نصب لوستر توسط جرثقیل

نصب لوستر توسط جرثقیل

نصب لوستر توسط جرثقیل به دلیل اینکه می‌تواند، انجام این پروسه را از دیگر روش‌های موجود امن‌تر نماید، بهترین انتخاب به نظر می‌رسد. لوسترهای بزرگ و حجیم که در مراکز عمومی نصب و باعث نورافشانی و ایجاد زیبایی بصری فوق‌العاده جذابی در این محیط‌ها می‌شوند را نمی‌توان با روش‌های معمول و بدون رعایت نکات ایمنی لازم اجرا نمود.

کرایه جرثقیل یکی از بهترین روش‌ها بوده که بر دیگر متدهای موجود برتری دارد. پیاده‌سازی لوستر به دلیل احتمال سقوط و واردسازی صدمات جانی و مالی گسترده بسیار حساس و پرخطر است. به همین دلیل در راستای نصب آن بسته به حجم، ابعاد و وزن لوسترها از جرثقیل سبک یا سنگین استفاده می‌کنند.

نصب لوستر توسط جرثقیل
نکاتی در مورد نصب لوستر توسط جرثقیل

روش‌های مختلف نصب لوستر:

برای نصب لوستر چهار روش مختلف وجود دارد که هیچ‌کدامشان به‌مانند نصب لوستر توسط جرثقیل نمی‌تواند، روشی کارشناسانه و مورد تأیید را ارائه دهند. در ادامه به شرح و توضیح هرکدام از این روش‌ها می‌پردازیم.

·        نصب لوستر با داربست:

برای این کار یک تیم متخصص در اجرای داربست را استخدام نموده و پس از انجام دقیق پروسه داربست بندی لوستر را به ارتفاع منتقل می‌کنند.

·        نصب لوستر با وینچ:

وینچ‌ها نیز در دو نوع دستی و برقی موجود هستند که به کمک آن‌ها می‌توان لوسترها را نصب نمود. وینچ‌ها از متداول‌ترین ابزارها برای انتقال اجسام در ظرفیت‌های خانگی و صنعتی به شمار می‌روند.

·        نصب لوستر با بالابر:

گاهی نیز که لوسترها چندان بزرگ و با سایزبندی بالایی نیستند، می‌توان بر روی خدمات بالابرها حساب بازنمود. در این حالت لوستر در عرض زمان کوتاهی به ارتفاع رسیده و در آن‌ مکان نصب می‌گردد.

·        نصب لوستر با جرثقیل:

برای نصب لوستر توسط جرثقیل شما می‌توانید از دو نوع جرثقیل خودرویی یا سقفی کمک بگیرید. البته حتماً به جرثقیل کفی نیز برای حمل و جابه‌جایی لوستر به محل استقرار نیاز دارید. جرثقیل‌های سبددار نیز برای انتقال نیروی نصاب به ارتفاع در چنین شرایطی بسیار به کار می‌آیند.

نکات مهم در زمان نصب لوستر:

برای نصب لوستر توسط جرثقیل بسته به سایزبندی می‌توانید از جرثقیل ۷ تن تا بالاتر یا حتی کمتر را کرایه نموده و روشی ایمن را به اجرا بگذارید. البته نکات دیگری نیز جزء انتخاب صحیح جرثقیل سبک و سنگین وجود دارد که باید موردتوجه قرار گیرند.

خدمات نصب لوستر توسط جرثقیل
روشهای نصب لوستر توسط جرثقیل

·        استخدام یک تیم مجرب و کارآزموده برای کار

·        کارشناسی نمودن پروژه قبل از انجام

·        جمع‌آوری اطلاعات کامل در مورد نوع، ماهیت، ابعاد و وزن لوستر

·        بیمه لوسترها باقیمت بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان

·        استفاده از بست و اتصالات استاندارد برای نصب

·        انتخاب یک جرثقیل با اوزان مناسب

·        در نظر گرفتن تمامی محاسبات وزنی انتقال نیرو به زنجیر و طناب‌های مهارکننده

·        پیشگیری از انتقال ناگهانی وزن در حین بالا بردن و جابه‌جایی به ارتفاع

ضرورت‌های نصب لوستر توسط جرثقیل:

بسیاری گمان می‌کنند که چه ضرورتی برای نصب لوستر توسط جرثقیل وجود دارد. برای توضیح به این افراد باید بگوییم، لوسترهایی امروزه تولید می‌شوند که ابعاد بزرگ آن‌ها حتی جرثقیل سبک را نیز از حمل و جابه‌جایی آن‌ها عاجز ساخته است. بدین ترتیب به جرثقیل ۷ تن به بالا نیاز دارند.

از طرفی گاهی پیش می‌آید که موقعیت نصب این سازه‌ها نامناسب بوده و چاره‌ای جز اجاره جرثقیل برای اجرای صحیح کار وجود ندارد. از طرفی بالا بودن ارزش اقتصادی لوسترها، امکان بروز خطرات جانی، نامناسب بودن فرم لوسترها و وجود قطعات متحرک و شکننده جانبی در این ابزارها به‌راستی ضرورت کرایه یک جرثقیل کارآمد را برای نصب این سازه‌ها اثبات می‌نماید.

قیمت نصب لوستر توسط جرثقیل
نصب انواع لوستر توسط جرثقیل

قیمت نصب لوستر توسط جرثقیل:

برای تعیین قیمت نصب لوستر توسط جرثقیل نمی‌توان به نرخ مصوب اتحادیه تکیه نمود. چراکه برای این فعالیت یک قیمت‌گذاری مشخصی صورت نگرفته است. این کار حساسیت‌های بالای خود را داشته، ازاین‌رو بیشتر به‌صورت توافقی بین مشتریان و شرکت مربوطه انجام می‌پذیرد.

مزایای نصب لوستر توسط جرثقیل:

علاوه بر ایمنی، نصب لوستر توسط جرثقیل مزایای دیگری نیز برای مالکان چنین پروژه‌هایی دارد که شرح آن‌ها در این بخش خالی از لطف نیست. به چندین مورد مهم‌تر در این اثنا اشاره می‌کنیم.

·        افزایش سرعت عمل

·        دقت عمل بالا در جوشکاری و نصب

·        اجرای یک مونتاژ مطمئن‌تر

·        کاهش نیروی انسانی و به‌صرفه شدن قیمت پروژه

·        واگذاری مسئولیت اجرایی به شرکت‌های مجری اجاره جرثقیل

·        اعزام اپراتورها به همراه جرثقیل باسابقه کاری بالا

·        پیشگیری از خطر نافرم ایستادن لوستر در نصب نهایی

·        جلوگیری از آسیب بدنه به خاطر عدم هماهنگی بین نیروهای انسانی

نحوه جابه‌جایی ایمن لوسترها:

برای جابه‌جایی ایمن لوسترها متناسب با ابعاد و حجم این سازه‌های حساس می‌توان از وانت، جرثقیل کفی یا کامیون‌های مجهز به ریل حمل لوستر استفاده نمود. بدن ترتیب خطر شکستگی و معیوب شدن لوستر در حین حمل به شکل قابل‌توجهی کاهش‌یافته و خسارات به حداقل ممکن می‌رسند.

مزایای نصب لوستر توسط جرثقیل
مزایای نصب لوستر توسط جرثقیل

کلام آخر باب نصب لوستر توسط جرثقیل:

تنوع موجود در میان جرثقیل‌ها سبب شده در حوزه‌های کاری متعددی به خدمت گرفته شوند که نصب لوستر یک نمونه از آن است. به‌هرحال لوسترها همیشه در فضاهای مسقف نصب‌شده که گاهاً گنبدی بودن سقف این مکان‌ها، شرایط کار را سخت و سخت‌تر می‌سازد. در چنین زمانی انتخاب یک جرثقیل مناسب و اپراتور حرفه‌ای و کار بلد آشنا به نصب لوستر توسط جرثقیل کارها را سهل، بی‌دردسر و سریع می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 1 =

تماس سریع