاهی)
کاربرد و موارد استفاده از جرثقیل لقمه‌گیر یا کارگاهی

مزایا کرایه جرثقیل لقمه‌گیر یا کارگاهی چیست؟

مزایای کرایه جرثقیل لقمه‌گیر به دلیل توانایی این ماشین‌ها برای کار بر روی موانعی که دیگر جرثقیل‌ها قادر به فعالیت در آن حوزه نیستند، بسیار فراوان است. در زیر برخی از ویژگی‌های انحصاری اجاره جرثقیل کارگاهی را بیان می‌کنیم که قدرت فراوان این ماشین‌ها را اثبات می‌کند.

• دارای دو محور بسیار بزرگ:

اجاره جرثقیل لقمه‌گیر در تهران به دلیل وجود دو محور بسیار بزرگ در این ماشین‌ها که بر قدرت آن‌ها افزوده پررونق است. این در حالی است که انواع جرثقیل کفی لاستیکی دارای سه یا تعداد بیشتری محور هستند. دو محور بسیار بزرگ در جرثقیل لقمه‌گیر، هرکدام دارای دیفرانسیل‌هایی برای به حرکت درآوردن چرخ‌ها بوده که این به معنی محرک بودن تمامی چرخ‌های این ماشین‌های قدرتی است.

• لاستیک‌های بزرگ:
لاستیک‌های بزرگ روی این محورهای بزرگ ترکیبی عالی را می‌سازند. این لاستیک‌ها به طور قابل‌توجهی پهن‌تر و قطورتر از لاستیک‌های موجود در انواع جرثقیل سبک و حتی در نمونه‌های حجیم‌تری مانند جرثقیل ۷ تن هستند.

• سه حالت فرمان:

سه حالت فرمان خدمات جرثقیل کارگاهی را کاملاً استاندارد ساخته و به این ماشین‌ها اجازه می‌دهد در سطوح شیب‌دار، زمین ناهموار و موانع و در زمین‌های گل‌آلود، یخی یا برفی مانور دهند. این حالت‌های فرمان عبارت‌اند از فرمان چرخ‌های جلو، فرمان محوری تمام چرخ و فرمان تمام چرخ محرک.

• بالابرهای هیدرولیکی H-pattern:

بالابرهای هیدرولیکی H-pattern که هرکدام می‌توانند، به طور مستقل کار کنند، یکی دیگر از مزایای اجاره جرثقیل کارگاهی محسوب می‌شود. این بدان معناست که آن‌ها مرکز ثقل وسیع‌تری نسبت به جرثقیل‌های لاستیکی و جرثقیل کفی دارند و می‌توانند خود را روی زمین‌های ناهموار یا شیب‌دار تراز کنند. جرثقیل‌های استاندارد دارای بدنه‌های باریک با مراکز ثقل بالا هستند که آن‌ها را در زمین ناهموار ناپایدار می‌کند. به همین دلیل اجاره جرثقیل سنگین و سبک غیرکارگاهی برای مکان‌های دارای فراز و نشیب مناسب نیست.

• سرعت حرکت بالا:

به‌صرفه‌بودن قیمت اجاره جرثقیل کارگاهی به دلیل سرعت حرکت بالای آن‌ها نسبت به انواع دیگر جرثقیل‌ها معقول به نظر می‌رسد. هنگامی‌که از اجاره جرثقیل لقمه‌گیر در تهران در مقایسه با اجاره جرثقیل سنگین استفاده می‌کنید، می‌توانید سریع‌تر در محل کار حرکت نمایید. چراکه نیازی به نگرانی در مورد صاف یا ثابت‌بودن سطح زیر لاستیک‌های خود ندارید و این باعث کاهش زمان پروژه و افت هزینه‌ها می‌شود.

• ظرفیت بار متنوع:
ظرفیت باربری برای بهره‌وری از خدمات جرثقیل کارگاهی بین ۳۰ تا ۱۶۵ تن است. این طیف گسترده از ظرفیت بار، جرثقیل لقمه‌گیر را برای بسیاری از مصارف در انواع زیادی از صنایع مناسب می‌کند. البته وزنه تعادلی که بر روی جرثقیل حمل می‌شود و قابلیت تنظیم سریع را قبل از شروع کار به شما می‌دهد نیز بسیار عالی است.

مزایا کرایه جرثقیل لقمه‌گیر یا کارگاهی چیست؟
کرایه جرثقیل لقمه‌گیر یا کارگاهی چه مزایایی دارد

قیمت جرثقیل کارگاهی (لقمه‌گیر):

هزینه کرایه جرثقیل لقمه‌گیر به چند عامل بستگی دارد. البته به‌خاطر داشته باشید که هزینه اجاره در یک شهر بزرگ یا سایر مناطق با تقاضای مشتری بالا احتمالاً بیشتر از منطقه‌ای از کشور با تقاضای مشتری کمتر خواهد بود.
شرکت اجاره: برخی از شرکت‌ها قیمت اجاره جرثقیل رقابتی‌تری نسبت به سایرین دارند. پس اگر شرکت‌های زیادی در یک منطقه وجود دارد، شانس بیشتری برای دریافت نرخ معقول دارید.

• اندازه و نوع جرثقیل: برای یک جرثقیل کارگاهی با اندازه بزرگ‌تر با ظرفیت بار بالاتر باید نرخ اجاره بالاتری را پرداخت نمایید. همچنین اگر مدل جدیدتری باشد، بازهم هزینه افزایش می‌یابد.
• دوره اجاره: اجاره روزانه یا سایر اجاره‌های کوتاه‌مدت تقریباً همیشه هزینه کمتری خواهند داشت.
• فاصله حمل‌ونقل: قیمت اجاره جرثقیل اگر نیاز به حمل‌ونقل به محل کار با تریلر داشته باشد، احتمالاً متحمل هزینه زیادی خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 20 =

تماس سریع