خرید یا اجاره جرثقیل

خرید یا اجاره جرثقیل

خرید یا اجاره جرثقیل

امکان دارد که شما هم جزو افرادی باشید که بین دو راهی خرید یا اجاره جرثقیل مانده باشید. جرثقیل تهران در این مطلب در مورد خرید یا اجاره جرثقیل و مزایا و معایب هر کدام گفته است که خالی از لطف نیست این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

چه زمانی خرید جرثقیل مقرون به صرفه نخواهد بود؟

اگر شما مشغول به کار در صنعت ساختمان و یا هر صنعت دیگری هستید که در آن از جرثقیل استفاده می کنید، امکان دارد که این فکر را بکنید که خرید یا اجاره جرثقیل کدام برای شما به صرفه تر است. اما گاهی بسته به شرایط موجود، اجاره جرثقیل می تواند یک راه منطقی تر و همین طور مقرون به صرفه تر به شمار آید. به همین خاطر خرید یا اجاره جرثقیل را بررسی کرده ایم تا بتوانید تصمیم درستی در این زمینه بگیرید.

در ادامه به بررسی ۵ وضعیت که خرید جرثقیل را مقرون به صرفه می کند پرداخته ایم.

خرید یا اجاره جرثقیل
خرید یا اجاره جرثقیل، کدام یک مقرون به صرفه تر است؟

انجام پروژه ها و عملیات های مختلف

لازم است بدانید که پروژه و عملیات های مختلف هر کدام نیاز به انواع مختلفی از جرثقیل ها دارند. در صورتی که با تعداد زیادی از پروژه ها سر و کار دارید، باید از انواع مختلفی از جرثقیل ها استفاده نمایید. به همین خاطر خرید آن می تواند برای شما مقرون به صرفه نباشد.

همین طور لازم است بدانید که جرثقیل ها جزو ماشین آلات گران قیمت هستند و شما برای خرید آن ها باید به منابع مالی نامحدودی دسترسی داشته باشید تا بتوانید برای هر یک از پروژه ها و عملیات هایی که مشغول به انجام آن ها هستید، جرثقیل مناسبی را خریداری نمایید.

اما زمانی که جرثقیل را اجاره می کنید، پول و هزینه زیادی را صرفا صرف نوع خاصی از جرثقیل نمی کنید که برای یک پروژه و عملیات برای شما کارآمد است!

کار کردن در مناطق مختلف

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در شهر های دیگر و یا حتی در کشور های دیگر پروژه و عملیات های مختلفی را انجام می دهید، خرید جرثقیل می تواند برای شما بسیار گران تمام شود. هم چنین شما متحمل استرس زیادی خواهید شد چرا که مدام باید زمان خود را صرف حمل و نقل جرثقیل از یک شهر به شهر دیگر کنید.

کرایه جرثقیل از شرکتی که در نزدیکی محل انجام پروژه می باشد، می تواند یک راه منطقی و همین طور مقرون به صرفه به شمار آید. لازم به ذکر است که بیش تر شرکت هایی که دارای خدمات کرایه جرثقیل هستند، به شما در نصب و جدا سازی جرثقیل در آخر کار کمک خواهند کرد. این کار نه تنها زمان زیادی را برای شما پس انداز می کند، بلکه دیگر شما استرس آسیب دیدن اجزا و بخش ها را در زمان جدا سازی جرثقیل نخواهید داشت.

نداشتن فضا و مکان کافی برای نگهداری از جرثقیل

در صورتی که شما در یک منطقه مشخص شده کار می کنید، اما جا و مکان کافی را برای نگهداری از جرثقیل ندارید، خریدن جرثقیل می تواند ایده خوبی به نظر نیاید. جرثقیل ها دستگاه های بسیار بزرگی هستند که برای عدم آسیب رسیدن به آن ها باید در مکان مناسبی محافظت و نگهداری شوند. هم چنین این مکان باید به گونه ای باشد تا ورود دزد ها مانع شود.

زمانی که شما یک جرثقیل را خریداری می کنید و مکان نگهداری مناسبی را برای آن ندارید، همیشه نگران هستید که مبادا جرثقیل آسیبی ببیند و یا برخی از اجزا و قطعات آن دزدیده شود. اما زمانی که جرثقیل را اجاره می کنید، دیگر نگران نگهداری دستگاه در حد فاصل انجام دو پروژه مجزا نخواهید بود.

خرید یا اجاره جرثقیل
دلایلی برای خرید یا اجاره جرثقیل

شما یک فرد آموزش دیده و ماهر ندارید.

متخصصان آموزش دیده، می توانند جرثقیل را هدایت کنند. زمانی که یک جرثقیل را می خرید، و یک اپراتور آموزش دیده و دارای مجوز ندارید، باید به دنبال استخدام کردن فردی باشید تا با آموزش هایی که در مورد هدایت جرثقیل دیده است، این امکان را داشته باشد تا بتواند دستگاه را کنترل کند.

همین امر می تواند باعث افزایش هزینه های شما شود. چرا که شما باید حقوق این فرد را نیز به لیست هزینه های خود اضافه کنید. اپراتور های با تجربه جرثقیل حقوق های بالایی را دریافت می کنند به همین خاطر این هزینه می تواند بسیار بیش تر از آن چیزی باشد که شما انتطار دارید!

زمانی که در جهت کرایه جرثقیل اقدام می کنید، یک اپراتور که برای شرکت اجاره جرثقیل کار می کند، در اختیار شما قرار می گیرد. اما اگر واقعا فکر می کنید که به خرید جرثقیل نیاز دارید، باید ابتدا یکی از پرسنل خود را در جهت هدایت و کنترل جرثقیل آموزش دهید تا زمانی که جرثقیل را خریداری کردید، بتواند آن را هدایت کنید.

هزینه های سنگین نگهداری جرثقیل را فراموش نکنید.

جرثقیل ها به دلیل جثه بزرگی که دارند، هزینه نگهداری آن ها نیز متعاقبا بالا می باشد. در سال حداقل چند بار باید یک متخصص نگهداری را استخدام کنید تا دستگاه شما را به صورت اصولی و فنی مورد بررسی قرار دهد و تایید کند که تمامی بخش ها و اجزای دستگاه شما به درستی کار می کنند در غیر این صورت امکان دارد در زمان کار با جرثقیل، جان افراد حاضر در سایت به خطر افتد و یا جرثقیل آسیب های جدی ببیند.

اما زمانی که جرثقیل را اجاره می کنید، کلیه هزینه های نگهداری از آن بر عهده شرکت کرایه دهنده جرثقیل بوده و دیگر نیازی نیست که شما بابت نگهداری جرثقیل هزینه ای را پرداخت نمایید. در هر زمان هم که با دستگاه مشکل داشتید، می توانید با شرکت اجاره دهنده تماس بگیرید و درخواست کنید تا تکنسین ماهری را برای شما اعزام کنند. شما نیز بابت این مسئله هیچ پولی پرداخت نخواهید کرد.

بررسی خرید یا اجاره جرثقیل

خرید یا اجاره جرثقیل، هر کدام دارای معایب یا مزایایی هستند. به طور مثال باید بدانید که اگر تصمیم دارید برای کرایه جرثقیل اقدام نمایید، بهتر است از یک تا دو روز قبل، جرثقیل مورد نظر خود را رزرو کنید. در غیر این صورت امکان دارد که از سوی شرکت کرایه جرثقیل خدمات مناسبی را دریافت نکنید.

همین طور لازم است بدانید که تصمیم خرید یا اجاره جرثقیل، کاملا به شما و شرایط کاری شما بستگی دارد و در آخر شما تصمیم گیرنده هستید که کدام یک برای شما مناسب تر می باشد.

خرید یا اجاره جرثقیل
بررسی خرید یا اجاره جرثقیل با جرثقیل تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

تماس سریع