نکاتی که در اجاره جرثقیل تهران باید بدانیم

نکات ایمنی در اجاره جرثقیل در تهران

آنچه در اجاره جرثقیل تهران باید بدانیم

ایمنی در اجاره جرثقیل در تهران و یا خرید آن مهمترین نکته‌ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر ایمنی جرثقیل به درستی رعایت نشود ممکن است حوادث و خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

 

نقش اپراتور در ایمنی:

اولین و تاثیرگذارترین عامل در کنترل جرثقیل اپراتوری است که وظیفه هدایت جرثقیل را برعهده دارد. اپراتور جرثقیل باید فردی باتجربه و کارآمد باشد و سن او بالای ۱۸ سال باشد. کنترل جرثقیل نیازمند مهارت و توانمندی اپراتور است. پس باید آموزش‌های لازم را دیده باشد. اطلاعات کافی برای کنترل جرثقیل را داشته باشد و در صورت بروز حوادث و خطرات احتمالی بتواند به درستی واکنش نشان دهد.

باربرداری توسط اپراتور انجام می‌شود. او باید بتواند مراحل باربرداری را به درستی انجام دهد. هنگام اجاره جرثقیل در تهران اپراتور باید دستگاه را به طور کامل بررسی کند. زمان روشن کردن جرثقیل تا ۵ دقیقه نباید از آن استفاده کرد. می‌بایست منتظر ماند و سپس ترمزها، ابزارها، هر آنچه به ایمنی جرثقیل مربوط می‌شود بررسی شود تا از عملکرد صحیح آن‌ها اطمینان حاصل شود.

نقش اجزا در ایمنی:

جرثقیل کفی
قیمت اجاره جرثقیل کفی

وزنه‌های تعادل باید به درستی انتخاب شوند. در صورتی که وزنه‌ها قابل جا به جایی باشند باید قبل از شروع عملیات وزنه‌های تعادل ثابت شده باشند.

تمام اجزا و لوازمی که در هنگام استفاده از اجاره جرثقیل به طور مستقیم بر عملکرد آن موثر هستند باید مورد بررسی قرار بگیرند. قلاب، اتصالات ثابت، تکیه گاه‌ها، بوم و جک بازرسی شوند تا دچار پوسیدگی نشده باشند.

باد لاستیک‌ها تنظیم شده باشد. اتاق جرثقیل مرتبا باشد و از هرگونه قوطی گریس و روغن و ابزار خالی باشد. از سلامت سوئیچ‌های قطع کننده اطمینان داشته باشید تا در حین انجام پروژه و عملیات جرثقیل دچار آسیب نشود.

اگر اجاره  جرثقیل در تهران برای کار در محیط‌های لوله کشی شده انجام می‌شود، باید زمین بررسی شود که استحکام کافی را دارد یا خیر. اگر زمین سست است برای نصب جک‌ها باید استحکام لازم را ایجاد کرد. اگر جک در محلی نصب شود که از استحکام کافی برخوردار نیست خطرات جدی را به همراه خواهد داشت.

اگر جرثقیل مانند جرثقیل سقفی در محیط بسته کار می‌کند باید مسیر آن به صورت مجزا مشخص شده باشد. اطراف جرثقیل باید خلوت باشد تا با کابل یا سایر وسایل و لوازم برخورد نکند.

نکات ایمنی در زمان استفاده پس از اجاره جرثقیل در تهران:

در صورتی که وضعیت جسمی و روانی شما در حالت طبیعی نیست از اجاره جرثقیل استفاده نکنید.

در زمان استفاده مطمئن شوید که در بالای سر شما شبکه برق وجود نداشته باشد.

قبل از جک زدن محل نصب جک را بررسی کنید.

زمانی که می‌خواهید باری را بلند کنید با بوق زدن دیگران را مطلع سازید.

از خوابیدن بر روی جرثقیل و یا پرت کردن اشیا به خارج از آن جدا خودداری کنید.

در زمان کار با جرثقیل گوش دادن به ضبط صوت ممنوع است.

در زمان استفاده از جرثقیل شرایط جوی باید آرام باشد.

جا به جایی افراد در ارتفاع باید با استفاده از سبد انجام شود.

از ایستادن در زیر و روی بار جرثقیل خودداری کنید.

بار باید تا حد ممکن نزدیک به سطح زمین جا به شود و از بالا نگه داشتن بار برای مدت زمانی طولانی جلوگیری شود. اگر سایز بارها با یکدیگر متفاوت است باید به صورت جداگانه حمل و جا به جا شوند. بهترین زمان برای جا به جایی بارهای سنگین صبح است. تا اگر مشکلی پیش آمد زمان کافی برای حل مشکل وجود داشته باشد.

هنگام اجاره جرثقیل در تهران هیچ یک از وسایل هیدرولیکی نباید روغن دهی داشته باشند.

به افراد متفرقه اجازه ورود به داخل کابین را ندهید. جرثقیل تنها باید توسط یک اپراتور کنترل شود.

بار باید کاملا در معرض دید اپراتور باشد. در شرایطی که اپراتور نسبت به بار دید ندارد باید از بیسیم یا وسیله دیگر برای ارتباط گرفتن با او استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 18 =

تماس سریع