حمل و نصب انواع تانکر توسط جرثقیل

حمل و نصب انواع تانکر توسط جرثقیل

حمل و نصب انواع تانکر توسط جرثقیل باهدف ایمن نمودن این پروسه صورت می‌گیرد. خدمات جرثقیل در حوزه‌های مختلف و برحسب زمان‌بندی‌های موردنیاز کارفرمایان انجام می‌شود که جابه‌جایی اجسام سنگین و بزرگی مانند تانکرها جزئی از آن است. برای انجام صحیح چنین فرایند کاری حتماً به یک جرثقیل کفی برای بلند نمودن، حمل و نصب تانکرها نیاز دارید. اگر تانکر شما در حد و اندازه‌های کوچک باشد یک جرثقیل ۷ تن نیازتان را به‌کلی برطرف می‌سازد. ولی برای تانکرهای صنعتی به جرثقیل‌های سنگین تا ۳۰ تن نیز نیاز پیدا خواهید کرد. پس در زمان انتخاب شرکت برای حمل و نصب انواع تانکر حتماً از تکمیل بودن ظرفیت پارکینگ‌ها آن مجموعه جهت ارائه تناژهای باری مختلف مطمئن شوید.

آشنایی با انواع تانکر موجود در بازار:

تانکرها برحسب نوع ماده تحت پوشش (آب، نفت، شیر، مواد اسیدی) در دو نوع متریال متفاوت تولید می‌شوند تا در برابر موادی که داخل آن‌ها را پر می‌کنند، مقاومت داشته و دچار فرسایش نشوند. براین‌اساس تانکرها امروزه در دو نوع پلی‌اتیلن و فولاد تولیدشده که باروکش گالوانیزه پوشش داده می‌شوند. بدین ترتیب می‌توان در برابر مواد، تغییر فصل، تابش نور خورشید و دیگر عوامل جوی از تانکرها استقراریافته در فضای باز حفاظت و حراست نمود. این تانکرها گاهی اوقات تا ۱۰۰ هزار لیتر مایع را در خود جای می‌دهند که حجم بسیار بالایی است. به همین دلیل بوده که برای حمل و نصب انواع تانکر از جرثقیل‌ها در ظرفیت‌های بالا مانند جرثقیل ۷ تن استفاده می‌شود.

حمل و نصب انواع تانکر توسط جرثقیل
نصب انواع تانکر توسط جرثقیل ۷ تن

ضرورت‌های استفاده از جرثقیل به‌منظور حمل و نصب انواع تانکر:

وقتی به حجم، ابعاد و ظرفیت‌های تانکرها نگاهی می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که حتی کوچک‌ترین آن‌ها نیز دارای ماهیتی بسیار فضاگیر و بزرگ هستند. بدین ترتیب برای حمل و جابه‌جایی آن‌ها نمی‌توان بر روی هیچ تجهیزاتی جز جرثقیل‌ها حساب بازنمود. با این توصیفات اجاره جرثقیل کفی باقدرت مناسب برای‌آنکه خطرات جانی و مالی را از پروسه جابه‌جایی تانکرها دور سازیم، یک ضرورت غیرقابل‌اجتناب است.

البته پروسه نصب تانکر در ارتفاعات بالا نیز خود یک فعالیت سخت، پرتنش و حادثه‌خیز است که اگر خدمات جرثقیل‌ها در این زمان نباشد، به‌راستی پوشش این ارتفاعات غیرممکن و یا سخت خواهد شد. دقت نمایید، حتماً ظرفیت جرثقیل انتخابی شما با وزن تانکر سازگار بوده تا اختلالی در کارکرد ماشین ایجاد نشود.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت اجاره جرثقیل به‌منظور حمل و نصب انواع تانکر:

از عوامل تأثیرگذار بر قیمت اجاره جرثقیل کفی موردنیاز برای حمل تانکر می‌توان به نوع جرثقیل مدنظر اشاره نمود. برای مثال جرثقیل سبک بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های سنگین‌وزن است؛ اما برای تانکرهای بزرگ کارایی ندارد. البته محیط نصب و شرایط جوی حاکم بر آن منطقه نیز بسیار مهم بوده، زیرا سختی کار قیمت را افزایش می‌دهد. درنهایت حجم لیتر منبع نیز از معیارهای دیگری بوده که بر انتخاب تناژ جرثقیل و کیفیت نصب نیز بسیار تأثیرگذار است.

ازاین‌رو نمی‌توان هر جرثقیلی را انتخاب نمود، بلکه باید به ظرفیت باربری ماشین دقت داشت. بسیاری از کامیون برای حمل تانکرها و از لیفتراک برای جابه‌جایی این کالاها استفاده می‌کنند. ولی در زمان نصب بازهم به جرثقیل‌ها نیاز دارند. به همین دلیل بهتر است از همان ابتدا یک جرثقیل کفی را کرایه نموده تا نیازی به تهیه چندین ماشین مختلف نداشته باشیم.

ضرورت‌های استفاده از جرثقیل به‌منظور حمل و نصب انواع تانکر
ضرورت استفاده از جرثقیل در حمل و نصب انواع تانکر

روش صحیح و درست تخلیه تانکر از ماشین:

به‌منظور تخلیه مکانیکی اصولی تانکر نیز باید از جرثقیل یا لیفتراک و اپراتورهای حرفه‌ای و متخصص کمک گرفته شود. در غیر این صورت حتی تانکرهای سبک‌وزن نیز ممکن است در زمان تخلیه از ماشین پرتاب‌شده یا سقوط نمایند و جداره آن‌ها صدمات فراوانی ببیند. بدین ترتیب اجاره جرثقیل کفی از ابتدا چه برای بارگیری و چه حمل و تخلیه صحیح الزامی است. وجود امکانات ناکافی یا تخلیه دستی بر روی سطوح آسفالته و بتنی همانند حمل و نصب غیراصولی می‌تواند، خسارات مالی و جانی غیرقابل‌اجتناب بسیاری را به دنبال داشته باشد.

بیمه بار مهم‌ترین نکته در زمان حمل و نصب انواع تانکر:

یکی دیگر از مهم‌ترین موارد حین حمل و نصب انواع تانکر توسط جرثقیل توجه به صدور بیمه‌نامه بار الکتریکی باهدف جبران خسارات احتمالی است. تانکرها چه با کامیون حمل شده و درنهایت توسط جرثقیل‌ها تخلیه شوند و چه به‌وسیله جرثقیل کفی تمامی پروسه به انجام رسد، باید بیمه‌شده و نوع خودرو دقیقاً در این برگه الکتریکی توسط شرکت مجری خدمات باربری درج گردد.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت اجاره جرثقیل به‌منظور حمل و نصب انواع تانکر
روش تخلیه تانکر توسط جرثقیل

نکات مهم در زمان نصب انواع تانکر:

در زمان کرایه جرثقیل سبک‌وسنگین برای حمل تانکر حتماً از صاف و تراز بودن سطح زیر مخزن مطمئن شوید. همچنین به‌قرار دادن مخزن بر روی سطح تحتانی بزرگ‌تر، نصب ایمن تانکر به سازه، عدم فشار مضاعف به تانکر و توجه به اتصال ایمن پمپ باهدف پیشگیری از آسیب به محل اتصال فیتینگ توجه نمایید. عدم تحت‌فشار قرارگرفتن تانکر، نصب به‌دوراز شعله‌های آتش، دوری سازی مخزن از جریان الکتریسیته، عدم مجاورت با اجسام تیز و برنده، ممانعت از ایستادن بر روی تانکر و پرهیز از غلتاندن و کشیدن مخزن نیز از دیگر نکات مهم در زمان نصب تانکرها است که باید موردتوجه قرار گیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 8 =

تماس سریع