بیمه قلاب جرثقیل چیست؟

بیمه قلاب جرثقیل چیست ؟

بیمه قلاب جرثقیل چیست؟ درواقع یک نوع تضمین پرداخت خسارت در صورت صدمه دیدن بارهای گران‌قیمت حین جابه‌جایی است. کرایه جرثقیل برای حمل‌ونقل بارهای سنگین بسیار رایج بوده و بدون این ماشین‌های قدرتی کار باربری و ترانزیت کالا تا حد قابل‌توجهی تعطیل خواهد شد.

ولی این ماشین‌ها کارایی و عملکرد بهینه خود را تا حد زیادی به قلاب و میزان استحکام و استقامت این جزء کوچک، اما توانمند وابسته هستند. در صورت ناکارآمدی قلاب، بارها از ارتفاع به زمین سقوط کرده و تمامی آن یا حجم قابل‌قبولی آسیب جدی می‌بینند. براین‌اساس مالکان بارها به خدمات بیمه قلاب جرثقیل روی آورده تا در صورت بروز سوانح بتوانند، خسارات وارده را از شرکت‌های بیمه‌ای دریافت و جلوی برشکستگی و ضرر و زیان‌های هنگفت خود را بگیرند.

بیمه قلاب جرثقیل چیست؟
بیمه قلاب جرثقیل چیست ؟

ضرورت‌های استفاده ازبیمه قلاب جرثقیل چیست؟

بیمه قلاب جرثقیل امروزه به‌عنوان خدمات شایان توجه شرکت‌های مجری اجاره جرثقیل شناخته می‌شود و به‌عنوان تکمیل‌کننده خدمات باربری است. مبلغ بیمه بر اساس قیمت، حجم و وزن کالا تعیین‌شده و جهت هماهنگی‌های لازم به مالک بار اعلام می‌گردد.

• کاهش دغدغه و نگرانی‌های فراوان مالکان بارهای گران‌قیمت
• تکمیل‌کننده تدابیر خاص جهت حمل‌ونقل ایمن کالا
• جبران خسارات وارده در صورت بروز
• محافظت عالی در جنبه گارانتی
• آسودگی خیال جهت جابه‌جایی مطمئن و صحیح کالا
• ارائه بیمه برحسب قیمت، حجم و وزن کالا

ضرورت‌های استفاده از بیمه قلاب جرثقیل
ضرورت‌های استفاده از بیمه قلاب جرثقیل

آشنایی با انواع قلاب جرثقیل:

انواع قلاب جرثقیل بسته به مواد ساخت و همچنین کاربردهای متنوع موردنظر طبقه‌بندی می‌شوند. این ابزارها برای جابه‌جایی انواع بارهای مختلف ضروری بوده و کاربردهای زیادی برای آن‌ها وجود دارد. بدین ترتیب انواع مختلف قلاب را می‌توان بر اساس شکل، روش ساخت، نحوه عملکرد، اندازه، ظرفیت بارگذاری و کاربرد موردنظر در طیف گسترده‌ای از پیکربندی‌ها، طبقه‌بندی کرد.

آن‌ها در سبک‌های مختلف برای برآوردن نیازهای خاص ساخته می‌شوند و برای بارهایی با نوع و اندازه خاص در رتبه‌بندی‌های مختلف عرضه می‌گردند. برای درک عمیق این موضوع، ما بر روی انواع اصلی قلاب جرثقیل موجود در بازار تمرکز کرده‌ایم، زیرا برای دریافت نوع مناسب بیمه قلاب جرثقیل باید شناختتان را در مورد این ابزار افزایش دهید.

• قلاب‌های تک و دوتایی (دوبل)
• قلاب آهنگری و چندلایه
• قلاب‌های بسته و نیمه‌بسته
• قلاب‌های چرخشی الکتریکی
• کلویس هوکس
• قلاب‌های چرخشی
• قلاب‌های مرتب‌سازی
• قلاب ریخته‌گری
• جی هوکس
• قلاب درام / بشکه

آشنایی با انواع قلاب جرثقیل
آشنایی با انواع قلاب جرثقیل

چه کسی مسئول سلامت کالاها در زمان قرارگیری بر قلاب جرثقیل  است؟

مسئولیت Riggers اغلب با مسئولیت اپراتور جرثقیل اشتباه گرفته می‌شود. درواقع مسئولیت ریگر پوشش، حفاظت و حراست از اموال و کالاها است، زمانی که در قلاب هستند. ریگرها برای بلندکردن ایمن ژنراتورها، تهویه‌مطبوع، تجهیزات مخابراتی که می‌توانند، صدها هزار دلار ارزش داشته باشند، استخدام می‌شوند.

ازنظر قانونی مسئولیت هرگونه خسارتی که ممکن است، در طول جابه‌جایی رخ دهد، بر عهده آن‌ها است. اغلب پروژه‌ها به یک اپراتور جرثقیل و ریگر با محدودیت مسئولیت مشخص و برای کار معین نیاز دارند. در صورت سقوط بار از قلاب اگر قصور از ریگر نباشد، در اینجا بیمه قلاب جرثقیل به‌کارآمده و تمامی خسارت‌ها از طرف شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت می‌شود.

چه کسی مسئول سلامت کالاها در زمان قرارگیری بر قلاب است؟
چه کسی مسئول سلامت کالاها در زمان قرارگیری بر قلاب است؟

چگونگی انتخاب یک بیمه قلاب جرثقیل مناسب:

اگر برای اولین‌بار تصمیم به دریافت بیمه قلاب جرثقیل‌دارید، مسلماً برای انتخاب کمی دچار سردرگمی خواهید شد. اگرچه شرکت‌های باربری در این زمینه به شما کمک می‌کنند، اما افزایش اطلاعات در این زمینه برای شما راه‌گشا خواهد بود.

• متقاعدنشدن صرفاً با سخنان نماینده فروش بیمه:

صحبت‌های مسئول فروش و سخنان نماینده بیمه می‌تواند، قانع‌کننده به نظر برسد، اما گاهی شمارا از هدفتان دور می‌سازد. اگر بین پذیرش پیشنهاد اولیه و خرید نهایی مردد هستید، برای مدتی مکث کنید و اطلاعات بیشتری را جمع‌آوری کنید تا به شما کمک کند، تصمیمی آگاهانه در مورد نوع بیمه قلاب جرثقیل بگیرید. به یاد داشته باشید، بعد ازآنکه قراردادی را با یک بیمه‌گر منعقد می‌کنید و پرداخت خود را انجام می‌دهید، پشیمانی بسیار سخت است.

• انجام تحقیقات فراوان:

یکی دیگر از نکات مهم برای‌آنکه گرفتار انتخاب بیمه‌نامه اشتباه نشوید، انجام تحقیقات زیاد در مورد محصولات بیمه‌ای موجود و بیمه‌گرانی است که بیمه مسئولیت قلاب را ارائه می‌دهند. به یاد داشته باشید، هر اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنید حیاتی است، زیرا به شما کمک می‌کند، سیاست‌های بیمه متفاوت را بسنجید و ارزیابی کنید که بیشترین سود را از کجا خواهید برد.

• عدم بی‌توجهی نسبت به سایر پیشنهاد‌ها:

درحالی‌که به دنبال یک معامله خوب برای بیمه قلاب جرثقیل هستید، نسبت به سایر پیشنهاد‌ها ارائه‌شده از سوی بیمه‌گذاران مختلف نیز بی‌توجه نباشید. هرگز خود را به یک پیشنهاد محدود نکنید، زیرا شانس یافتن بهترین قیمت برای بیمه‌نامه خود را از دست می‌دهید. علاوه بر این، وجود گزینه‌های زیاد پیشرو به شما این مزیت را می‌دهد که یکی را با دیگران مقایسه کرده و آن موردی که متناسب با بودجه شما است را انتخاب نمایید.

• عدم به تعویق‌انداختن تصمیم‌گیری خود:

پس از این‌که موفق به دریافت حداقل سه پیشنهاد از ارائه‌دهندگان بیمه شدید، تصمیم‌گیری خود را به تعویق نیندازید. چراکه هر روز تجارت باربری خود را بدون بیمه مسئولیت قلاب انجام می‌دهید، می‌تواند شمارا در هنگام حمل کالا در معرض خطر فراوانی قرار دهد. تصور کنید که در صورت وقوع حادثه، میزان خسارات و هزینه‌هایی که باید بپردازید، واقعاً سرسام‌آور است.

درخواست‌های مهم در زمان عقد قرارداد با شرکت بیمه قلاب جرثقیل:

وقتی برای دریافت بیمه قلاب جرثقیل به شرکت‌های مجری مراجعه می‌کنید، علاوه بر اخذ قرارداد بهتر است از آن‌ها درخواست‌های دیگری نیز داشته باشید. بدین ترتیب بهترین نوع قرارداد را از آن خودسازید.

• درخواست رایگان بودن برای سطوح مختلف پوشش حفاظتی
• شرح شرایط اصلاح یا تغییرات لازم بیمه مسئولیت
• مدت‌زمان رسیدگی پس از ثبت درخواست بیمه
• درخواست ارائه مدارکی دال بر ادعاهای گذشته پردازش و منتشرشدن حق بیمه‌ها
• دردسترس‌بودن سایر محصولات بیمه
• پیشنهاد‌های دارای تخفیف
• پشتیبانی خدمات مشتری ارائه‌شده در صورت نیاز بیشتر

چگونگی انتخاب یک بیمه قلاب جرثقیل مناسب
چگونگی انتخاب یک بیمه قلاب جرثقیل مناسب

نکات مراقبتی در زمان استفاده از قلاب جرثقیل:

اگر قلاب جرثقیل برای تحمل بار سنگین درجه‌بندی نشده باشد، ممکن است هنگام برداشتن بار بشکند. همچنین قلاب پایین می‌تواند، یک تهدید جدی باشد، زیرا قلاب‌های جرثقیل بزرگ هستند و در صورت سرگیر بودن، باعث صدمات قابل‌توجهی به سر می‌شوند. تأیید بر ایمن سوار نمودن بارها روی قلاب نیز وجود دارد تا در هنگام بالا و پایین‌بردن بار از محل مناسب خارج نشوند. افراد همچنین باید هنگام بستن بارها به قلاب جرثقیل مراقب باشند، زیرا خطر گیرافتادن انگشتان یا دست‌وپا در قلاب بار وجود دارد.

نکات مراقبتی در زمان استفاده از قلاب جرثقیل
نکات مراقبتی در زمان استفاده از قلاب جرثقیل

کاربردهای قلاب جرثقیل:

قلاب‌ها یک روش ترجیحی برای اتصال بار هستند، زیرا استفاده از آن‌ها آسان است و در صورت لزوم می‌توان آن‌ها را با قفل محکم کرد. قلاب جرثقیل همچنین می‌تواند با انواع مختلفی از کانکتورها ارتباط برقرار کند و به افراد امکان می‌دهد، انواع مختلف بارها را بدون تغییر اتصال جابه‌جا کنند. قلاب جرثقیل علاوه بر استفاده برای اتصال بارها، می‌تواند به‌عنوان نقطه اتصال توپ خراب‌کننده نیز عمل کند. اتصالات توپ و جرثقیل می‌تواند، برای شکستن سریع یک سازه به‌عنوان بخشی از پروژه تخریب استفاده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

تماس سریع