جرثقیل دکل بلند

جرثقیل دکل بلند

جرثقیل دکل بلند به دلیل تجهیز به دکلی فولادی و مستحکم که ارتفاعاتی بسیار بلند را پوشش می‌دهد، به ابرسازه‌ای می‌ماند که از عهده سنگین‌ترین و پرحجم‌ترین فعالیت‌های تنش‌زا برمی‌آید. خدمات جرثقیل بسیار وسیع است، اما وقتی به کرایه جرثقیل دکل بلند بپردازید، توان کاری شما افزایش‌یافته و سرعت عمل پروژه‌تان به شکل عجیبی ارتقا می‌یابد. بدین ترتیب نشدها برایتان شدنی و محال‌ها امری راحت و سهل می‌گردد.

به همین دلیل است که اجاره جرثقیل دکل بلند در تهران سیری صعودی داشته و انجام امور ساختمانی و ساخت برج‌های عظیم در این شهر با اتکا به نیروی نامتناهی این ماشین‌ها رونقی روزافزون یافته است. با این توصیفات خدمات جرثقیل دکل بلند امور سخت و سنگین را پوشش می‌دهد که شاید چندان به کار پروژه‌های سبک و ساده باربری و بارگیری نیاید.

جرثقیل دکل بلند
جرثقیل دکل بلند

دکل جرثقیل چیست؟

دکل جرثقیل در واقع یکی از بخش ها و اجزای اصلی جرثقیل به شمار می آید که از جنس فولاد و آلیاژ های آن ساخته شده است. همین طور توان تحمل بار های سنگین و انتقال آن ها را دارا می باشد.فولاد خصوصیات منحصر به فردی دارد که برای ساخت دکل جرثقیل مورد استفاده قرار گرفته است. فولاد در واقع یکی از آلیاژ های آهن به شمار می آید که در آن درصدی از کربن برای افزایش استحکام به کار گرفته شده است. هر چه کربن آن بیش تر باشد، دوام و استحکام فولاد نیز بیش تر خواهد بود.

از آن جایی که دکل جرثقیل وظیفه و نقش اصلی تحمل بار های سنگین و انتقال آن ها را بر عهده دارد، باید در ساخت آن از فولاد مقاوم و مستحکم استفاده نمود. به طور معمول برای ساخت دکل جرثقیل از فولاد با درصد ۰٫۶ تا ۲٫۱ کربن استفاده می شود.

اجاره جرثقیل دکل بلند
دکل جرثقیل

آشنایی بیشتر با جرثقیل دکل بلند:

جرثقیل دکل بلند از یک دکل با طول زیاد دارای آلیاژ فولاد و تحمل باری بالا با ساختار تلسکوپی دارای امکان افزایش طول ساخته‌شده که بازوی هیدرولیکی وظیفه حرکت‌دادن دکل را بر عهده دارد. کابل‌هایی برای مهار بهتر کلی دکل به هر تلسکوپ متصل هستند تا هم حفظ تعادل و هم‌توان باربری جرثقیل را تقویت نمایند. این سازه‌ها گاهی اوقات برای حمل‌ونقل راحت‌تر بر روی یک ماشین باربری با ماهیت‌های مختلف مونتاژ شده تا انعطاف‌پذیری بالاتری را در فرایندهای کاری از خود نشان دهند.

از دیگر مشخصات این ماشین‌ها می‌توان طراحی حرفه‌ای، وجود تجهیزات تخصصی، پوشش ارتفاعات بالا، قرارگیری در زمره تجهیزات سنگین و فوق سنگین باربری اشاره نمود. به همین دلیل است که کرایه جرثقیل دکل بلند برای کار در ارتفاعات، پوشش سازه‌های بلند، اجسام و وسایل سنگین بهترین گزینه است.

 موارد استفاده از جرثقیل دکل بلند
آشنایی با جرثقیل های دکل بلند

موارد استفاده از جرثقیل دکل بلند:

هرچه ارتفاعات بلند و غیرقابل‌دسترس و نیاز به توان‌های باربری بسیار سنگین وجود داشته باشد را بهتر است با خدمات جرثقیل دکل بلند پوشش دهیم. این ماشین‌ها از اوزان کمتر مانند جرثقیل ۷ تن تا بالای ۳۰۰ تن را شامل می‌شوند. به همین دلیل از دکل بلند این ماشین‌ها می‌توان بدون محدودیت در تناژها و ظرفیت‌های مختلف استفاده نمود و بدین‌طریق هزینه نهایی اجاره را متعادل ساخت. در ادامه بیشتر از موارد مصرف این ماشین‌ها برایتان می‌گوییم.

بدین ترتیب از مهم‌ترین کاربردهای جرثقیل دکل بلند باید به این موارد اشاره نمود:

• نصب اسکلت‌ها در حاشیه بنادر
• مونتاژ و دمونتاژ تاور کرین و جرثقیل‌های برجی
• نصب سیلو و انبار مواد غذایی
• احداث چیلر و کوره‌های ذوب مواد
• حمایت از سازه‌های چند ده‌متری
• امداد جاده‌ای و صحنه‌های تصادف
• خارج‌سازی خودروهای سقوطی در دره
• جابه‌جایی انواع خودروهای لوکس و آکبند ترانزیتی
• یدک‌کشی خودروهای سنگین
• حمل‌ونقل انواع کانکس، گاوصندوق و قطعات صنعتی

انواع جرثقیل دکل بلند
معرفی انواع جرثقیل دکل بلند

انواع جرثقیل دکل بلند:

انواع جرثقیل‌های ساختمانی، بوم بلند، تلسکوپی، سبد دار و مفصلی که توانایی جابه‌جایی بارهای سنگین با ابعادی فراتر از معمول رادارند در زمره جرثقیل دکل بلند جای می‌گیرند. دکل‌ها توانایی تحمل بارهای سنگین را داشته و ارتفاع بالا امکان پوشش نقاط دور از دسترس را میسر می‌سازند. ازاین‌رو انواع جرثقیل دکل بلند برای سروسامان دادن به کارهایی طراحی‌شده‌اند که حتی در تخیل دیگر جرثقیل‌ها نیز جای نمی‌گیرد. البته این ماشین‌ها بر اساس مکانیزم کاری نیز دارای سه مدل کلی هستند که به شرح هریک می‌پردازیم تا آشنایی‌تان را باب این ماشین‌ها افزایش دهیم.

• جرثقیل دکل بلند سرچکشی:

این جرثقیل‌ها با سری که شبیه به چکش است، به‌راحتی شناخته می‌شوند. قدرت چرخش ۳۶۰ درجه به این نوع جرثقیل توان بسیار بالایی در کارها داده است. کارهای ساخت‌وسازی که ارتفاعات فوق در آن بلندمدت نظر است را با این ماشین‌ها به‌پیش می‌برند. شباهت بالای این جرثقیل‌ها به نمونه‌های برجی غیرقابل‌انکار است.
• جرثقیل دکل بلند لنگری:

جرثقیل دکل بلند لنگری به دلیل ارتفاع جیب قابل‌تغییر، تحمل حمل بار با وزن بیشتر به نسبت سرچکشی و بازوی قلاب گونه جهت مانور بهتر نمونه‌ای برتر بوده که از مهم‌ترین مشخصات ماشین‌ها باربری بهره می‌برد. ولی این مزیت‌های فراوان سبب شده، قیمت کرایه جرثقیل دکل بلند لنگری به نسبت بیشتر باشد.

• جرثقیل دکل بلند خود نصب:

با کرایه جرثقیل دکل بلند به سازه‌ای باقابلیت جابه‌جایی سریع، وزن کلی سبک‌تر و امکان باز و بسته‌شدن در محل کار دست می‌یابید که بسیار ایدئال‌تر به نظر می‌رسد. بدین ترتیب برای نقل‌وانتقال این سازه بر سر کارهای مختلف زحمت کمتری متحمل شده و سریع‌تر به خواسته‌تان می‌رسید.

اجاره انواع جرثقیل دکل بلند
یک نمونه از انواع جرثقیل دکل بلند

اجاره جرثقیل دکل بلند در تهران:

اجاره جرثقیل دکل بلند در تهران را بهتر است، متناسب با مدت‌زمان بهره‌برداری، قدرت و توان باربرداری ماشین، نوع جرثقیل و شرایط بستر کاری خود انجام دهید. بدین ترتیب علاوه بر پرداخت قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر به ماشینی منطبق با شرایط دقیق کار دست می‌یابید که بسیار ایدئال است. این جرثقیل‌ها به دلیل مجهز، پیشرفته و مدرن بودن، توانایی جابه‌جایی اجسام بدون آسیب رساندن بدان‌ها را دارند. البته مکانیزم اجرایی این سازه‌ها بدان‌ها اجازه می‌دهد تا تجهیزات حساس و شکننده را نیز بدون بروز مشکل جابه‌جا نمایید. بدین ترتیب حوزه کاری مختلف را به شکلی بهینه کنترل و مدیریت نمایند.

اجاره جرثقیل دکل بلند در تهران
اجاره جرثقیل دکل بلند در تهران

خدمات جرثقیل دکل بلند:

باتوجه‌بویژگی‌های ساختاری، فنی و فیزیکی خدمات جرثقیل دکل بلند را باید بسیار وسیع تصور نمود و آن را به حیطه‌های کاری مختلفی مرتبط دانست. بدین ترتیب بیشتر فضاهای کاری عظیم و دارای سازوکاری بزرگ‌تر از حد معمول، حضور یک مدل از این جرثقیل‌ها را برای خود الزامی می‌دانند. البته اگر نگران نرخ کرایه جرثقیل از نوع دکل بلند هستید، به دلیل قدرت بالا، سرعت بسیار و مانور حیرت‌آور نمی‌توان قیمت را چندان گزاف دانست، اما به نسبت دیگر ماشین‌های باربرداری مسلماً هزینه بالاتری دارند. در ادامه قصد داریم با ذکر خدمات وسیع انواع جرثقیل دکل بلند حیرت‌زده‌تان کنیم.

• صنایع کشتیرانی:
باید اعتراف کرد که بندرها اولین محل استقرار گونه‌های مختلف جرثقیل دکل بلند هستند. چراکه بارگیری یا تخلیه کشتی‌ها بدون کمک این ماشین‌ها غیرممکن است. البته تخلیه بار کانتینرها و جابه‌جایی بارها به داخل کشتی‌ها نیز فقط با کرایه جرثقیل دکل بلندشدنی است. در غیر این صورت بسیاری از کارها در بنادر بر زمین می‌ماند.

• صنایع ساختمانی:
دومینی مکانی که می‌توان به‌راحتی خدمات جرثقیل دکل بلند را به نظاره نشت در پروژه‌های ساخت برج‌های چندطبقه و ابر ساختمان‌های بلند است. البته برای ساخت واحدهای مسکونی آپارتمانی حتی ۴ تا ۵ طبقه نیز به حضور نمونه‌های سبک‌وزن‌تر مانند جرثقیل ۷ تن بی‌شک نیاز می‌باشد تا کارها اصولی به‌پیش برود.

• ایستگاه‌های تخلیه بار:

ایستگاه‌های تخلیه بار می‌تواند، شامل پایانه‌های قطار، فرودگاه‌های هواپیمایی و حتی پایانه‌های مرزی ترانزیتی شود که در آن‌ها پالت، واگن، کانتینرها و بسته‌های حجیم محصولات باید بارگیری، تخلیه یا جابه‌جا شوند. در این زمان کرایه جرثقیل دکل بلند به کمک آمده و شرایط را برای فعالان و متصدیان امور باربری آسان و سهل می‌سازد.

• انتقال تجهیزات به ارتفاع:

گاهی هدف رساندن مصالح ساخت ساختمان و نماسازی به ارتفاعات است و گاهی نیز نیاز است تا تجهیزات برقی، تبلیغاتی، سرمایشی ـ گرمایشی، خدماتی، صنعتی، کارگاهی و کارخانه‌ای برای نصب، اجرا و راه‌اندازی به ارتفاعات منتقل شوند. در این حالت نیز برای رفع و فتق چنین اموری اجاره جرثقیل دکل بلند در تهران پر متقاضی است.

• پوشش سوانح رانندگی:

چه خودرویی به داخل دره سقوط کرده باشد و چه تصادفات سنگین زنجیره‌ای مسیر را برای تردد دیگر جرثقیل‌ها مسدود ساخته باشند یا ماشین‌های سنگین با بارهای عظیم در گودال، چاله یا جوی خیابان گیرکرده باشند، می‌توان به کمک جرثقیل ۷ تن یا اوزان بالاتر از نوع دکل بلند تمامی این مشکلات را برطرف نمود.

• صنایع تولید تجهیزات سنگین:

خدمات جرثقیل دکل بلند در صنایعی که به ساخت تجهیزات سنگین می‌پردازند، نیز بسیار کاربردی است. برای نمونه اگر این جرثقیل‌ها وجود نداشتند، ساخت واگن‌های قطار، بدنه کشتی‌ها، توربین‌های بادی، هواپیماها، تجهیزات نظامی (تانک، جت، نفربر)، ماهواره‌ها و بسیاری مواردی با این ساختار عظیم و مرتفع غیرممکن می‌شد.

• انتقال پرسنل به ارتفاع:

اگر به‌صورت اصولی به جرثقیل ۷ تن، ۱۰ تن و حتی بیشتر از نوع دکل بلند، سبد و کابین متصل شود، می‌توان از این ماشین‌ها برای انتقال نیروی کار و متخصصان به ارتفاعات نیز استفاده نمود. به‌هرحال بسیاری از تجهیزات برای نصب نیاز به متخصصان حرفه‌ای دارند تا در ارتفاعات به صورتی ایمن و بدون از خطر پیاده‌سازی شوند. پس انتقال نفرات به ارتفاعات نیز امری موردنیاز است.

خدمات جرثقیل دکل بلند
خدمات جرثقیل دکل بلند

کرایه جرثقیل دکل بلند چه مزیتی نسبت به سایر جرثقیل‌ها دارد؟

انواع جرثقیل دکل بلند به دلیل قدرت بالاتر و طول بیشتر دکل، مزیت‌ها و برتری‌های بیشتری نسبت به دیگر نمونه‌های موجود در این حوزه دارند. از این برتری‌ها می‌توان به امکان کار روزانه طولانی بدون توقف، پوشش ارتفاعات غیرقابل‌دسترس، جابه‌جایی تجهیزات فوق سنگین و امکان ارائه تعداد تلسکوپ‌های فراوان در طول دکل اشاره نمود که از مهم‌ترین این مزایا به شمار می‌روند. به همین دلیل خدمات جرثقیل دکل بلند بسیار متمایزتر از دیگر نمونه‌های رایج موجود در شرکت‌های باربری است.

کرایه جرثقیل دکل بلند
مزایای کرایه جرثقیل دکل بلند

قیمت کرایه جرثقیل دکل بلند:

برای برآورد نرخ کرایه جرثقیل در زمان اجاره علاوه بر دقت بر نوع ماشین باید به مؤلفه‌های دیگری نیز توجه نمایید. پارامترهایی مانند نوع حجم و ارتفاع بار، کیفیت بستر کاری و قدرت مانور در محدوده موجود بسیار مهم هستند. به همین دلیل قیمت کرایه جرثقیل دکل بلند به‌صورت واحد اعلام نمی‌گردد و برای دسترسی به اعداد و ارقام واقعی باید محاسبات زیادی توسط کارشناسان متخصص انجام شود.

بررسی این موارد کمک می‌کنند تا به بهترین جرثقیل با کمترین تناژ و برترین کارایی دست‌یافته و هزینه‌های اجاره‌بهای شما تاحدامکان تقلیل یابد. از طرفی تشخیص و محاسبه تناژ اسمی متناسب با ارتفاع کاری تخصصی است که در صورت ناآشنایی ممکن است، در انتخاب جرثقیل به‌اشتباه رفتار نمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

تماس سریع